نامزد نمایندگی مجلس از سنندج:اجرای قوانین بر زمین مانده را در دستور کار خواهم داشت+فیلم

سنندج- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره گفت: قوانین زیادی در مجلس به تصویب رسیده ولی به حال خود رها شده که بنده در صورت راهیابی به خانه ملت، اجرای آن قوانین را در دستور کار قرار می دهم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، بستری را برای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کرده تا خود را به مردم بهتر معرفی و برنامه هایشان را به اطلاع عموم برسانند.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز سنندج با "یزدان رستمی" نامزد حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌آید.

یزدان رستمی متولد، ۱۳۶۹ فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است.

ایرنا: درباره سوابق شغلی تان توضیح دهید.

بنده ۱۴ سال است در حوزه آسیب های اجتماعی در مراکز سازمان بهزیستی مشغول به کار هستم و یکی از افتخاراتم خدمت به جامعه هدف این سازمان است.

مدیرعامل مراکز خدمات بهزیستی کردستان، مدیر خدمات بهزیستی شهر حسین آباد و ۷۵ روستای تابعه و روستای ننله سنندج هستم.

ایرنا: چرا به رقابت در انتخابات ورود کردید؟

بنده احساس وظیفه کردم، چرا که علم و آگاهی کامل نسبت به شرایط موجود دارم و معقتدم وقتی مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند، باید افرادی توانمند، آگاه و اصلح وارد میدان شوند و در کنار جامعه باشند و شرایط بد را برای مردم تسهیل کنند.

وضعیت حال حاضر و سال های گذشته، موید این است که نمایندگان عملکرد خوبی نداشته اند و بخشی از وضع موجود را می توان به سیاست های اشتباه قانونگذاری در بحث های مختلف ارتباط داد.

اگر بنده به عنوان نماینده انتخاب نشوم و کسی دیگر این پست را قبول کند، اتفاقات زیادی خواهد افتاد.

اگر قشر جوان و نسل جدید با تفکر نو وارد عرصه مدیریت نشوند، همین وضعیت روی می دهد که نمود آن را در جامعه می بینیم ودر آینده نیز خواهیم دید.

جامعه مدام در حال تغییر به ویژه در حوزه فناوری، هوش مصنوعی و فضای مجازی است و باید مطابق با آن جلو رفت.

در طول چند دهه اخیر شاهد حضور مدیرانی نالایق و ناکارآمد بودیم، مدیرانی که جوابگو نبوده و خلاقیت از آنان ندیدیم و نخواهیم دید.

از آنجایی که در حوزه آسیب های اجتماعی کار کردم و روستازاده هستم، درک شرایط موجود برای بنده سهل است و به شرافتم قسم می خورم در کنار مردم باشم.

ایرنا: در صورت ورود به مجلس اولویت های کاری تان چه خواهد بود؟

قوانین زیادی قبلا مصوب شده و اجرا نشده است. نمی توانیم قانون های بر زمین مانده را به حال خود رها کنیم. سالها زمان و تخصص برای این قوانین در حوزه های مختلف صرف شده که در نتیجه آن طرح های خوبی برای قشر ضعیف جامعه مصوب شد ولی به صورت ناتمام رها و اجرایی نشده و ضرر آن متوجه مردم خواهد شد.

البته یک نفر به تنهایی نمی تواند تاثیرگذاری آنچنانی داشته باشد کار نماینده لابی گری و ارتباط با وزارتخانه و جذب اعتبار برای حوزه انتخابیه است.

در بحث سازمان بهزیستی و کیمته امداد می توان به قانون (ماده ۲۷) دفاع از حق معلولان اشاره کرد، قانونی که اجرا نشده است. معلولان با مشکلات زیادی مواجه هستند، چرا مددجو باید فرد از کار افتاده و سربار خانواده باشد؟ در صورتیکه دولت باید این افراد را شاغل در نظر بگیرد.

اگر این قانون به صورت کامل اجرا شود، افراد تحت پوشش نهادهای حماتی، به جای اینکه ۷۵۰ هزار تومان در ماه دریافت کنند، طبق قانون کار حقوق خواهند گرفت.

در حوزه مالیات هم مالیت های بی ساختار داریم، نرخ مالیات یک فرد ضعیف کف بازاری با یک سرمایه دار، تفاوتی ندارد.

لزوم رتبه بندی مناسب معلمان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به ویژه در شهرداری ها و تبعیض در زمینه، از مهمترین مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

با کمک تیم های تخصصی می توان، برنامه های خوبی وضع کرد البته یکی از ضعف های مجلس این است که یک یا دو نفر در برخی کمیسیون ها، برای ۸۵ میلیون نفر تصمیم گیری می کنند که اشتباه است، چرا که ممکن است به ضرر منطقه یا مناطقی از کشور باشد و ما نیز چگونه باید جوابگوی مردم باشیم.

نکته دیگر، بسیاری از وظایف و اختیارات نمایندگان فقط روی کاغذ است و در عمل اجازه اجرا به نماینده داده نمی شود؛ بنده به شدت به این وضعیت انتقاد دارم.

در مورد فضای مجازی نیز سختگیری های بی ضابطه ای صورت می گیرد، در حالیکه کسب و کارها به سمت اینترنت پیش می رود و نباید این فرصت را از جوانان دارای خلاقیت بگیریم.

می توان فضای مجازی را در بحث شغلی به خوبی مدیریت کرد و در بحث سرگرمی نیز می توان با فرهنگ بومی همین کار را انجام داد.

برنامه ها در بعد فرهنگی باید مختص به فرهنگ آن منطقه باشد.

در پایان می خواهم بگوید بنده اهل وعده و وعید نیستم و در عمل راه افراد نیک اندیش و اخلاق مدار را دنبال کنم.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند. کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha