علی‌اکبر کبیری: سفره‌های مردم کوچک شده است/ دولت و مجلس به فکر بازنشستگان باشند

کرمانشاه - ایرنا - علی‌اکبر کبیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه معتقد است که نمایندگان مجلس باید خیلی جدی‌تر به معیشت مردم به خصوص بازنشستگان توجه داشته باشند چرا که سفره‌ها کوچک و هزینه‌های زندگی افزایش یافته است.

علی‌ اکبر کبیری با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه افزود: امروز در کرمانشاه با مشکلاتی از جمله بیکاری جوانان روبرو هستیم و در هر خانواده های چند جوان تحصیل کرده وجود دارد؛ دولت و مجلس برای این بیکاران برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تبعیض در اشتغال باید از جامعه برداشته شود به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این طرح خوب بود و مشکلات حقوق بازنشستگان را رفع می‌کرد اما متاسفانه ادامه نیافت و این قشر اکنون با مشکلات معیشتی روبرو است؛ انتظار می‌رود مجلس آینده اجرای کامل این طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: طرح مناطق جنگی که چند سال قبل اجرا شد شامل بازنشستگان نشد که این هم تبعیض است زیرا بازنشسته در زمان جنگ شاغل بود و باید اولویت با آنها باشد.

وی به افزایش نرخ تورم و هزینه زندگی اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر زندگی برای برخی خانواده ها از جمله بازنشستگان سخت شده است؛ دولت و مجلس باید برای رفع مشکلات این اقشار تدبیر کنند.

نماینده مجلس با مردم صادق باشد

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش صداقت را لازمه کار مسوولان در تمام سطوح از جمله نمایندگان مجلس دانست و گفت: متاسفانه برخی نمایندگان تنها شعار می‌دهند و در عمل کاری انجام نمی دهند که باید این رویه تغییر کند و افراد صادق و دارای برنامه عملیاتی به مجلس ورود کنند.

علی اکبر کبیری از تعهد و تخصص به عنوان دیگر شاخصه نماینده خوب در مجلس یاد کرد و افزود: افرادی باید به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شوند که تخصص داشته باشند و بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند نه اینکه فقط شعار بدهند.

وی گفت: در هر دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شعارهای قشنگی از داوطلبان می بینیم و می شنویم اما همین افراد که به مجلس راه پیدا می کنند به شعارهایشان پایبند نیستند و آنها را عملی نمی کنند.

باید کرمانشاهی زیبا بسازیم

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه باید برای کرمانشاهی زیبا، سرافراز و سربلند تلاش کنیم، گفت: کرمانشاه اکنون با مشکلات و آسیب های فراوانی روبرو است و از این رو باید همه مسوولان اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با اتحاد و همدلی برای رفع آن تلاش کنند.

کبیری افزود: پروژه‌های عمرانی زیادی از جمله منوریل در شهر کرمانشاه وجود دارد که از سال های گذشته اجرا شده اما هنوز به اتمام نرسیده و از این رو مسوولان باید این پروژه ها را به اتمام برسانند.

وی به موضوع اختصاص بودجه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بودجه استانها را ماه های پایانی سال تخصیص می دهند در حالیکه این بودجه اول سال در اختیار دستگاه ها قرار گیرد تا بتوانند آن را با برنامه و طرح هزینه کنند.

مردم برای انتخاب نمایندگان اصلح و شایسته پای صندوق های رای بیایند

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش بر حضور مردم در پای صندوق های رای در روز جمعه ۱۱ اسفند تاکید کرد و گفت: باید با مشارکت آگاهانه خود آینده مملکت را بسازیم و نگذاریم چهار سال آینده افرادی غیرمتخصص روانه مجلس شوند.

کبیری افزود: شایع شده که برخی افراد می‌خواهند با پول رای مردم را به دست بیاورند که این تضییع حق سایر نمایندگان است و مردم باید به نمایندگان صادق رای بدهند.

وی در ادامه سخنانش بر اجرای برخی اصول قانون اساسی نیز تاکید کرد و گفت: طبق اصول سوم قانون اساسی تبعیضات ناروا در جامعه باید حذف شود و عدالت اجتماعی نهادینه شود.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه با تصریح بر اینکه عضو هیچ گروه و جناح سیاسی نیست، گفت: در این انتخابات به صورت مستقل حضور یافته ام و می خواهم صدای مردم باشم.

کبیری افزود: ۳۰ سال در بیمارستان های استان کرمانشاه کار کرده ام و با مسائل و مشکلات آشنایی دارم و می خواهم صادقانه و بدور از شعار خدمتگزار مردم باشم و صدای آنها را به گوش مسوولان برسانم.

وی در مورد تحصیلات و سوابق خود نیز گفت: در سال ۱۳۵۵ مدرک فوق دیپلم مدارک پزشکی گرفتم و در شبکه بهداشت و درمان کرمانشاه استخدام شدم و سال ۱۳۸۵ نیز با همین مدرک بازنشسته شدم و پس از آن به ادامه تحصیل پرداختم و اکنون دارای مدرک کارشناسی ارشد جزا و جرم شناسی هستم.

او همچنین گفت: نویسنده هستم و تاکنون ۲ کتاب در حوزه حقوق چاپ و منتشر کرده ام و یک کتاب دیگر در دست نگارش است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha