راه‌اندازی سیستم کنترل و نظارت سامانه‌های ایستگاهی خط ۳ مترو تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مجری خط سه مترو تهران گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده، سیستم کنترل و نظارت سامانه‌های ایستگاهی و تونلی در بخش‌های نیمه جنوبی و میانی این خط راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا از شرکت قطار شهری تهران و حومه، آزاد اکبری روز سه‌شنبه اظهار کرد: این طرح به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان، ۱۴ ایستگاه حدفاصل ایستگاه‌های آزادگان تا شهید بهشتی و تونل‌های محدوده مذکور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: سیستم BAS که وظیفه نظارت و کنترل عملکرد سامانه‌های برقی و مکانیکی در تونل‌ها، ایستگاه‌ها و هواکش‌های میان تونلی را بر عهده دارد، در بخش‌های جنوبی و میانی خط سه رسما راه‌اندازی شد.

به گفته وی، این سیستم همچنین بر مواردی از قبیل عملکرد پله‌های برقی، آسانسورها، سامانه‌های روشنایی تونل‌ها و ایستگاه‌ها، سیستم‌های تخلیه فاضلاب، تهویه و فن‌ها، هواکش‌ها و هواسازها نظارت داشته و آنها را کنترل می‌کند.

راه‌اندازی سیستم کنترل و نظارت سامانه‌های ایستگاهی خط ۳ مترو تهران

مجری خط سه مترو تهران با بیان اینکه راه‌اندازی و بهره‌برداری از سامانه مذکور هزینه‌ای ۳۴۰ میلیارد تومانی داشته است، اتفاق اخیر را یازدهمین مرحله از رفع نواقص خط سه از سال گذشته تاکنون برشمرد.

وی اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۳ با تامین بودجه مورد نیاز، برنامه مفصل و مدونی تهیه شده تا نواقص این خط مترو در سال پیش رو رفع شود و این خط با کیفیتی بهتر و ایمنی بالاتر در خدمت شهروندان تهرانی قرار گیرد.

خط سه مترو تهران از ایستگاه آزادگان در جنوب غربی آغاز و تا ایستگاه قائم در شمال شرق تهران امتداد دارد، این خط یکی از خطوط پر مسافر ناوگان مترو تهران و حومه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha