کاندیدای انتخابات:بانوان با حضور در مجلس، مشکلات این قشر را حل کنند + فیلم

شیراز-ایرنا-کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اهمیت حضور پررنگ‌تر زنان در این دوره از مجلس تأکید کرد و گفت:یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم مسئله‌ زن است لذا نیاز است نمایندگانی وارد مجلس شوند که بتوانند این مشکلات را به حداقل برسانند.

مریم بذرافکن سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایندگی مجلس مسئولیت و رسالتی سنگین و امانتی از سوی مردم است و از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار است، لذا نباید به آن به عنوان یک شغل نگریست بلکه باید از ظرفیت فکری و مشورتی نمایندگان برای حل خلاقانه مشکلات کشور بهره گرفت.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز و زرقان بر اهمیت حضور پررنگ‌تر زنان در این دوره از مجلس تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه دوران زیادی‌ست که یک بانو از شهر شیراز و زرقان وارد مجلس نشده، این در حالی است که زنان و دختران نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و از آنجا که بانوان مشکلات قشر خود را بهتر درک می‌کنند برای حل مشکلات‌شان باید از ظرفیت خودشان بیش از پیش بهره گرفته شود.

بذرافکن استفاده از مشارکت‌های مردمی را حائز اهمیت شمرد و ادامه داد: برای حل این مشکلات باید به دنبال یک راهکار اساسی بود، صحبت کردن آسان است اما عمل مهم است، به اعتقاد من مهمترین راهکاری که می‌توان ارائه داد استفاده از مردم و مشارکت‌های مردمی است.

وی گفت: حدود ۱۱منطقه شهرداری در شهر شیراز فعال هستند و زرقان و داریون هم به صورت جداگانه از مناطق شهرداری بهره می‌برند، بنابراین بایستی در هر منطقه مسائل خرد و کوچک را شناسایی و این مسائل را با مشارکت مردم حل کرد، حضور و مشارکت مردم برای حل مشکلات منطقه‌ای بسیار کارساز است، البته مردم هم خودشان تمایل زیادی برای حل مشکلات مناطق خود دارند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکلات خرد هر محله را با ایجاد اتاق‌های فکر و قرارگاه‌های محلی و با حضور مردم همان منطقه حل کنیم، اگر چه تأمین اعتبارات برای حل این مشکلات هم از اهمیت بسیاری برخوردار است اما در وهله نخست مشارکت مردم راهکار اساسی‌تری برای رفع این معضلات به شمار می‌رود.

بذرافکن ادامه داد: در مناطق دورافتاده و پایین شهر با آسیب‌های اجتماعی بسیاری مواجه هستیم اما حل این مشکلات هم از مسیر رفع معضلات خرد در هر منطقه می‌گذرد و ایجاد قرارگاه‌های محله‌ای و مشارکت‌های مردمی راهکاری اساسی برای تحقق این امر مهم به شمار می‌رود.

وی بر ضرورت ساماندهی مشاغل خانگی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم از طریق مشاغل خانگی امرارمعاش می‌کنند و رویکردی از جمله فیلترینگ باعث شد آنها با معضلات زیادی مواجه شوند؛ یکی از راهکارها برای حل این مشکلات ایجاد یک اتاق کار برای ساماندهی کارآفرینان و افرادی است که در خانه مشغول به کار هستند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید کاری کنیم چرخ اقتصادی کشور به حرکت درآید و تندتر بچرخد، لذا باید اعتبارات مورد نیاز به عنوان یک مطالبه مهم توسط نمایندگان از وزارتخانه‌ها دریافت شود.

وی مهاجرت از سمت روستاها به شهرها را یکی از مهمترین مشکلات کنونی کشور و استان فارس عنوان کرد و گفت: کمبود امکانات روستاها موجبات مهاجرت روستاییان به شهر و افزایش بی‌رویه جمعیت شهری را فراهم کرده که نیاز است با توسعه روستاها از این اقدام جلوگیری کنیم.

بذرافکن بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در شهرهای پیرامون و همجوار شیراز تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در شهرهای همجوار شیراز موجب اشتغالزایی و جلوگیری از حاشیه‌نشینی می‌شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور شناخته می‌شود، شهر زرقان را هم می‌توان پایتخت تعزیه کشور قلمداد کرد و داریون هم شهری باستانی است؛ اما جای سوال است که باستانشناسان و گردشگران تا چه اندازه به شهرهای همجوار شیراز از جمله داریون سفر کردند و در جریان ظرفیت‌های این شهرها قرار گرفته‌اند؟

وی افزود: بایستی مراکز دیدنی و جاذبه‌های توریستی شهرهای همجوار شیراز را بیش از پیش به مردم معرفی کنیم، جاهایی را به مهمانان نوروزی برای بازدید از این مناطق اختصاص دهیم؛ این اقدام حتی کمک شایانی به دیده شدن مشکلات این مناطق می‌کند.

بذرافکن بر اهمیت اجرای عدالت اجتماعی و فراهم کردن رفاه نسبی در کلانشهر شیراز و شهرهای همجوار آن تأکید کرد و گفت: مردمی که در شهر زرقان و داریون زندگی می‌کنند از این عدالت نسبی برخوردار نیستند؛ در واقع امکاناتی که در شهر شیراز وجود دارد در آن مناطق دیده نمی‌شود، لذا ارگان‌های مختلف باید دست به دست هم دهند و شرایطی را فراهم کنند تا این مشکلات برطرف شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت‌های دانش‌بنیان را بازوی اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از نیروی فکر و خلاقیت خود می‌توانند در رُشد اقتصادی کشور مؤثر باشند، یک شرکت دانش‌بنیان می‌تواند با خلاقیت خود الگوریتم و راهکارهای جدید را برای توسعه کسب و کار ارائه دهد، لذا باید برای این شرکت‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم و تدابیر لازم برای حل معضلات آنها اتخاذ شود.

وی بر ضرورت اختصاص بسته‌های ویژه حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: از آنجا که شیراز پایتخت فرهنگی محسوب می‌شود می‌توانیم از هنرمندان و معماران این شهر و ایده‌های این قشر برای ترمیم و ساخت بافت‌های فرسوده شیراز با هدف حفظ این مناطق بهره ببریم.

بذرافکن اضافه کرد: استان فارس از ورزشکاران نام‌آور و افتخارآفرینی بهره می‌برد که این افراد با وجود پتانسیل بالایی که در عرصه ورزش دارند در زمین‌های غیرمتعارف فعالیت می‌کنند؛ چرا باید یک ورزشکار حرفه‌ای مشکل مالی و یا دغدغه کفش ورزشی داشته باشد؟

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از طریق رایزنی‌ با سرمایه‌داران و صنایعی که در استان فارس مستقر هستند مشکلات ورزشکاران در این استان را حل کنیم تا این قشر برای ادامه فعالیت خود دغدغه مالی نداشته باشند، در واقع حمایت از ورزشکاران یکی از اهداف بزرگ من است‌.

وی بر لزوم اولویت‌بندی مسائل برای حل مشکلات کشور و استان تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات کشور نادیده گرفتن و کوچک شمردن اولویت‌هاست، در واقع ما برای اولویت‌هایمان سلسله مراتب را رعایت نمی‌کنیم؛ لذا باید تمهیدات کافی در این زمینه اندیشیده شود.

بذرافکن مدیریت منابع آب و فضای سبز را از مهمترین مطالبات مردمی در استان فارس دانست و گفت: اگر ورزش، هنر، مشاغل خانگی و یا هر بخشی را به عنوان یک صنعت در نظر بگیریم قطعا می‌توانیم تولید داخلی را افزایش دهیم و اقتصاد کشور را رونق ببخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha