اعتراض به سیاست بایدن در غزه؛ طرفداران فلسطین در مقر شبکه ان‌بی‌سی نیویورک بازداشت شدند

تهران – ایرنا – ده‌ها تن از طرفداران فلسطین که در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در باریکه غزه، هنگام حضور رئیس دولت ایالات متحده در مقر شبکه خبری «ان‌بی‌سی» شهر نیویورک، در این مکان دست به تجمع زده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای رسانه آمریکایی «هیل» (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: بنابر اعلام گروه معترضان موسوم به «صدای یهودیان برای صلح»، حدود ۵۰ نفر از معترضان هوادار فلسطین روز دوشنبه (به وقت محلی) در مقر شبکه «ان‌بی‌سی» و در جریان شرکت بایدن در ویژه برنامه گفت و گوی آخر شب موسوم به «آخر شب با ست مایرز» (Late Night with Seth Meyers) بازداشت شدند.

اعتراض به سیاست بایدن در غزه؛ طرفداران فلسطین در مقر شبکه ان‌بی‌سی نیویورک بازداشت شدند
حضور بایدن در ویژه برنامه شبکه خبری NBC با موجی از اعتراض هواداران فلسطین همراه شد

بنابراین گزارش، صدها نفر از اعضای این گروه در لابی ساختمان «مرکز شماره ۳۰ راکفلر» واقع در شهر نیویورک زمانی که این برنامه در جریان بود، دست به تجمع زدند.

معترضان شعارنوشته هایی درباره جنگ غزه با عنوان «آتش بس هم اکنون» و «یهودیان به بایدن: تسلیح نسل کشی را متوقف کن» به همراه داشتند.

حساب ایکس این گروه از یهودیان هوادار فلسطین دراین باره نوشت: «سیاست خارجی مرگبار بایدن، فروش تسلیحات به اسرائیل را شتاب بخشیده، خواست دادگاه جهانی مبنی بر اینکه اسرائیل مرتکب نسل کشی شده را نادیده انگاشته، کمک مالی به «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی UNRWA) را تعلیق کرده و سه قطعنامه آتش بس سازمان ملل متحد (درباره غزه) را وتو کرده است».

اعتراض به سیاست بایدن در غزه؛ طرفداران فلسطین در مقر شبکه ان‌بی‌سی نیویورک بازداشت شدند
ده ها نفر از هواداران فلسطین در بیرون از استودیو شبکه NBC بازداشت شدند

در ادامه بیانیه این گروه از هوادار فلسطین آمده است: "بایدن باید شروع به پاسخگویی به مردم آمریکا کند؛ نه اینکه دولت راست افراطی اسرائیل مردم غزه را بی‌مورد بمباران و ۷۰ درصد زیرساخت‌ها از جمله بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و شبکه‌های برق و آب را نابود سازد."

هیل نوشت: فشارها بر بایدن برای حمایت از آتش بس کامل در جنگ غزه با وجود امتناع رئیس دولت آمریکا افزایش یافته است. در همین حال این حجم از حمایت های نظامی دولت بایدن از [رژیم] اسرائیل در تهاجم به غزه، برای دموکرات های میانه رو سوال برانگیز شده است.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار فلسطینی در این جنگ کشته و بنابر اعلام سازمان ملل متحد، نزدیک به ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت این منطقه آواره شده اند و نیازمند به غذا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha