کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در سیستان و بلوچستان اجرا شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار"آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟" با هدف آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد.

عباسعلی اویسی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟"در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی خدمات اجتماعی در بدنه دولت است و تمرکز خاص و ویژه‌ای در حوزه مدیریت و کاهش رفتارهای پرخطر بویژه اعتیاد دارد.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ مرکز خدمت‌رسان برای موضوعات و برنامه‌های مدیریت و کنترل آسیب اعتیاد را در سراسر سیستان و بلوچستان ایجاد کرده‌ایم.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خدمات پیشگیری از اعتیاد در قالب طرح‌های متعددی در سراسر استان اجرا می‌شود و امروز هم طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با ماهیت آگاه‌سازی جامعه و خانواده و با هدف فرزند پروری ایمن را اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری و اجرای این طرح در پارک‌ها و مراکز تجمعی جمعیت ادامه داد: هدف از اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد این هست که در قالب آن ارتقا سطح آگاهی والدین در خصوص مسائل فرزندپروری و آسیب‌های متعدد اجتماعی و همچنین مسائلی که ممکن است در حوزه اعتیاد به عنوان یک عامل خطر فرزندان را تهدید می‌کند را به خانواده‌ها گوشزد و مفاهیم آن را منتقل کنیم.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در سیستان و بلوچستان سکونت دارند، قرارگرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، همسایگی با افغانستان و توطئه‌های مشهود دشمنان در گسترش مواد مخدر به‌عنوان ابزاری علیه منافع کشورمان، گسترش اعتیاد و رشد قارچ‌گونه فروشندگان مواد مخدر و پاتوق‌های مصرف همه‌وهمه باعث شده تا زنگ خطر اعتیاد بیش‌ازپیش به صدا درآید و ضرورت دارد تا مداخلات بهنگامی را در حوزه پیشگیری از اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر مدنظر قرار دهیم و در کنار پیوست‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در قالب ارتقای آگاهی‌های همگانی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha