۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85399578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسئول بسیج اصناف کردستان: شور و شوق انتخابات در بازار شکل گرفته است

سنندج- ایرنا- مسئول بسیج اصناف کردستان گفت: بخش زیادی از شور و شوق انتخابات در بازار استان و با تبدیل مغازه ها به ستادهای تبلیغاتی شکل گرفته است و این در راستای جریان سازی و تاثیرگذاری بازار در رویدادهای مختلف اتفاق افتاده است.

قاسم کاوه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بازاریان و اصناف از دیرباز در وقایع سیاسی ایران تاثیرگذار بوده اند، اظهار کرد: از جمله تاثیرگذاری تاریخی بازاریان می توان به فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو، قرارداد دارسی، ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی که بزرگترین اتفاق قرن اخیر در ایران است، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بازار یکی از رکن های قوی کشور است، اضافه کرد: بازار از نظر اینکه جمعیت قابل توجهی را شامل می شود و از لحاظ اینکه افراد متنفذ و قدرتمندی در آن وجود دارد می تواند در وقایع مختلف جریان ساز و تاثیرگذار باشد.

مسئول بسیج اصناف کردستان با بیان اینکه افراد متنفذ در بازار قادر به همراه کردن تعداد زیادی از مردم با خود هستند، افزود: بازار و بازاریان همواره پشت نظام و حامی مردم در رویدادهای مختلف از جمله دفاع مقدس و سوانح طبیعی هم چون سیل و زلزله بوده‌اند.

کاوه، بازاریان را حامیان اصلی مردم در انتخابات خواند و بیان کرد: بخش زیادی از شور و نشاط انتخابات در بازار و با تبدیل مغازه ها به ستادهای تبلیغاتی ایجاد شده است.

بخش زیادی از شور و شوق انتخابات در بازار شکل گرفته است

رفع مشکلات بازاریان و فعالان اقتصادی در قرارگاه جهادی تحول

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط مطلوبی بین بسیج اصناف و بازاریان در استان شکل گرفته است، گفت: توسط این سازمان قرارگاه جهادی تحول اقتصادی به منظور رفع مشکلات بازاریان و فعالان اقتصادی در استان ایجاد شده است.

مسئول بسیج اصناف کردستان ادامه داد: این قرارگاه در دل بازار شکل گرفته است و اقدامات و فعالیت های مربوطه می تواند موجب دلگرمی بازاریان و رفع موانع پیش روی آنها شود.

کاوه یادآور شد: به همت سازمان بسیج اصناف در آستانه برگزاری انتخابات، جلسات تبینی و طرح پارامترهای اصلح بودن با حضور بازاریان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار کردستان یکی از نجیب ترین بازارهای کشور است، اظهار کرد: بازاریان ما افرادی نجیب و منصف هستند ک نبض بازار را در اختیار دارند و اداره آن را هم به نحو احسن انجام می دهند.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند. کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha