مشارکت در انتخابات ریل‌گذاری برای توسعه کشور/تبعیض در تصمیم‌گیری‌ها وجود ندارد

ارومیه- ایرنا- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی گفت: مشارکت پرشور در انتخابات، ریل گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مردم نباید از این امر مهم در برهه حساس کنونی غفلت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز حضور در انتخابات و پای صندوق های رای اعم‌ از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مردم هم خودشان در انتخابات حاضر شوند و هم دیگران را به شرکت در انتخابات دعوت کنند، اضافه کرد: هرکس به ایران، اقتدار و پیشرفت آن علاقمند است، قطعا در پای صندوق های رای حاضر خواهد شد.

وی ادامه داد: هیچ‌کس منکر مشکلات نیست و همه معتقد هستیم که مشکلات وجود دارد اما حمایت از نظام مساله دیگر است و مردم درطول سالیان متمادی نشان داده اند که همیشه حاضر در صحنه هستند و آن زمان که لازم است در راهپیمایی حاضر می شوند و در زمانی دیگر درپای صندوق های رای حضور می یابند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی به اهمیت این مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا رهبری رکن رکین نظام بوده و خیمه نظام بر این ستون استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری اظهار کرد: رهبری جایگاه ممتازی دارد و مشروعیت نظام منوط به رهبری جامع الشرایط است و ما نقش مهم خبرگان را در زمان رحلت امام (ره) مشاهده کردیم.

وی افزود: مجلس خبرگان در زمان رحلت امام خمینی (ره)، خلاء رهبری را با انتخاب مقام معظم رهبری درآن زمان پر کرده و به وظیفه حساس خود عمل کردند.

وی اضافه کرد: از افتخارات نظام است که تمام مسوولان با رای مستقیم یا با واسطه انتخاب می شوند؛ نمایندگان مجلس،خبرگان رهبری و رییس جمهور با رای مستقیم مردم و رهبری با یک واسطه انتخاب می شوند و این بیانگر جمهوریت نظام است که کاملا محقق شده است.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی ادامه داد: بنابراین حضور مردم به ویژه در این استان که اقوام، پیروان ادیان و مذاهب مختلف در آن حضور دارند، بسیار مغتنم و معنی دار است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری اظهار کرد: مردم این استان تا به امروز با وجود توطئه های دشمنان علاقمندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده اند و این بار نیز وفاداری و علاقمندی خود را به نظام به نمایش خواهند گذاشت.

وی گفت: امیدوارم همه اقوام و مذاهب و همه عشایر با حضور با شکوه خود بتوانند باردیگر توطئه های دشمن را نقش برآب کنند.

وی افزود: دشمن تلاش می کند تا این حضور کمرنگ شود اما ما با حضور خود دشمن را ناکام خواهیم کرد و مردم پشتیبانی خود را از نظام با حضور در پای صندوق های رای اعلام خواهند کرد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امیدواریم دراین استان شاهد انتخابات باشکوه باشیم، اضافه کرد: برادران اهل تسنن برخی گلایه هایی در برخی از مسائل دارند که شاید یک نوع تبعیض وجود دارد اما من اطمینان خاطر دادم که هیچ نوع تبعیض در تصمیم گیری ها وجود ندارد و عدالت، فلسفه نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ادامه داد: هدف نظام این است که عدالت را محقق سازد و در تصمیم گیری ها تبعیضی وجود ندارد؛ اگر در گوشه و کنار گلایه مندی است برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: بنای نظام این است همه بطور یکسان از امکانات بهره مند باشند و تبعیض نباشد و عدالت باشد و هرجا جریان تبعیض باشد، تذکر داده شود؛ البته باید مسوولان خیال مردم را از عدم وجود تبعیض راحت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری درسال ۱۳۴۵ در خانواده ای روحانی متولد شد؛ پدرش آیت الله محسن شبستری امام جمعه تبریز و جد مرحومش آیت الله میرکاظم مجتهد شبستری از مراجع تقلید آذربایجان بود و تا چند پشت اجدادشان اهل علم و روحانیت و حقانیت هستند.

پس از تمام شدن مدرسه درسال ۱۳۶۳ وارد حوزه علمیه تهران شد و درسال ۱۳۶۸ به حوزه علمیه قم برای تکمیل تحصیلات مهاجرت کرد؛ در سال های جنگ تحمیلی مکرر توفیق حضور در میدان جنگ را به عنوان بسیجی و مبلغ داشت و بعد از مهاجرت به حوزه علمیه قم در محضر آیت الله وحید خراسانی و جوادی آملی دروس فقه و فلسفه را تلمذ کرد.

در کنار تحصیل به تدریس برای طلاب ایرانی و خارجی می پردازد و درسال ۱۴۰۰ به امر مقام معظم رهبری و به حکم ایشان تولیت یکی از حوزه های علمیه تهران را عهده دار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری در سال ۱۳۹۵ به عنوان نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha