ماراتن تبلیغات انتخابات در سیستان و بلوچستان در ایستگاه پایانی

زاهدان- ایرنا- تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان در حالی وارد آخرین ساعت‌های پایانی شده که شور و شوق حضور در انتخابات با مشارکت گسترده مردمی در همه شهرها و روستاهای این استان دوچندان شده است.

به گزارش ایرنا، بعد از یک هفته رقابت تنگاتنگ بین کاندیدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اجرای برنامه‌های مختلف تبلیغاتی، بامداد روز پنجشنبه تبلیغ کاندیدها به صورت قانونی به اتمام می‌رسد و پس از این زمان و هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است. امروز طرفداران نامزدهای انتخاباتی با توان بیشتری نسبت به روزهای قبل فضایی کاملا تبلیغاتی در شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان ایجاد کرده اند.

در آخرین روز از تبلیغات انتخابات شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، چهره شهرها و روستای‌های مختلف سیستان و بلوچستان بیش از چند روز گذشته رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و تمامی نامزدها به همراه طرفداران خود سعی دارند با برگزاری جلسات، نشست‌های مختلف، تبلیغات محیطی، مجازی و رسانه‌ای، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را برای مردم بیان کنند. ماراتن نفس گیر و حساس تبلیغات انتخابات در استان امروز به خط پایان نزدیک شده تا مردم در گستره وسیعی از اطلاعات و تبلیغات منتشر شده تا اخر وقت امشب که فرصت قانونی برای تبلیغات است بتوانند، بهترین فرد را برای نشستن بر صندلی سبز بهارستان برگزینند.

حال و هوای این روزهای سیستان و بلوچستان خبر از نزدیک شدن به یک رویداد حماسی و تاریخی می‌دهد. نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به همراه حامیان خود در روز پایانی تبلیغات مشغول دیدارهای مردمی هستند. کاندیداها علاوه بر نصب پلاکارد، بنر، پوستر در مکان های از پیش تعیین شده اقدام به نصب بنر در سراسر شهرها کرده اند. فعالیت ستادهای انتخاباتی کاندیداهای مختلف مجلس شورای اسلامی در استان در روز آخر تبلیغات چشمگیر شده است.

در جای جای سیستان و بلوچستان و در تمام شهرها و روستاها ستادهای انتخاباتی نامزدها فعال است تبلیغات کاندیدها برای کسب هرچه بیشتر آرا عمومی از صبح آغاز و تا پاسی از شب ادامه دارد.

آخرین تلاش هوادارن نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات را با نصب بنرهای مختلف حاوی عکس‌ها وشعارهای تبلیغاتی و توزیع بورشورهای انتخاباتی در سطح معابر اصلی و شلوغ شهر می‌توان به راحتی در جای جای شهرهای سیستان و بلوچستان مشاهده کرد. بسیاری از مردم تا ۱۱ اسفند، بررسی‌های خود را برای انتخاب کاندیدا اصلح انجام می‌دهند تا بهترین انتخابات را داشته باشند چرا که سرنوشت استانمان به این انتخاب گره خورده است.

آخرین تلاش هوادارن نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات را با نصب بنرهای مختلف حاوی عکس‌ها وشعارهای تبلیغاتی و توزیع بورشورهای انتخاباتی در سطح معابر اصلی و شلوغ شهر می‌توان به راحتی در جای جای شهرهای سیستان و بلوچستان مشاهده کرد

احزاب و ائتلاف‌های فعال در سیستان و بلوچستان، سران طوایف و ریش سفیدان هم در روزهای گذشته جلسات متعددی با اقشار مختلف برگزار کردند تا در نهایت بتوانند به یک لیست نهایی برسند. مساجد، محافل شادی و عزا، خانه بزرگان و ریش سفیدان طوایف مختلف هر روز شاهد حضور یکی از نامزدهای انتخابات بود که کارنامه کاری و برنامه آینده خود را برای مردم بازگو می‌کردند.

این روزها صحبت از انتخابات و کاندیداها نقل محافل عمومی و خانوادگی در سیستان و بلوچستان شده، شور و حال خاصی در آخرین روز از تبلیغات برای ورود به رقابتی تنگاتنگ رقم خورده است. تبلیغات انتخاباتی در این دوره با گسترش شبکه‌های اجتماعی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود، بسیاری از کاندیداها و حامیان آن‌ها با استفاده از این امکان، برنامه‌ها و وعده های خود را برای جلب بیشتر آرای ارائه دادند.

حل معضل بیکاری جوانان با احداث کارخانه‌های مختلف در سیستان و بلوچستان، حل مشکلات شهری و حاشیه نشینی منطقه، حل چالش‌های آبی استان، رسیدگی به وضع معیشتی قشر آسیب پذیر، جذب سرمایه گذار، مذاکره با طالبان برای حل مشکل حق آبه هیرمند از مهمترین مباحث مورد طرح در نشست‌های تبلیغاتی کاندیداها بوده که به صورت مکرر از سوی افراد مختلف مطرح شده است.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر ۸هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده است که این هشت سهمیه در استان مربوط به ۶ حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با ۲ نماینده، زاهدان ۲ نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین خبرگان رهبری قرار است ۱۱ اسفندماه در کشور برگزار شود تا برای چهار سال نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برای هشت سال نمایندگان خبرگان رهبری انتخاب شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha