عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس: مردم برای تقویت سفره زندگی خود در انتخابات شرکت کنند

بوشهر- ایرنا - مسوول بسیج اساتید و عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: رای مردم و میزان مشارکت آنان در انتخابات بشدت در چگونگی آینده و سفره زندگی مردم تاثیر گذار است برهمین اساس مشارکت حداکثری مردم منجر به مجلسی کارآمد خواهد شد.

" حسن حبیبی " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: حضور حداکثری مردم اول بخاطر آینده خود و فرزندانشان مهم و تاثیر گذار است و از قبل آن منجر به تقویت نظام و حاکمیت نیز خواهد شد.

وی افزود: بحث حضور در انتخابات یک رسالت دینی، عقلانی، اجتماعی و مدنی است.

مسوول بسیج اساتید دانشگاه خلیج فارس( بوشهر) تصریح کرد: ما ادعای کشوری با پیشینه دمکراسی و اهتمام به نظر و رای مردم در همه امور داریم که سمبل آن انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حبیبی با اعلام این که که خروجی آن در همه ابعاد زندگی مردم نقش آفرین است، یادآور شد: قوانین و مصوبات مجلس افزون بر اینکه با زندگی مردم در تلاقی است، کلیت نظام ، کشور و انقلاب اسلامی نیز به واسطه رای مردم و خروجی آن در مجلس شورای اسلامی خود را نشان می دهد.

وی بیان کرد: اگر مجلس با حضور نمایندگانی کارامد تشکیل شود باعث اقتدار، عزت و سربلندی کشور خواهد شد .

مسوول بسیج اساتید دانشگاه خلیج فارس( بوشهر) با بیان اینکه رای مردم تعیین کننده است، ادامه داد: مصوبات مجلس نقش مهمی در کاهش تورم، رونق اقتصادی و اشتغال شده و جلوی فساد، رانت و نارضایتی مردم را می گیرد.

حبیبی گفت: یکی از سرمایه های بزرگ اجتماعی اعتماد مردم به حاکمیت و نظام است و کاهش یا افزایش این اعتماد نیز بستگی به عملکرد مسوولانی دارد که به نوعی منتخب خود ما مردم هستند.

وی افزود: اگر فردی که انتخاب می کنیم صالح نباشد بدنبال زراندوزی، رابطه و تصویب قوانین و مصوباتی خواهد بود که منابع فردی و گروه خاصی را تامین خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: دشمن بشدت دنبال این است که میزان رای مردم کاهش یابد غافل از اینکه چه رای دهیم یا ندهیم مجلس تشکیل و افرادی به عنوان نماینده به مجلس راه خواهند یافت برهمین اساس باید با مشارکت حداکثری زمینه تشکیل مجلسی کارامد را فراهم کرد.

حبیبی تصریح کرد: حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رای هرچند بیشتر باشد باعث می شود تا کسی به مجلس راه می یابد که به پشتوانه حضور مردم قانون و مصوباتی وضع کند که منافع عمومی مردم را تامین می کند اما اگر میزان مشارکت پایین باشد منتخبین مجلس وامدار و مدیون گروه خاصی خواهند بود که باید پیگیر مطالبات آنان باشد.

وی گفت: برهمین اساس حضور حداکثری مردم در انتخابات به شکل گیری مجلسی سالم، کارامد، مقتدر، مردمی و با بصیرت منجر می شود .

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار نماینده در حوزه های انتخابیه " بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان" ، "دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha