ادعای سئول در مورد عرضه تسلیحات پیونگ‌یانگ به مسکو در ازای مواد غذایی

تهران- ایرنا- کره‌جنوبی مدعی شد که کره‌شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، شین وون-سیک وزیر دفاع کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری بیان کرد: درحالیکه کارخانه‌های سلاح کره‌شمالی به علت کمبود مواد اولیه با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، برخی کارخانه‌ها در حال حاضر با ظرفیت کامل مشغول به فعالیت هستند که در درجه اول تسلیحات و خمپاره برای روسیه تولید می‌نمایند.

شین در این نشست به خبرنگاران گفت که از زمان نشست بین کیم جونگ اون رئیس کره‌شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر،پیونگ‌یانگ حدود ۶ هزار و ۷۰۰ کانتینر به مسکو ارسال کرده است.

طبق ادعای یونهاپ، این تعداد کانتینر برای جا دادن تقریبا ۳ میلیون گلوله توپ ۱۵۲ میلی متری یا ۵۰۰ هزار گلوله توپ ۱۲۲ میلی متری کافی است.

وزیر دفاع کره‌جنوبی در ادامه مدعی شد که کره‌شمالی در ازای عرضه تسلیحات به روسیه ظاهرا مواد غذایی و سایر ملزومات و همچنین مواد اولیه و اجزای مورد استفاده در تولید سلاح دریافت کرده است.

وی اینطور آمار را ارائه کرد که گمان می‌رود میزان کانتینرهای ارسالی از روسیه به کره‌شمالی نزدیک به ۳۰ درصد بیش از کانتینرهای ارسالی از کره‌شمالی به روسیه در این مدت باشد.

شین همچنین اشاره کرد، به نظر مواد غذایی که بیشترین سهم صادرات روسیه را به خود اختصاص می‌دهد، منجر به ثبات قیمت‌های مواد غذایی در کره‌شمالی شده است.

به دنبال سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون به روسیه، کشورهای غربی و متحدانشان نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

همزمان با پیشروی‌هایی روسیه در خاک اوکراین، غرب نسبت به تامین سلاح کی‌یف و ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به این کشور نگران است. آنها همچنین از اینکه مسکو در این مرحله برای دریافت سلاح به کره‌شمالی متوسل شده، به شدت هراس دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha