نامزد انتخابات مجلس: راه‌آهن چهارمحال و بختیاری باید سریع‌تر تکمیل شود

شهرکرد- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر گفت: پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری باید سریع‌تر تکمیل شود از همین رو حضور نماینده‌ای از استان در کمیسیون عمران مجلس موضوع مهمی است و با توجه به تخصصی که دارم می‌توانم در این رابطه راهگشا باشم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری و کمک به معرفی بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌های آن‌ها، با اعلام فراخوانی از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است تا عصر روز چهارشنبه ۹ اسفندماه در این رسانه حضور یابند و به معرفی برنامه‌های خود برای مخاطبان بپردازند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بهنام قوامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:یکی از برنامه‌های مهمی که جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهم افزایش کارآمدی با بهره‌گیری از نخبگان جوان و فعالان عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات کشور با استفاده از قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی برنامه دارم به این صورت که در ابتدا به ریشه‌یابی این مشکلات باید پرداخت تا سپس با استفاده از نظرات کارشناسی و تخصصی راهکارهای رفع این مشکلات را با تصویب قوانین و مصوبات برطرف کرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهمی که جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهم افزایش کارآمدی با بهره‌گیری از نخبگان جوان و فعالان عرصه دانش‌بنیان است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه از دیگر برنامه‌های من است به این صورت که در هر منطقه مزیت‌های نسبی برای توسعه وجود دارد به طور مثال در استان چهارمحال و بختیاری طبیعت، آب و هوا و گردشگری می‌تواند به یکی از پایه‌های توسعه این منطقه تبدیل شود.

قوامی وضع قوانین برای تسهیل‌بخشی به امر صادرات و افزایش سهم استان و کشور از بازارهای جهانی را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و گفت: این استان در چندین محصول کشاورزی از جمله بادام و گیاهان دارویی دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است که می‌توان بسترهای قانونی مناسب را برای رونق صادرات این محصولات فراهم کرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری به ویژه در بخش گلخانه‌ها با توجه به شرایط خشکسالی و کم‌آبی یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار است که در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود تا تسهیل‌گری با وضع مصوبات قانونی در این خصوص تسهیل‌گری و چالش‌های موجود را برطرف کرد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر ادامه داد: تمرکز بر افزایش مشارکت شرکت‌های چندمنظوره بزرگ در استان و تکمیل زنجیره‌های تولید، توسعه استان همگام با برنامه‌های آمایش سرزمین و بهره‌گیری از دانش متخصصان، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهری و استحکام واحدهای مسکونی از دیگر برنامه‌های تدوینی است که در صورت ورود به مجلس برای تصویب آن تلاش می‌کنم.

قوامی توسعه راه‌های ارتباطی را از دیگر ضرورت‌های توسعه این استان برشمرد و گفت: از آنجاکه چهارمحال و بختیاری بین استان‌های بزرگ کشور واقع شده است از همین رو نیاز است تا با توسعه محورهای ارتباطی به شاهراه‌های اصلی کشور متصل شود و از سوی دیگر پروژه راه‌آهن استان باید سریع‌تر تکمیل شود از همین رو حضور نماینده‌ای از استان در کمیسیون عمران مجلس موضوع مهمی است و با توجه به تخصصی که دارم می‌توانم در این رابطه راهگشا باشم.

وی بر افزایش سهم استان در ساختار سازمان نظام اجرایی کشور نیز تاکید کرد و گفت: اگرچه بر این موضوع اعتقاد دارم که نمایندگان مجلس نباید در امور اجرایی و عزل و نصب‌ها دخالتی داشته باشند اما برای تربیت نیروهای بومی برای عهده‌دار شدن مسئولیت‌های ملی برنامه دارم، باید به سمت پرورش وزیران بهتری برویم و از نیروهای بومی استان در سطح ملی استفاده شود.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر اضافه کرد: باید بسترهای قانونی را برای حمایت از کارشناسان و نیروهای لایق، توانمند و متخصص فراهم کرد و بر اساس شایسته‌سالاری، لیاقت و تجربه بدون لحاظ کردن موضوعات قومی به فکر رشد و توسعه استان باشیم و مدیران لایق را رشد دهیم تا حافظ منافع استان باشند.

قوامی یکی از برنامه‌های استانی خود را تلاش برای وضع قوانینی در خصوص رعایت حریم شهرها و روستاها، راه‌ها، لوله‌های نفت و گاز و رودخانه‌ها عنوان کرد و گفت: قوانینی در این خصوص وجود دارد اما نیازمند بازنگری است و لازم است در ذیل هر ماده قانونی بند یا تبصره‌هایی اضافه شود تا مشکلات مردم در این رابطه برطرف شود.

وی گرایش فکری خود را نزدیک به جریان اصولگرایی اعلام کرد و با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات، یادآور شد: اگر خواهان آینده‌ای روشن برای خود و فرزندانمان هستیم می‌طلبد تا در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha