دوئل نامزدهای خانم و آقا، هیجان انتخاباتی این روزهای استان سمنان

سمنان - ایرنا - حضور پرشور بانوان در عرصه رقابت انتخاباتی و تلاش آنان برای تحقق مشارکت حداکثری، تنور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان را داغ کرده است. به طوری که خانم‌ها نیز از فهرست مورد حمایت طیف‌های مختلف سهم قابل توجه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بانوان پرتلاش در جمهوری اسلامی ایران نه تنها از نقش بااهمیت و ارزشمند خود در خانه و خانواده غافل نیستند، بلکه دوشادوش مردان در پیشبرد اهداف و تحقق امور جامعه گام می نهند و حتی برای لحظه ای در سکون و ایستایی قرار نمی گیرند. اکنون در این برهه از زمان با احساس مسوولیت و تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه مشارکت حداکثری، زنان پا در میدان انتخابات گذاشته‌اند و با اعلام توانمندی‌ها و برنامه‌های خود سعی در کسب آرای مردم و راه‌یابی به بهارستان برای نقش‌آفرینی در پیشرفت و توسعه استانی و ملی با قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون دارند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، ۲۲ خانم نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه استان را تشکیل می‌دهند و این حضور نشان از تبلور بلوغ سیاسی و محقق‌سازی مشارکت این قشر در عرصه سیاست است.

طبق گزارش‌ها در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۶ خانم، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی هشت خانم، در حوزه انتخابیه دامغان پنج خانم و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان سه خانم، نامزدهای زن این دوره از انتخابات را تشکیل می‌دهند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بالایی برای فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان فراهم کرده که باید به نحو مطلوب استفاده شود و اکنون مشارکت بانوان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در واقع زمینه ساز افزایش سهم آنان در قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری‌ها است.

بانوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان سمنان در رقابت با آقایان پرشور و پرنفوذ ورود کرده‌اند و تا جایی که در ردیف گزینه‌های جدی نمایندگی در برخی حوزه‌های انتخابیه و مورد حمایت بعضی از گروه‌های سیاسی قرارگرفته ‌اند و نامشان در فهرست مورد حمایت ائتلاف ها قرار گرفته است.

دوئل نامزدهای خانم و آقا، هیجان انتخاباتی این روزهای استان سمنان

بانوان، نیمی از واجدان شرایط رای دادن در استان سمنان

بانوان استان سمنان علاوه بر حضور پررنگ در کارزار انتخاباتی، نزدیک به نیمی از جمعیت واجدان شرایط رای دادن در این استان را تشکیل می‌دهند، طبق گزارش‌ها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

آمار خود گویای نقش مهم زنان دیار دارالرحمه سمنان در انتخابات امسال است که تاکنون خوش درخشیدند و حال و هوای انتخاباتی استان را به تلاطم و هیجان انداخته ‌اند.

دوئل نامزدهای خانم و آقا، هیجان انتخاباتی این روزهای استان سمنان

زنان نقش‌آفرین در تحقق مشارکت حداکثری

استاندار سمنان با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفند امسال گفت: بانوان جامعه در سال انتخابات هوشمندانه برای مشارکت هرچه بیشتر ورود کنند.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از حضور حداکثری و تعیین‌کننده مردم در پای صندوق‌های رای و تحقق حضور حداکثری و مشارکت قوی هراس دارند.

استاندار سمنان اضافه کرد: زنان در جامعه و برهه‌های حساس و مختلف نظام جمهوری اسلامی، نقش و تاثیرگذاری ارزنده ای داشتند، در انتخابات ۱۱ اسفند امسال نیز بانوان می‌توانند در بحث تحقق مشارکت قوی و حداکثری همچون گذشته نقش‌آفرینی موثر و مطلوب داشته باشند.

وی تاکید کرد: دشمن در زمینه انتخابات دسیسه چینی می‌کند و ضرورت دارد تا همگان از جمله بانوانِ این دیار در این خصوص با هوشیاری و آگاهی کامل ورود کنند و دسیسه های دشمنان را خنثی کنند.

نقش زنان امروز سنگین‌تر از دوران دفاع مقدس است

این مسوول گفت: امروز مسئولیت زنان و مادران خانواده در جامعه به واسطه تهاجم فرهنگی همه‌جانبه دشمن، سنگین‌تر از هشت سال دوران دفاع مقدس است و باید با هوشیاری و آگاهی کامل در جهت حفاظت و حراست از خانواده بکوشند.

استاندار سمنان به نقش اساسی زنان در دفاع از کیان کشور و نظام اسلامی، افزود: امروز ایران اسلامی در تهاجم همه‌جانبه فرهنگی دشمنان قرار دارد و ضروری است تا همه به ویژه بانوان با هوشیاری و آگاهی کامل، دسیسه ها و توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر با تغییر حوزه انتخابیه استان اصفهان، به نامزدهای استان سمنان افزوده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha