مشارکت پُرشور مردم در انتخابات از ورود افراد ناکارآمد به مجلس جلوگیری می‌کند

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه مشارکت پرشور مردم در صحنه انتخابات از ورود افراد ضعیف، ناکارآمد و بی تجربه به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می کند، گفت: مردم با حضور غیرتمند خود پای صندوق های رای افراد نخبه، کاربلد و توانمند را با رای بالا و پشتوانه قوی وارد خانه ملت کنند.

سید سلمان سیدافقهی که در خصوص ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات و نقش نخبگان در حضور پُرشور مردم در صحنه های سیاسی کشور با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا گفت و گو می‌کرد با بیان اینکه حضور نخبگان با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که از آن برخوردار هستند در همه بسترها بی بدیل خواهد بود، چراکه آنها بزرگ ترین مصلحین اجتماعی هستند، افزود: نخبگان با استفاده از همین استعدادهای ویژه ای که از آن برخوردار هستنند، توانسته اند اثرات بزرگی را در بخش های مختلف جامعه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به طور طبیعی برای آرای نخبگان که از توانمندی های ذهنی و فکری ویژه ای برخوردار هستند، ارزش بسیاری قائل هستند، افزود: بر همین اساس این نخبگان هستند که در حوزه های سیاسی و اجتماعی می توانند پیشران جامعه باشند و افراد و جریان های مختلف در جامعه را جهت دهی کنند و طبیعی است که در موضوعات سیاسی و اجتماعی این محل رجوع بودن را برای نخبگان قائل هستند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: حتی شاید اثرات نخبگان در حوزه های سیاسی و اجتماعی از طرف جامعه و مردم بیشتر ملاحظه شود چراکه تاثیرات نخبگان براین حوزه ها و در زندگی مردم به نسبت حوزه های علمی و فناوری بسیار سریع تر ظاهر می شود.

مشارکت پُرشور مردم در انتخابات از ورود افراد ناکارآمد به مجلس جلوگیری می‌کند

نخبگان ضرورت حضور مردم در صحنه های بزرگ انقلاب اسلامی را برای مردم تشریح کنند

سیدافقهی همچنین گفت: بر همین اساس نخبگان جامعه می توانند نقش خود را در حوزه های سیاسی و اجتماعی از جمله در بخش های مربوط به حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی نظیر انتخابات و راهپیمایی ها به خوبی ایفا کنند و ضرورت حضور مردم در این صحنه های بزرگ انقلاب اسلامی را به شکل مناسبی برای جامعه تشریح کنند.

وی با یادآوری اینکه اساسا فلسفه انتخابات در کشوری همچون ایران که جزو کشورهای درحال توسعه محسوب می شود بسیار ضروری تر از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته است، افزود: از طرفی ایران از جهات مختلف تحت تاثیر تهدیدات مختلف در خارج از کشور و همچنین جریان نفوذ داخلی است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: برهمین اساس نیز آنچه که پایه های نظام را مستحکم می کند، بدون شک حضور و پشتیبانی مردم است که این خود اقتدار و قوت جمهوری اسلامی ایران را بدنبال خواهد داشت و دست نظام و کشور را در مقابل تهدیدات بیرونی پُرخواهد کرد.

مشارکت پُرشور مردم در انتخابات از ورود افراد ناکارآمد به مجلس جلوگیری می‌کند

نخبگان با بصیرت و آگاهی پای صندوق های رای حاضر می شوند

سید افقهی با ذکر مثالی در ارتباط با نقش حضور مردم در اقتدار کشور گفت: اگر حضور پرشور مردم در تشییع با شکوه شهید سردار سلیمانی اتفاق نمی افتاد به طورحتم امکان پاسخ محکم به تجاوز آشکار دشمن نیز توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نبود و در اینجا نقش مردم و جایگاه آنها به خوبی مشخص می شود، همانظور که مردم در دوره ها و حوادث مختلف تاریخی و در بزنگاه ها و جاهایی که مورد نیاز بوده است، همواره پای کاربوده اند.

وی با یادآوری اینکه مردم مومن همواره در حوادث مختلف تاریخی و سر بزنگاه ها در صحنه و پای کار کشور و نظام بوده اند، افزود: طبیعتا بعضی جاها حتی طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که خطبه ای در خصوص خواص و عوام دارند که مرز بین خاص و عام را تحصیلات آکادمیک قرار نمی دهند بلکه بصیرت قرار می دهند و در این عرصه ها ما نخبگان را کسانی می دانیم که در این صحنه ها به خصوص مباحث سیاسی و انتخابات کسانی هستند که بصیر باشند و این بصیرت هم یکی از ویژگی های اصلی آن زمان شناسی است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همچنین اظهار داشت:نخبگان جامعه به خوبی واقف هستند که اگر در چنین صحنه هایی به میدان نیایند و نقش اثرگذاری و کارکرد خود را برای مردم نداشته باشند، شاید از قافله و قطار پیشرفت کشور جا بمانند، چنان که در دوره های مختلف نیز مردم نشان دادند که کسانی که از این قطار پیاده شوند، خودشان جا می مانند چراکه این قطار در حال حرکت است.

سید افقهی تاکید کرد: نخبگان کشور که در واقع بخش زیادی از آنها در بین همین مردم هستند روز جمعه با بصیرت و آگاهی پای صندوق های رای حاضر می شوند و حتی دیگران را برای حضور پُرشور در عرصه سیاسی ترغیب می کنند.

اجازه دهیم افراد توانمند با رای بالا وارد مجلس شوند

وی ادامه داد: آن نخبگانی که شاید از آنها به عنوان خواص یاد می شود و بعضا چهره های مطرح سیاسی هم هستند، شاید نمره آنها در این عرصه نسبت به بسیاری از نخبگان گمنام موجود در بین مردم بسیار پایین تر باشد، نخبگانی که در عرصه های سیاسی، بصیرتی و اعتقادی همواره سنگ زیر آسیاب بوده اند و هزینه داده و پای این انقلاب ایستاده اند و برای جامعه خود به شکل واقعی اثرگذار بوده اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره راه نجات کشور را انتخابات به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی می دانند، افزود: چراکه مجلس در راس امور است و در پیشبرد کشور در حوزه قانون گذاری نقش بسیار مهمی برخوردار است.

سید افقهی گفت: نخبگان از قشرهای مختلف می توانند تاثیر حضور مردم در انتخاب افراد شایسته و اصلح و کاردان را تشریح کنند و برای مردم توضیح دهند و تبیین کنند تا بسیاری از افرادی که شاید تا قبل از آن حضور و فلسفه وجودی خود را در انتخابات جدی نمی گرفتند با تعصب و غیرت همیشگی احساس تکلیف کرده و در صحنه انتخابات حاضر شوند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت پُرشور مردم در صحنه انتخابات از ورود افراد ضعیف و ناکاربلد و ناتوان به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می کند، یادآور شد: در انتخابات ها یک رای هم یک رای است و اجازه دهیم افراد نخبه، کاربلد و توانمند با رای بالا و پشتوانه قوی وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فردا - جمعه یازدهم اسفند - همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha