نامزد انتخابات مجلس از حوزه اردکان: آلودگی هوای این شهر تا ۶۰ درصد قابل رفع است

یزد- ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردکان با بیان اینکه آلودگی هوای این شهرستان تا ۶۰ درصد قابل کاهش است گفت: در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی برای این معضل برنامه های کوتاه و بلندمدت طراحی کرده‌ام.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در راستای فراهم‌کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد و همچنین کمک به شناساندن بهتر نامزدها و برنامه‌هایشان به مردم، اقدام به مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات و پرسش از آنان در خصوص موضوع‌های استانی و کشوری کرده است.

"حسین کلانتری" روز چهار شنبه با کد انتخاباتی (۵۷) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایطی سختی که شهرستان اردکان دارد، احساس مسولیت کردم و در این حوزه انتخابیه نامزد شدم .

وی اظهار کرد: ایــن شهرســتان دارای قابلیت هــای متعــدد در زمینه هــای کشـاورزی، صنعـت و معـدن، انـرژی، بازرگانـی، حمـل و نقـل و لجســتیک و آمــوزش است، البته باید به محدودیت ها و مشکلات زیسـت محیطی شهرسـتان از جملـه آلودگـی محیـط زیسـت و هـوا و کمبود منابع آبـی نیز توجـه شود.

کلانتری در خصوص آلودگی هوای اردکان اظهار داشت: در حوزه کوتاه مدت با روش‌های مختلف چون نصب سیستم های کنترلی ، پایش آنلاین صنایع ، آسفالت جاده های معادن و ساماندهی واحدهای سنگ شکن می‌توان این معضل را کاهش داد و در بلندمدت نیز برنامه معماری صنایع را خواهیم داشت زیرا صنایع ایجاد شده در این شهرستان سنتی است که می توان با فناوری جدید میزان آلایندگی آنها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه درآمد اردکان با در وهاه نخست صرف رفع مشکلات این شهرستان و سپس در سایر شهرستان های هزینه شود، تصریح کرد: این شهرستان با توجه به درآمدی که دارد می تواند قابلیت های بیشتری داشته باشد.

این نامزد انتخاباتی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برای و توسعه و تعالی شهرستان اردکان طرح و برنامه های مختلفی در حوزه های مختلف طبیعی، زیست محیطی ، فرهنگی ، اقتصادی ، عمرانی و سایر حوزه ها دارم و در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی پیگیری انها را در اولویت قرار می دهم.

کلانتری تکمیل و توسعه زیر ساخت های مرتبط با کشاورزی ، کنترل سطح آلاینده ها با توجه توسعه صنعتی شهرستان، جلوگیری بیابان زایی، طرح ها و برنامه پیوست سلامت زیست محیطی، انتقال آب خلیج فارس به استان و شهرستان، الزام صنایع به نصب فیلترهای استاندارد و ساماندهی پساب‌های شهری و صنعتی را از جمله برنامه‌های خود بیان کرد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردکان جذب سرمایه گذاری برای صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه معدن را از دیگر برنامه خود بیان کرد و افزود: هر نوع صنعتی با این منطقه سازگار نیست، صنایع آب‌بر برای این منطقه اصلا مناسب نیست.

کلانتری اختصاص درصدی از عوارض صنایع و معدن جهت اقشار کم درآمد، احداث مراکز خدمات کشاورزی در روستاها، برند سازی اردکان در تهیــه و تولیــد محصولات کنجــدی بــه ویــژه ارده و حلــوا ارده و برخــورداری از خوشــه محصــولات کنجدی، توسعه صنایع نساحی و قطعه سازی و راه اندازی واحدهای محصولات شیمیایی و پتروشیمی را از دیگر برنامه های خود در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی برشمرد.

این نامزد انتخاباتی فراهم کردن بهبود فضای کسب و کار، تکمیل و توسعه مراکز درمانی، تجدید نظر در مورد طرح جامع تفصیلی شهر اردکان، توسعه مرکز رشد فناوری ، احداث قطار بین شهری یزد - میبد- اردکان ، توجه به نخبگان و جوانان و بهره مندی از ظرفیت‌های آنها ، تکمیل پیست موتوری سورای و سواکاری، تکمیل استادیوم فوتبال و سرای ورزشکاران و احیای بافت تاریخی را از دیگر برنامه خود اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فرمانداری اردکان باید به فرمانداری ویژه تبدیل شود تصریح کرد: این موضوع را به صورت جدی دنبال می کنم.

حضور مردم مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی

این نامزد انتخاباتی بر حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه تاکید کرد و گفت: حضور مردم در این مشارکت سیاسی مشت محکمی بر دهان استکبار و یاوه گویان و همچنین پشوانه نظام و انقلاب است

کلانتری با بیان اینکه مردم باید نماینده اصلح را انتخاب کنند زیرا سرنوشت خودشان را برای چهار سال آینده تضمین می کنند، افزود: نماینده ای که مردم انتخاب می کنند باید بداند که قرار است چه کاری برای مردم منطقه انجام دهد.

وی اضافه کرد: در برنامه تبلیغاتی خود به روش های مختلف مردم را برای حضور در انتخابات دعوت می کنیم ، امید است که این انتخابات با شکوه برگزار شود.

آشنایی مخاطبان با نامزد انتخاباتی حوزه اردکان

حسـین کلانتـری بـه سـال ۱۳۴۷ هجـری شمسـی در روسـتای خلیــل آبــاد از توابــع عقــدای شهرســتان اردکان چشــم بــه جهــان گشــود. خانــواده او همچــون ســایر خانــواده هــای روسـتایی، مذهبـی، زحـمت کـش و رنـج دیـده بـود کـه درآمـد خــود را از راه کشــاورزی محــدود و انــدک بــه دست مــی آورد.

وی نیــز از یــک ســو دســتی بــه یــاری در کارهــای خانــواده چــون کشــاورزی، دامــداری و غیره داشت و از ســوی دیگــر بــا جدیت و پشـتکار مراحـل تحصیـل را یکـی پـس از دیگـری تـا دیپلـم در زادگاه خــود پــشت ســر گــذاشت و در آزمــون سراســری دانشــگاه هــای کشــور در مقطــع کارشناســی دانشــگاه شــهید بهشــتی تهــران پذیرفتــه شـده در سـال ۱۳۷۰ مـدرک کارشناسـی را دریـافت کنـد.

سـپس در سـال هـای ۱۳۷۳ و ۱۳۷۸ بـه ترتیـب در دو رشـته جغرافیـای طبیعـی (گرایـش اقلیم-هیدرولـوژی) و مهندسـی شهرسـازی (گرایــش برنامــه ریــزی شــهری و منطقــه ای) موفــق بــه اخــذ کارشناسـی ارشـد شـد و در سـال ۱۳۸۷ نیـز در دانشـگاه تهـران دکتـرای تخصصـی در رشـته برنامـه ریـزی شـهری را پـشت سـر گــذاشت.

وی در کنـار تحصیـل، درجبهـه هـای نبـرد حـق علیـه باطـل نیـز شــرکت نمــود، و در تمــام ایــن ســال هــا بــه فعالــیت هــای گســترده ای در زمینــه تحقیــق و پژوهــش، تألیــف کتـاب و مقـالات، فعالـیت هـای فرهنگـی، آموزشـی، دینـی و سیاسـی پرداخت و عهـده دار مسـئولیت هـای اجرایـی گوناگـون بـوده است کــه بارزتریــن آنها شـهردار اردکان (در سـال های ۸۰ تـا ۸۲ ) بــوده است.

عضو هیأت علمی و استاد تمام دانشگاه ، اخذ دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران ، مولّف و مترجـم بیـش از ۲۰ عنـوان کتـاب و مدیر تهیه ۱۶۷ طرح هادی روستایی در سراسر کشور از جمله سوابق اجرایی حسین کلانتری نامزد حوزه انتخابیه اردکان است.

مرکز شهرستان ۱۰۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha