ونزوئلا از محاکمه جنایتکاران اسرائیلی حمایت می‌کند/ انفعال در برابر اسرائیل جایز نیست

ژنو- ایرنا- وزیر امور خارجه ونزوئلا با اعلام حمایت کشورش از محاکمه جنایتکاران اسرائیلی، گفت: این مهم است که جامعه بین المللی در راستای مجازات متجاوز و عامل نسل کشی گام بردارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از ژنو، ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در جمع خبرنگاران درباره سکوت جهان غرب در قبال حملات اسراییل علیه مردم غزه و لزوم بازنگری در مکانیزم‌های حقوق بشری، اظهار داشت: درخصوص موضوع فلسطین، ونزوئلا موضع روشنی دارد. این یک نسل کشی توسط اسراییل است. ما در سازمان ملل در این خصوص موضع بسیار انتقادی داشتیم که این وضعیت باید متوقف شود.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌هایی که شورای حقوق بشر انجام داده است، آنها موفق نشده‌اند که کشتار زنان، کودکان و مردان در فلسطین را متوقف کنند.

وزیرخارجه ونزوئلا افزود: در فلسطین شما مشاهده می‌کنید که بحران سیستم بین المللی سازمان ملل مشهود است.

وی تصریح کرد: ما می‌بینیم که شورای حقوق بشر حساسیت‌هایی را در قبال کشورهایی مثل ایران و ونزوئلا دارد اما در خصوص فلسطین اینطور نیست.

وزیرخارجه ونزوئلا با بیان اینکه ونزوئلا از هرگونه محاکمه جنایات اسراییل حمایت می‌کند، عنوان کرد: این مهم است که جامعه بین المللی در راستای مجازات متجاوز و عامل نسل کشی گام بردارد.

وی ادامه داد: ما خواستار آتش بس شدیم تا اینکه جنایت علیه بشریت در محکمه متناسب مورد بررسی قرار گیرد. این تنها راه حل این درگیری است.

وی گفت: منطبق با قطعنامه‌های سازمان ملل حقوق کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود.

وزیرخارجه ونزوئلا در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه تهدید اسراییل به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه مردم فلسطین، گفت: همانطور که در کنفرانس خلع سلاح اعلام کردیم نگران قتل عام فلسطینیان توسط اسراییل هستیم. اسراییل متجاوز است؛ انها همچنین از تهدید به استفاده از بمب اتم علیه فلسطینی ها دریع نکردند.

وی گفت: انفعال در قبال این موصوع جایز نیست و ما باید فعال باشیم و اسراییل را محکوم کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha