۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85399943
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بریکس، محور گفت‌وگوهای مسکو و پکن

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85399943
بریکس، محور گفت‌وگوهای مسکو و پکن
دیدار معاون وزیر امور خارجه چین با وزیرامور خارجه روسیه

تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه چین و وزیر امور خارجه روسیه در مورد تقویت همکاری‌ها در گروه بریکس با یکدیگر مذاکره و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا از نشریه چاینا مورینگ‌پست، سان ویدونگ معاون وزیر امور خارجه چین و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز سه‌شنبه در مسکو توافق کردند که هماهنگی بین پکن و مسکو در سازمان‌های بین‌المللی مهم از جمله گروه بریکس را بهبود بخشند.

روسیه امسال ریاست گروه بریکس را برعهده دارد و در ماه اکتبر (مهر 1403) میزبان اعضای این گروه درحال توسعه در شهر کازان است.

مقامات چینی و روسی در طول یکسال اخیر در مورد مورد همکاری‌های دوجانبه از تجاری تا نظامی دیدارهای زیادی با یکدیگر داشته‌اند، به‌طوری که پوتین و شی در سال گذشته دوبار با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

جانگ هان‌هویی سفیر چین در مسکو نیز در یک مصاحبه‌ای گفته بود: انتظار می‌رود رئیس جمهور روسیه در سال جاری به پکن سفر کند.

اتحادیه اروپا برای فشار گذاشتن مسکو، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرد و علاوه بر وزیر دفاع کره شمالی، سه شرکت چینی را که متهم به تامین تجهیزات نظامی حساس به روسیه بود، در لیست تحریم قرار داد. ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم روز یکشنبه(ششم اسفند) به شبکه خبری سی. ان. ان گفت: مسکو در حال‌ تجدید قوا برای حمله به ما است که احتمالا در روزهای اول تابستان حمله خود را آغاز کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha