نامزد مجلس: معضل حاشیه‌نشینی در تبریز، فاضلاب اسکو و ایستگاه قطار آذرشهر را پیگیری می‌کنم

تبریز- ایرنا- داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: در صورت راهیابی به مجلس، معضل حاشیه‌نشینی و آلودگی هوای تبریز، فاضلاب اسکو و انتقال ایستگاه قطار به آذرشهر را پیگیری خواهم کرد.

«رضا صدیقی» روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز افزود: یکی از معضلات موجود در تبریز، حاشیه نشینی است و خانه هایی که در این مناطق وجود دارد از استحکام خوبی برخوردار نیستند بنابراین باید از ظرفیت شورای اسلامی شهر، شهرداری و اعتبارات ملی برای رفع این معضل استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان این حوزه انتخابیه برای رفع مشکلات موجود در این حوزه باید همدل باشند، اظهار کرد: آلودگی هوای تبریز، معضل بزرگی برای این شهر است و باید مازوت سوزی در نیروگاه این شهر متوقف شود.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: یکی از معضلات اسکو، فاضلاب این شهر بوده و رسیدگی به این موضوع و توجه به منطقه گردشگری کندوان از مطالبات مردم این شهر است.

صدیقی، یکی از خواسته های مردم آذرشهر را انتقال ایستگاه قطار به این شهر و شهرک صنعتی شهید سلیمی اعلام کرد و ادامه داد: در صورت راهیابی به مجلس، این موضوع را پیگیری خواهم کرد زیرا این اقدام موجب کاهش بارترافیکی در محور تبریز - آذرشهر و کاهش تصادفات رانندگی در این محور می شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه های تنظیم شده برای شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر را پیگیری خواهم کرد، یادآور شد: معادن، گردشگری، صنعت هتلینگ، آثار و خانه های تاریخی، بازار تاریخی تبریز، صنایع تبدیلی از مزیت های این منطقه برای رونق اقتصادی است و برای بهره مندی از این مزیت ها باید زمینه فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه ها را جلب کرد.

خشکی دریاچه ارومیه و بروز طوفان های نمکی مسایل زیست محیطی برای منطقه ایجاد می کند

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، پیگیری موضوع دریاچه ارومیه را از دیگر اولویت های کاری خود پس از راهیابی به مجلس اعلام کرد و گفت: خشکی این دریاچه و بروز طوفان های نمکی، مسایل زیست محیطی برای این منطقه ایجاد می کند و باید با ارایه برنامه های کارشناسی از بروز این تهدید جلوگیری کرد.

صدیقی، افزود: اصلی ترین مساله در روستاهای موجود در حاشیه دریاچه ارومیه مربوط به الگوی کشت برای فعالیت های کشاورزی در این روستاها است و جهادکشاورزی باید در این زمینه برنامه های بیشتری داشته باشد و در کنار آن قوانین لازم در این زمینه پیگیری و تصویب شود.

وی اظهار کرد: در سطح ملی از جمله برنامه های من برای پیگیری، موضوع توجه به اشتغال و تولید است زیرا بخشی از قوانینی که در این زمینه وضع شده اند به درستی اجرا نمی شوند و در این زمینه نیاز به سرمایه گذاری و راه اندازی بنگاه های زودبازده است.

تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت: نمایندگان مجلس و مسوولان اجرایی باید برای تحقق شعار سال مبنی بر «رشد تولید و مهار تورم» همکاری کنند زیرا یکی از خواسته های مردم رفع تورم است و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای رفع تورم باید به افزایش تولید توجه کرد.

صدیقی، با تاکید بر اینکه برای کمک به سرمایه گذاران، اصلاح قوانین و رفع موانع تولید در این عرصه ورود خواهم کرد، ادامه داد: با توجه به جایگاه های فعالیت خود، به مسایل و مشکلات تولید و اشتغال در استان آگاه هستم و این مسایل را پیگیری خواهم کرد.

معضل حاشیه‌نشینی در تبریز، فاضلاب اسکو و ایستگاه قطار در آذرشهر را پیگیری می‌کنم

آذربایجان شرقی با ۹ میلیارد تن ذخایر معدنی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت: این منطقه از ظرفیت های بالایی به ویژه در حوزه معدن برخوردار است و بیش از ۹ میلیارد تن منابع معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد و این استان رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

صدیقی، با بیان اینکه از ظرفیت‌های استان بهتر استفاده نشده است، افزود: ما نتوانسته ایم شرایط لازم برای اشتغال کارآفرینان، جوانان جویای کار و نخبگان دانشگاهی را ایجاد کنیم.

وی، با اشاره به اینکه برخی افراد مجوزهای معدنی در استان دریافت کرده ولی این ظرفیت ها را بالفعل نکرده اند، اظهار کرد: یکی از وظایف نمایندگان وضع قوانین و نظارت بر اجرای صحیح قوانین است و موضوع این مجوزها را پیگیری خواهم کرد تا مسایل تولید و تجارت در منطقه بهتر رونق بگیرد.

وی یادآور شد: موضوع اصلی در سطح کشور و حوزه انتخابیه بحث تورم، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان و بیمه قشرهای کم درآمد به ویژه تامین اجتماعی است که این قضیه قبلا اجرا می شد ولی اکنون سهمیه ای شده و بسیاری از افراد در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

نیاز اصلی قشر کم درآمد در جامعه داشتن بیمه تامین اجتماعی است

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، نیاز اصلی قشر کم درآمد جامعه را داشتن بیمه تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: این موضوع را دنبال خواهم کرد و در این زمینه باید برای دولت منابعی تعریف کرد تا تمام قشرهای کم درآمد از این امکان بهره‌ مند شوند.

صدیقی، با بیان اینکه پیگیری مسایل حوزه درمان نیز از برنامه های من است، ادامه داد: هزینه درمان در این حوزه بالاست و قشر کم درآمد در این بخش نیاز به حمایت دارند.

وی یادآور شد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تکمیل رتبه بندی معلمان از دیگر برنامه های من بوده و طبق قانون، بازنشستگان باید کمتر از ۱۰ درصد حقوق شاغلان حقوق دریافت کنند زیرا هزینه های آن ها نسبت به شاغلان زیاد است.

شرکت در انتخابات لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب و عمل به وصیت شهداست

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و وطنی بوده و برای دخالت در سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنیم.

صدیقی، افزود: شرکت در انتخابات عمل به وصیت انسان هایی است که برای ما امنیت ایجاد کردند و قامت آن ها خم شده تا قامت ما بلند بماند و حضور در صحنه های مهم کشور از جمله انتخابات از وصایای شهداست.

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات موجب تداوم امنیت در کشور، توجه به یکپارچگی کشور و لبیک گویی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عمل به وصیت شهدا و مشارکت در اداره بهتر امور کشور است.

صدیقی با تاکید بر اینکه قهر از صندوق های رای راه نجات و حل مشکلات نیست، ادامه داد: با حضور در انتخابات می توان بهترین افراد را انتخاب کرد تا برای حل مشکلات موجود در جامعه، گام بردارند.

معدن، گردشگری و صنعت از قابلیت های توسعه آذربایجان شرقی است

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، با بیان اینکه معدن، گردشگری و صنعت از قابلیت های مهم استان برای توسعه و رونق اقتصادی است، گفت: از این ظرفیت ها باید برای اشتغالزایی جوانان دانش آموخته استفاده کرد و توجه به این ظرفیت ها جزو اولویت های من پس از راهیابی به مجلس است.

صدیقی، با اشاره به اینکه جنگل های ارسباران، امکان تاریخی شهرها به ویژه تبریز، اسکو و آذرشهر از ظرفیت های مهم گردشگری استان به شمار می روند، افزود: این استان ظرفیت گردشگری بالایی دارد ولی نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی اظهار کرد: تبریز از لحاظ صنعتی پس از تهران دومین شهر صنعتی کشور بوده و در گذشته صنایع مادری مانند تراکتورسازی، ماشین سازی، بلبرینگ سازی و بنیان دیزل و ده ها شرکت که نام آور تبریز و آذربایجان بودند، در این شهر ایجاد شده اند ولی در زمان کنونی ما هنوز نتوانسته ایم لنگه آن ها را ایجاد و بستری برای ایجاد اشتغال جوانان ایجاد کنیم.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، با تاکید بر اینکه این موارد را در سطح ملی و منطقه ای پیگیری خواهم کرد، گفت: صنعتگران حرفه ای زیادی در استان وجود دارند که می توانند در سطح کشور مطرح شوند و دانش فنی لازم در استان وجود دارد که نیازمند توجه هستند.

صدیقی، ادامه داد: اگر به بخش صنعت توجه بیشتری شود و بتوانیم مواد اولیه و سرمایه اولیه آن ها را تامین کنیم، آن ها می توانند علاوه بر تامین نیاز داخلی، دانش فنی خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تراز و جایگاه گذشته تبریز را به این شهر برگردانیم، یادآور شد: مقبره الشعرا به عنوان سرمایه ملی، استانی و شهری نیازمند توجه بیشتری است و شعرای زیادی مانند شهریار که معرف زبان آذربایجان است در این محل دفن شده اند.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت: توسعه این منطقه خواست مردم تبریز است و بسیاری از گردشگران برای دیدن این مکان به این شهر مسافرت می کنند.

صدیقی، پیگیری مسایل حوزه کشاورزی استان و رفع کمبود زیرساخت در حوزه انرژی را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد و افزود: باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اعتبارات ملی برای تامین زیرساخت های برق، آب و گاز صنایع و کشاورزی استان تلاش کرد.

رهبر معظم انقلاب در جریان زلزله ارسباران بنده را مورد تفقد قرار دادند

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت: داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلای از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با کد انتخاباتی ۵۹۵ هستم.

صدیقی، افزود: در روستای «اوغلی کندی» اطراف تبریز متولد و در تبریز بزرگ شده ام، شغل اصلی ما قبل از انقلاب قنادی بود و پس از پیروزی انقلاب وارد مجموعه سپاه شده و در جنگ شرکت کردم.

وی اظهار کرد: در اولین آزمون سراسری کشور قبول شدم ولی بخاطر جبهه و جنگ نتوانستم تحصیلات دانشگاهی را ادامه دهم و پس از جنگ وارد دانشگاه تبریز شده و در رشته مهندسی صنایع غذایی دانش آموخته شده و در رشته مدیریت دولتی موفق به اخذ مدرک ارشد و دکترا شدم.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت: در سپاه در جایگاه های مختلف خدمت کردم و در آخرین جایگاه به وزارت کشور منتقل شده و در شهرستان اهر به عنوان فرماندار مشغول فعالیت شدم.

صدیقی، ادامه داد: در جریان زلزله ارسباران در خدمت مردم این شهرستان بودم و در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله زده در روستای «اورنگ» اهر گزارشی از اقدامات بازسازی مناطق زلزله زده ارایه کردم که رهبر معظم انقلاب به خاطر اقدامات انجام شده در کمترین زمان، مرا مورد تفقد قرار دادند.

وی یادآور شد: مدتی در کارخانه تراکتورسازی تبریز فعالیت داشتم و عضو هیات مدیره کارخانه تراکتورسازی کردستان بوده و مسوول ستاد انتخاباتی دولت رییسی در شهرستان تبریز بودم.

صدیقی، افزود: به همراه همرزمان خود مجموعه خیریه را از سال ۹۸ راه اندازی کردیم تا بخشی از نیاز افراد نیازمند جامعه را در زمینه هزینه درمان، تعمیر مسکن و اشتغال تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن تعداد ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی پس از تهران دومین استان دارای بیشترین تعداد کرسی است و حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با داشتن ۶ کرسی پس از تهران دومین حوزه انتخابیه بزرگ کشور به شمار می رود.

این استان با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، وسعت بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مربع، ۲۲ شهرستان، ۱۴۶ دهستان و بیش از سه هزار آبادی جزو استان های مهم و بزرگ ایران به شمار می رود.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۲۷۹ نامزد، کلیبر و هوراند با ۴۵ نفر، مراغه و سراجو با ۳۰ نفر، هشترود و چارایماق با ۴۰ نفر، مرند و جلفا با ۳۹ نفر، میانه با ۳۸ نفر، شبستر با ۳۶ نفر، ورزقان با ۳۴ نفر، اهر و هریس ۳۴ نفر، سراب با ۲۸ نفر، ملکان با ۲۷ نفر، بستان آباد با ۲۳ نفر و بناب با مجموع ۱۳ نفر به ترتیب دارای بیشترین داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی هستند.

آذربایجان شرقی تعداد ۱۳ حوزه انتخابیه دارد و افزون بر سه میلیون نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی با هدف ایجاد بستر مناسب و برابر برای معرفی عادلانه نامزدهای انتخاباتی، از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان دعوت می‌کند تا برای اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود از طریق این رسانه هماهنگی‌های لازم را با دفتر خبرگزاری مرکز تبریز انجام دهند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، به منظور پرهیز از جانبداری و رعایت عدالت برای همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به هر کدام از نامزدهای این ۲ انتخابات، فرصت برابر به مدت ۱۵ دقیقه برای تبیین برنامه‌های ملی در حوزه قانونگذاری (پنج دقیقه)، اعلام برنامه‌های محلی برای حوزه انتخابیه (پنج دقیقه) و معرفی سوابق (پنج دقیقه) زمان در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.
بدینوسیله از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت‌شده‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که تمایل به ارائه برنامه های خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی را دارند، دعوت می‌شود برای نام نویسی و تعیین وقت مصاحبه تا روز چهارشنبه این هفته با شماره تلفن ۳۳۳۰۸۸۸۸ و ۳۳۳۰۶۶۶۶-۰۴۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ پذیرای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرگان رهبری بود.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha