کاشت ۵۰۰ هزار نهال در هرمزگان با مشارکت بسیج سازندگی آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در قالب تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت نمادین در ساحل بندرعباس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در حاشیه آغاز کاشت این تعداد نهال در سواحل هرمزگان گفت: یکی از طرح‌های خوبی که در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی، هرمزگان نیز سهمی به خود اختصاص داده است.

سید محمدنور موسوی افزود: سهم هرمزگان در این طرح، کاشت ۲۵ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال است که به طور متوسط سالانه باید حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ نهال تولید و در سطح استان کاشته شود.

وی تاکید کرد: در مقایسه با ۲ سال پایانی دولت گذشته که به‌طور متوسط ۱۰۰ هزار درخت کاشته می‌شد، سال گذشته ۲ میلیون نهال در استان کاشته شد و امسال نیز ۶ و نیم میلیون نهال تولید و کاشته می‌شود که رشدی ۶۵ برابری را رقم زده‌ایم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور به دستور رییس جمهور آغاز شده و رهبرمعظم انقلاب نیز با دستان مبارک خویش سه نهال کاشتند و فرمودند: «هر ایرانی سه نهال» که باید این فرمایش نصب العین همه قرار بگیرد.

سردار اباذر سالاری اظهار کرد: عملیات کاشت نهال در استان هرمزگان با توان مضاعف ادامه خواهد یافت تا بتوانیم استانی سرسبز و زیبایی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیر جهادکشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت است.

استان هرمزگان دارای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری است؛ سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزون بر ۷۰۰ سازه آبخیزداری با مشارکت‌های مردمی در استان هرمزگان ساخته شد که نقش مهمی در حفظ آب و خاک داشته است.

از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha