۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85400049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمای شدید به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه خسارت زد

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه گفت: بارش برف و سرمای شدید در ۲ روز اخیر به کشاورزی و دامداری این شهرستان خسارت وارد کرده و تلفات دام نیز گزارش شده است.

محمدرضا غیرتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلفاتی در حوزه دام سبک و سنگین برآورد شده است از جمله ۱۰ نفر بچه شتر تازه متولد به علت سرمای شدید تلف شدند.

وی بیان کرد: بچه شترها در روستای چشمه بید تلف شدند و چون زایمان در سرمای شدید و برف صحرا بود، صاحبان اطلاعی از آن نداشتند.

فرماندار زیرکوه از خسارت به درختان بادام، سیب و میوه‌های هسته دار همچنین محصولات زراعی مثل گندم و جو خبر داد و گفت: برآورد خسارت سرما و بارندگی در بخش کشاورزی تاکنون ۴۱۶ میلیارد ریال بوده که که عمدتا شامل درختان بادام و سیب درختی بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و تداوم سرمای شدید و بارندگی توصیه می‌شود دامداران از چرا و کوچ دام خودداری کنند و احشام در مکان مناسب نگهداری شوند.

غیرتی افزود: در حوزه دام سبک هم ۳۰ راس گوسفند از بین رفته که خسارت آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در زمان حاضر راه های شهرستان باز است اما گردنه های صعب العبور دچار یخ زدگی بوده لذا رانندگان باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت الزام به سفر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

فرماندار زیرکوه بیان کرد: بارش باران و برف موجب خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه شده و امید است با ادامه آن بخش عمده مشکلات کم آبی حل شود.

وی گفت: زیرکوه حدود ۳۰۰ قنات فعال دارد که با بارش برف سنگین امیدواریم مشکل کم آبی قنوات رفع شود.

غیرتی افزود: بارندگی های اخیر در شهرستان حدود ۳۰ میلیمتر بوده و کمترین دما با هفت درجه زیر صفر مربوط به بخش زهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha