تمام بلیت‌ها را برای هانگژو خرج کردیم/ نوشاد خطای فردی زیادی برابر آلمان داشت

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: اگر قبل از مسابقات جهانی کره‌جنوبی اردوهای مرتبی داشتیم، می‌توانستیم در گروه خود اول شویم متاسفانه تمام بلیت‌ها را برای بازی‌های آسیایی هانگژو خرج کردیم.

جمیل لطف‌الله نسبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز در فینال تیمی قهرمانی جهان در کره‌جنوبی، اظهار داشت: در این مسابقات با تیم‌های پرتغال، مصر، رومانی و تایلند هم‌گروه بودیم که در بازی نخست تایلند را ۳ بر صفر شکست دادیم و می‌توانستیم برابر پرتغال در یک بازی برنده باشیم اما این دیدار را ۳ بر یک واگذار کردیم.

وی افزود: نیما در بازی اول مارکوس فریتاس را که دارای رنکینگ ۱۹ دنیاست می‌توانست شکست دهد. نوشاد عالمیان هم نتوانست فریتاس را ببرد. امیرحسین هدایی هم ۱۰ بر ۷ جلو بود و اگر نیما بازی را می‌برد، تاثیر خوب و مثبتی در روح و روان بچه‌ها می‌گذاشت. اگر این بازی را می‌بردیم شاید بخش زیادی از مسیر را برای کسب عنوان قهرمانی در گروه طی کرده بودیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

زمان ریکاوری ملی‌پوشان بین بازی مصر و رومانی کم بود

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: اما در بازی دوم مقابل مصر قرار گرفتیم که تیم نهم دنیاست. در این بازی هم نیما و دیگر بچه‌ها خوب بازی کردند. نوشاد ۲ بازی را برد و هرچه در توان داشت، استفاده کرد. او نفر اول مصر که دارای رنکینگ ۲۰ دنیاست را شکست داد و این موفقیت تاثیر مثبتی بر روحیه بچه‌ها گذاشت و با روحیه خوبی بازی بعدی را پیگیری کردیم اما امیرحسین هدایی در بازی سوم شکست خورد و اگر می‌برد ۳ بر صفر، مصر را می‌بردیم.

وی ادامه داد: این مسابقات هشت شب شروع شد و دیروقت بچه‌ها شام خوردند و زمان کافی برای استراحت نداشتند. زمان ریکاوری و فاصله زمانی بازی مصر تا رومانی کم بود. متاسفانه اثرش را روی نوشاد دیدیم و او نتوانست شب بخوابد و مقابل رومانی دو بازی را باخت. اگر نوشاد در شرایط معمولی قرار داشت هرگز نمی‌باخت. ما بازی را به رومانی باختیم و در گروه سوم شدیم و برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم برتر راه یافتیم.

تمام بلیت‌ها را برای هانگژو خرج کردیم/ نوشاد خطای فردی زیادی برابر آلمان داشت

در بازی با آلمان ملی‌پوشان خسته بودند

لطف‌الله نسبی یادآور شد: در مرحله حذفی به مصاف سنگاپور رفتیم. چهار سال است که سنگاپور را رصد می‌کنم و سرمایه‌گذاری خوبی روی این تیم شده است. از نقاط مختلف دنیا به این کشور می‌روند تا حریف تمرینی سنگاپور باشند. در هر صورت این تیم را ۳ بر صفر شکست دادیم و به آلمان خوردیم.

وی اضافه کرد: آلمان چون تیم اول گروه خود بود دور اول استراحت و زمان کافی در اختیار داشت، اما بچه‌های ما ساعت یک بعد از ظهر بازی کردند و زمان بازی طول کشید بنابراین زمان برای ریکاوری کم بود و در بازی با آلمان این خستگی روی ملی‌پوشان باقی ماند. نیما در دیدار اول مقابل اوچاروف خوب بازی کرد و می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد.

لطف‌الله نسبی گفت: نوشاد هم در بازی با دانگ کیو عصبی بود و از سوی دیگر سرمایی که داخل سالن بود روی روحیه نوشاد اثر گذاشت. او کیفیت همیشگی را نداشت و برخی توپ‌های ساده را خراب کرد. خطای فردی بالا بود و او خوب بازی نکرد. بازی امیرحسین با فرانزیکسا خوب بود اما او هم بازی را ۳ بر ۲ واگذار کرد و می‌توانست بازی را برگرداند. بچه‌های ما در جایگاهی در جهان رسیدند که مقابل هر حریفی حرف برای گفتن دارند.

پینگ پنگ ایران به سطح خوبی رسیده است

وی خاطرنشان کرد: بارها بعد از بازی‌های آسیایی گفتم که در حال حاضر پینگ‌پنگ ایران به سطح خوبی رسیده اما ابزارهایی را کم داریم که بخشی از آن مربوط به تکنیک بچه‌های ما است و باید به بازی بچه‌های ما اضافه شود. سرویس‌ها، دریافت‌ها و کیفیت ملی‌پوشان باید بهتر شود و آمادگی جسمانی آنها بالاتر برود. بخش دیگر مربوط به ابزار و تجهیزات چون میز و توپ است تا اردوهای باکیفیت برگزار شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: در مسابقات مختلف بین‌المللی باید بیشتر از قبل حضور یابیم و با برنامه‌ریزی منسجم‌تر حتی اگر بتوانیم اردوهای داخلی بیشتری برگزار کنیم و آنها را بیشتر در ایران در اختیار داشته باشیم. اگر قبل از مسابقات جهانی اردوهای مرتبی برای بچه‌ها برگزار می‌کردیم در جهانی کره‌جنوبی در گروه خود اول می‌شدیم اما متاسفانه تمام بلیت‌ها را برای بازی‌های آسیایی هانگژو خرج کردیم. در آن زمان هم موافقت باشگاه‌ها را به سختی گرفتیم و اینجا جایی برای چانه زدن نبود. مشکلاتی هست که باید رفع شود و ما با کسانی رقابت می‌کنیم که امکانات بسیار خوبی دارند و به لحاظ کادر فنی کامل هستند و باید این مشکلات را رفع تا با آنها رقابت کنیم روند رو به رشدی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha