ساخت کنسرت-نمایش رادیویی بر اساس متن شنیده‌نشده از علی حاتمی/ تاریخ مجلس را مرور می‌کنیم

تهران- ایرنا- مدیر رادیو نمایش با اعلام این خبر که برای ایام نوروز یک کنسرت-نمایش رادیویی در حال تهیه است گفت: این نمایش بر اساس یک متن ریتمیک از زنده‌یاد علی حاتمی است که تا به حال خوانده و شنیده نشده است.

محسن سوهانی؛ مدیر رادیو نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار رادیوی ایرنا، با اعلام این خبر که برنامه‌ای با عنوان نارنج و ترنج با حضور قربان نجفی در حال تولید است گفت: این برنامه یک نمایش رادیویی موزیکال است که مانند حسن کچل، متنی ریتیمک دارد. این متن تا به حال شنیده نشده و محمد پورحسن با بهره برداری از آن دارد کاری را آماده می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که انواع سریال‌های نمایشی طنز برای ماه مبارک رمضان و نوروز تهیه شده، اظهار کرد: ما قدیمی‌ترین بخش سازمان صداوسیما هستیم. همچنین تنها بخشی هستیم که در آن هنرمندان بزرگ مملکت به صورت مستقیم با سازمان صداوسیما در ارتباط هستند. در معاونت‌های دیگر مثل سیما به واسطه تهیه کننده این اتفاق می افتد.

مدیر رادیو نمایش درباره مجموعه «مردمستان» که شش برهه تاریخی مجلس سابق را بررسی می‌کند توضیح داد: این نمایش از شکل گیری نهاد مجلس و دستور تشکیل مجلس در سال ۱۲۸۵ شمسی آغاز می‌شود

سوهانی افزود: تمام تلاش‌مان را کردیم که سرمایه‌های انسانی سازمان صداوسیما که هنرمندان ارگ رادیو هستند را ارج بنهیم.

وی با اعلام این خبر که رادیو نمایش در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی با برنامه‌های متنوعی از جمله «هم‌رای» و «دارالظفر» همراه شنوندگان خواهد بود گفت: برنامه نمایشی به اسم «هم‌رای» داریم که از هفته گذشته شروع شده و تا روز انتخابات هر روز پخش می شود.

«هم رای» به نویسندگی روح‌الله نوری، داستان زوجی جوان به نام آیین و سوگند مقنن است که حقوقدان هستند و در همه چیز از جمله نگاه سیاسی با یکدیگر اختلاف دیدگاه و سلیقه دارند. این دو عموزاده در خانواده‌ای آگاه به مسائل سیاسی بزرگ شده‌اند. نامزد شدن آیین در انتخابات مجلس شورای اسلامی چالش‌هایی را پیش روی اعضای خاندان مقنن قرار می‌دهد که از جنس دغدغه‌ها و ابهام‌های افکار عمومی است. در هر قسمت یکی از کارشناسان و خبرگان علوم سیاسی به عنوان مهمان در دل قصه قرار می گیرد و پاسخگوی ابهامات است.

سوهانی با اشاره به نمایش «دارالظفر» توضیح داد: این نمایش رادیویی داستان ممتازالدوله، اولین رئیس مجلس شورای ملی است که به یک چالشی برمی‌خورد و به فرنگ می‌رود و به اهمیت نهاد مجلس پی می‌برد. این برنامه اهمیت مجلس را مدنظر دارد.

مدیر رادیو نمایش درباره مجموعه «مردمستان» که شش برهه تاریخی مجلس سابق را بررسی می‌کند توضیح داد: این نمایش از شکل‌گیری نهاد مجلس و دستور تشکیل مجلس در سال ۱۲۸۵ شمسی آغاز می‌شود. در این مجموعه نمایشی برهه‌های مهم از جمله شهادت مدرس، ماجرای مشروطه و به توپ بسته شدن مجلس و حمله داعش به مجلس شورای اسلامی مرور می‌شود.

وی افزود: روز انتخابات از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب با قالب جذاب نمایش در یک فضای جشن ملی همراه مخاطبان هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha