سه حق مردم، نامزدها و نظام در انتخابات مدنظر برگزارکنندگان باشد

سمنان- ایرنا - رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: سه حق در فرایند انتخابات مطرح است که شامل حق نظام، حق مردم و حق نامزدها است که باید مدنظر برگزارکنندگان انتخابات باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی عربی روز سه شنبه در نشست تبیین با دست‌اندکاران انتخابات در شاهرود افزود: مجریان در انتخابات پیش رو امانت دارند و سه حق بر گردن آنهاست، حق نظام، حق نامزد و حق مردم.

وی تاکید کرد: مجریان انتخابات یازدهم اسفند باید به بهترین شکل از این سه حق پاسداری کنند.

وی ادای امانت را از تاکیدهای قرآن کریم عنوان و خاطرنشان کرد: باید انتخابات را در روز جمعه به عنوان یک عبادت شروع کنیم، در این مسیر تقوا و اخلاص نیز به همراه این عبادت مدنظر است و امانتداری نیز در این میان نقش مهمی دارد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات سمنان: سه حق مردم، نامزدها و نظام در رای‌گیری مطرح است

وی با تکید بر اینکه نظارت مچ‌گیری نیست، ادامه داد: قصد در مساله نظارت در حوزه انتخابات این است تا همه باهم در روز جمعه یک عبادت صحیح و درست داشته باشیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان اظهارامیدواری کرد که در ۱۱ اسفند به کوری چشم دشمنان و به خوشحالی و شادی دل امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب، مشارکت قوی و پرشور در پای صندوق های رای رقم خواهد خورد.

همه برای انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کنند

استاندار سمنان نیز در این آیین گفت: امروز به عنوان برگزارکنندگان انتخابات وظیفه داریم تا در مسیر خطیر پیش رو تمام تلاش خود را برای یک انتخابات صحیح، سالم و پرشور به کار بگیریم.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه وجود امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همچنین پشتیبانی مردم، عواملی است که همواره باعث شده تا دشمن در توطئه ها و دسیسه های خود به نتیجه نرسد، افزود: استان سمنان امروز در بسیاری از زمینه ها همچون پشتیبانی از رهبر و ولایت، تقدیم شهید به نظام، وضعیت سواد و آموزش های علمی و دانشگاهی و سایر موارد، پیشرو و سرآمد است.

وی تاکید کرد: همه وظیفه دارند تا آخرین ساعات در راستای ترغیب و تشویق مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای و امر انتخابات تلاش کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات سمنان: سه حق مردم، نامزدها و نظام در رای‌گیری مطرح است

استاندار سمنان با بیان اینکه مردم به بی‌طرف بودن مجریان انتخابات اطمینان داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های اصلی تحقق مشارکت قوی، رعایت اصل بی‌طرفی است. در مسیر اجرای یک انتخابات بسیار مطلوب همراه با حضور حداکثری و پرشور مردم، تعامل با هیات نظارت در استان را به صورت‌ ویژه در دستور کار دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

۶۸۱ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است.

استان سمنان در چهار حوزه انتخابیه ۱۴۸ نامزد در معرض رای مردم دارد. در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۴۳ نفر شامل ۳۷ مرد و ۶ خانم، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۴۴ نفر شامل ۳۶ آقا و هشت خانم، در حوزه انتخابیه دامغان ۳۴ نفر شامل ۲۹ آقا و پنج خانم و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۲۷ نفر شامل ۲۴ آقا و سه خانم نامزدها را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha