۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85400236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز کردستان در دانشگاه‌ها تدریس شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: دانشگاه های مختلف باید بانک اطلاعاتی دقیقی از رشته هایی که بازار کار خوبی ندارند، تهیه کرده و رشته های به فراخور نیاز استان جایگزین کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالله رشیدی پور روز سه شنبه در اولین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت سطح تحول در دانشگاه کردستان اظهار کرد: برای شناسایی رشته‌های مورد نیاز بازار استان، هم افزایی همه دستگاه های مرتبط نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت این کارگروه و تصمیمات آن، خواستار حضور به موقع اعضای اصلی و تشکیل مرتب جلسات این کارگروه به منظور رفع مشکلات آموزش عالی استان شد.

رئیس دانشگاه کردستان هم با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ دانشجو در کشور توسط بورس صنعت جذب شده اند، گفت: تعریف رشته های بین رشته ای با همکاری بخش صنعت ضروری است.

حامد قادرزاده یادآور شد: پذیرش دانشجو در کل کشور دستخوش تغییر شده و در برخی دانشگاه‌ها زنگ خطر به صدا درآمده است.

وی افزود: در صورتیکه شرایط لازم برای پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه ها فراهم نشده، کاربرگ اشتغالزایی پر نشود و به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نرسد، رشته های زیادی باید حذف شوند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: دانشگاه ها با همکاری بخش صنعت در این کارگروه می توانند رشته های بین رشته ای را تعریف کنند که این اختیار به کارگروه آمایش استانی داده شده و در این راستا باید تصمیمهای جدی گرفته شود.

قادرزاده تاکید کرد: افت تقاضا در مقطع تحصیلات تکمیلی، راهیابی افراد با معدل بسیار پایین به دانشگاه ها نیازمند چاره اندیشی هماهنگ و هم افزا بین دانشگاه و سایر دستگاه هاست که برای رفع آن دست یاری به سوی همه دراز می کنیم و امیدواریم در این کارگروه اقدامات مثبتی در این راستا صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha