عملیات اجرایی پست و خط ۴۰۰ کیلوولت فردوس آغاز شد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی پست و خط ۴۰۰ کیلوولت شهرستان فردوس با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه با سفر به فردوس در آیین آغاز عملیات اجرایی پست و خط ۴۰۰ کیلوولت فردوس به عنوان یکی از پروژه‌های زیرساختی و مهم منطقه حاضر شد.

اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه که پس از سال‌ها انتظار مردم در دولت سیزدهم عملیاتی شد، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است که از محل منابع وزارت نیرو تامین شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و در مجاورت پست ۱۳۲ کیلوولت شهرستان فردوس کلنگ زنی شد.

همچنین امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، عملیات اجرایی ساختمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان فردوس با پیش بینی اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال آغاز شد. این پروژه با زیربنای چهار هزار و ۱۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۸۶ هزار متر مربع اجرا می‌شود.

واحد تولید کنسانتره فلورین نیز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در فردوس به بهره برداری رسید. بهره برداری از این واحد فرآوری با ظرفیت تولید سالانه سه هزار تن و میزان سرمایه گذاری هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم آورده است.

استاندار خراسان جنوبی در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح این سه پروژه گفت: دولت سیزدهم خدمات ویژه ای را به مردم شهرستان فردوس ارایه کرده است.

جواد قناعت افزود: در اولین سفر به فردوس، سال ۱۴۰۰ بزرگان شهرستان درخواست تامین دستگاه ام. آر. آی و ارتقای دانشکده پیراپزشکی فردوس به دانشکده علوم پزشکی را داشتند چون در دولت قبل که این درخواست‌ها را دست نیافتنی می‌دانستند، هیچ اقدامی نشده بود اما اکنون به همت دولت سیزدهم محقق شد.

وی صدور مجوز ماده ۲۳ کشوری برای دانشکده پیراپزشکی فردوس را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: دولت سیزدهم خود را فقط به این دو خواسته مردم شهرستان فردوس محدود نکرد و در ۲ سال اخیر و امروز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌هایی در حوزه صنعت و معدن و فرآوری هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت برق در فردوس ادامه داد: برق یکی از مؤلفه‌های کار و پیشرفت در هر منطقه‌ است و طی ۴۳ سال گذشته در خراسان جنوبی فقط سه پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاینات احداث شده بود اما در دولت سیزدهم عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان و فردوس آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلوولت برای شهرک صنعتی فردوس در دهه فجر آغاز شد، گفت: یکی از زیرساخت‌های ضروری برای معادن منطقه احداث پست ۴۰۰ کیلوولت بود و این مطالبه مردم در سفر شهریور امسال رئیس جمهور به فردوس مطرح شد که در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

قناعت با اشاره به معادن غنی به ویژه بنتونیت در شهرستان فردوس بیان کرد: در گذشته سرمایه‌گذارانی را برای سرمایه‌گذاری در این معدن جذب می‌کردیم که به دلیل نبود زیرساخت برق دلسرد می‌شدند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه نهضت ملی مسکن افزود: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شد اما در دولت سیزدهم نزدیک پنج هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده است.

استاندار خراسان جنوبی به انتقال آب دریای عمان به استان اشاره کرد و گفت: خط انتقال این طرح هزار و ۳۴۲ کیلومتر است که ۳۸۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی قرار دارد و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه انتقال خط اصلی است.

وی با بیان اینکه مرحله لوله‌گذاری این طرح نیمه اول سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود افزود: اجرای ۲۷۰ کیلومتر انتقال خطوط فرعی و انشعابات به شهرستان‌ها نیز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در مجموع ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای انتقال آب هزینه می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی خواهیم بود.

قناعت گفت: کسری مخازن آب استان سالانه ۵۲ میلیون متر مکعب است اما از محل پروژه انتقال آب دریای عمان، ۶۰ میلیون متر مکعب آب خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده و شاهد اتفاقات مهم و توسعه‌ای در سال‌های آینده خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به تلاش و بمباران تبلیغاتی دشمن برای ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: سال ۲۰۲۴ میلادی در کل جهان ۵۰ انتخابات برگزار می‌شود اما چرا این قدر به انتخابات ایران پرداخته‌اند چون پشتوانه مردمی یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب رمز شکست‌ناپذیری انقلاب و نظام اسلامی پشتوانه مردمی است ادامه داد: دشمن این پشتوانه مردمی را هدف قرار داده اگرچه مردم هر سال در ۲۲ بهمن و مناسبت‌های مختلف به میدان می‌آیند و نقش‌آفرینی می‌کنند اما باید با حضور پررنگ در انتخابات آن را تکمیل کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه همه باید برای دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات رسانه باشند گفت: هر رأی که به صندوق انداخته شود رأی به پیشرفت، تحول و آرمان‌های نظام، به نفع جبهه مقاومت و علیه آمریکا و اسرائیل وحشی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران اثبات کرده هر وقت دشمن فشار وارد می‌کند دست از پشتیبانی از نظام اسلامی بر نمی‌دارد عنوان کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور وجود دارد ولی شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی به مراتب از ایران بدتر است اما رسانه‌ها غرب را بزک می‌کنند لذا خواص و فرهیختگان جامعه وظیفه دارند برای آگاهی جوانان روشنگری داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سوابق درخشان خراسان جنوبی از نظر مشارکت بالا در انتخابات گفت: امیدواریم مردم در انتخابات امسال هم حماسه دیگری خلق کنند و شاهد حضور میلیونی ملت ایران اسلامی پای صندوق های رأی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha