هنر مهم ترین ابزار مقابله‌ با تهاجم فرهنگی غرب است

آبادان - ایرنا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی هنر کوتاه را نیاز اصلی نگاه تهاجمی به غرب دانست و گفت: هنر به خصوص فیلم کوتاه مهم ترین ابزار مقابله‌ با تهاجم فرهنگی غرب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اله عبدالملکی سه‌شنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که بشر مغلوب شیطان شده بود انقلاب اسلامی به رهبری امام پیروز شد و مبارزه بین معنویت و انسانیت و باطل و شیطان در عصر حاضر شکل گرفت.

وی افزود: آمریکا شیطان بزرگ اصلی‌ترین یاور شیطان رجیم با توطئه‌چینی جنگ هشت ساله را علیه کشور ما تحمیل کرد و دشمنان انقلاب در جنگ سخت با مقاومت مردم و رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل شکست خورد.

عبدالملکی افزود:بعد از پایان جنگ تحمیلی دشمنان انقلاب اسلامی حمله و تهاجم فرهنگی را آغاز کردند و پس از ناامید در آن جنگ سیاسی را آغاز کردند که این جبهه نیز شکست سختی خوردند.

وی افزود:از سال ۸۹ سنگین‌ترین جنگ اقتصادی را علیه کشور راه انداختند و ۱۰ سال کشور را تحریم کردند و که در این نبرد نیز شکست خوردند و بعد از آن دشمن جنگ ترکیبی را آغاز کرد که مردم ایران از آن هم سربلند خارج شدند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت:دشمنان انقلاب از همه ابزارها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به عنوان نماینده جریان حق استفاده کردند.

وی افزود: جبهه مقاومت جریان استکبار را با چالش بزرگی مواجه کرده است و عنصر هنر و به خصوص فیلم کوتاه مهم ترین ابزار مقابله‌ با غرب در فضای رسانه‌ای کنونی است و هنر کوتاه نیاز اصلی نگاه تهاجمی به غرب است.

عبدالملکی ماموریت اصلی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: اقتصاد ابزاری برای ارتقاء شاخص‌های فرهنگ اسلامی ایرانی و انقلابی است.

ابزار فرهنگی بهترین انتقال دهند ارزش‌های دفاع مقدس باید ایرانیان است

به گزارش خبرنگار ایرنا جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ابزار فرهنگی بهترین انتقال دهنده ارزش‌های دفاع مقدس به ایرانیان است.

هنر مهم ترین ابزار مقابله‌ با تهاجم فرهنگی غرب است

امیر سرتیپ نبی سهرابی در ادامه در اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام افزود: انتظار داریم هنرمندان حس غرور ملی را در جوانان و نوجوانان داخل کشور و در بخش بین‌المللی نیز حس غرور را در محور مقاومت ارتقاء دهند.

وی افزود: تولیدات هنری حس وطن دوستی، احترام به پرچم، شاخص‌های ملی و اطاعت از و ولایت را بعنوان رمز پیروزی رزمندگان را به نسل جدید نشان دهند و وحدت و یکپارچگی ملی را تقویت کند.

در این مراسم پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرائت شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت (رسام) آورده است: هنر مقاومت در گونه‌های مختلف خود به ویژه هنرهای بصری، از کارآمدترین رسانه‌هاست که زبان مشترک جان‌های شیفته این فرهنگ در سراسر عالم با هر ملیت و مذهب است.

وی گفت:بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب "ابزارهای هنری بی شک رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است."

وی در ادامه این پیام آورده است: گنجینه بیکران حکمت و معرفت دفاع مقدس، منشأ فضیلت های بی پایانی است که هرچه می گذرد بر گوهرهای آن افزوده می شود. دفاع مقدس در سیر آسمانی خود، فضای جهان را آکنده از شمیم ملکوتی فرهنگ ایثار و شهادت کرد و روح رهایی بخش مقاومت را در کالبد آزادی خواهان جهان دمید. در این بین هنر مقاومت درگونه های مختلف خود به ویژه هنرهای بصری، از کارآمدترین رسانه هاست که زبان مشترک جان های شیفته این فرهنگ در سراسر عالم با هر ملیت و مذهب است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشده است: خوشا جهادگرانی که توفیق آن دارند عرصه تبیین مکتب امام خمینی (ره) و پیروان شهیدش در حماسه عاشورایی دفاع مقدس را هنرمندانه در قاب دوربین، تجسم بخشیده و پاسدار حرمت خون مجاهدان راه خدا باشند.

سردار باقری اظهار داشته است: اما امروز؛ در گام دوم انقلاب اسلامی و مهندسی راهبردی مقاومت، در مواجهه با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن، انتظار می رود جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت (رسام)، که پنجمین فصل خود را در فضای عطرآگین خوزستان سپری می کند، میراث گرانسنگ فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و مقاومت را به گفتمانی جهانی در بین آزادگان و عدالت خواهان مبدل سازد.

وی در پایان این پیام ضمن قدردانی از شرکت کنندگان، برگزار کنندگان و دست اندرکاران این جشنواره، ابراز امیدواری کرده است که در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عجل تعالی فرجه الشریف) و پیروی از منویات حکیمانه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و اتحاد و همدلی هنرمندان متعهد و دلسوز در عرصه های مختلف هنر به ویژه تولید فیلم کوتاه، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش باشیم.

۷۶۰ اثر از ۳۵ کشور با موضوعات مقاومت، استکبارستیزی، شهید قاسم سلیمانی و طوفان القصی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha