آماده سازی ۷۶۶ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان پیش‌ بینی شده‌ که از این تعداد ۴۱۳ شعبه ثابت است و انتظار می‌رود زیرساخت ارتباطی، گاز و برق آنها به نحو احسن پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت عصر سه‌شنبه در نشست ستاد انتخابات استان که به صورت ویدئوکنفراس از شهرستان فردوس برگزار شد، افزود: فرمانداران زیرساخت‌های برق، گاز، تلفن و اینترنت شعب اخذ رای را به صورت موردی بررسی کنند تا مشکل خاصی در این زمینه قبل از آغاز روند رای گیری نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: موضوعات امنیتی در روند انتخابات بسیار جدی گرفته شود، اگر تاکنون در روند انتخابات خراسان جنوبی مشکلی نداشته‌ایم، دلیل نمی‌شود که از موضوعات امنیتی به سادگی عبور کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: لذا انتظار بنده این است که همچنان روی موضوعات و مولفه‌های امنیتی حساسیت، وقت و ظرافت لازم را داشته باشید، امیدواریم با این اقدام انتخابات خوب، سالم و پاک در استان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ستاد انتخابات به صورت مستمر و جدی برگزار شده و مشکلات منتقل و مورد بررسی قرار گرفته است افزود: ستاد انتخابات استان روز رای گیری در محل دفتر استاندار تشکیل می‌شود.

قناعت گفت: اصل انتخابات از الان آغاز می‌شود و تا ۴۸ ساعت آینده ادامه دارد، حتما بر مشارکت حداکثری مردم کار شود.

وی افزود: براساس نظرسنجی صدا و سیمای خراسان جنوبی درصد مشکلات مردم استان تاکنون بالا بوده و شهرستان‌های طبس و فردوس درصد مشارکت بالایی داشته‌اند لذا در ۴۸ ساعت تنور انتخابات را گرم و داغ نگه دارید تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای براساس تاکیدات مقام معظم رهبری باشیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انتظار این است که دست اندرکاران انتخابات همچنان که تاکنون به عنوان مجریان انتخابات، بی‌طرفانه و هوشمندانه عمل کرده‌اند از این پس هم بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

وی گفت: این انتخابات یک انتخابات معمولی در استان نیست بلکه میدان جنگ با دشمن است و باید کاری کنیم که همه ما نمره قبولی را کسب کنیم.

آماده سازی ۷۶۶ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: برای برگزاری انتخابات باشکوه آمادگی ۱۰۰ درصدی داریم و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده‌ است.

سید محمدرضا طالبی افزود: سوخت مصرفی شعب اخذ رای با توجه به بارش برف و باران و برودت هوا تامین شده و به مقدار کافی و لازم در اختیار شعب قرار خواهد گرفت.

وی گفت: باید تمامی خودروهای قابل استفاده در ستاد انتخابات استان با توجه به بارش برف در برخی مناطق مجهز به زنجیر چرخ باشند و از روز قبل در فرمانداری‌ها مستقر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در نقاط صعب العبور و برف گیر استان هم خودروهای کمک‌دار و شاسی بلند پیش‌بینی شد تا بتوانند صندوق‌ها را به موقع در محل شعب اخذ رای مستقر کنند تا تاخیر در روند اخذ رای مردم نداشته باشیم.

وی افزود: براساس ابلاغ از مرکز و تاکید استاندار خراسان جنوبی باید صندوق‌های اخذ رای ۲ ساعت قبل از اخذ رای در شعب جانمایی شود و رای گیری هم راس ساعت هشت صبح آغاز شود از طرفی مردم در شعب منتظر نشوند.

طالبی با توجه به برودت هوا از فرمانداران خواست از قبل وسایل گرمایشی را پیش‌ بینی کنند تا مجریان و ناظران به خصوص مردم در سرمای هوا دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: فرمانداران و متولیان در زمان باقیمانده شعب اخذ رای را از نظر زیرساخت‌های مختلف به صورت موردی مورد بررسی قرار دهند تا مشکلی در روز رای گیری نداشته باشیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha