استاندار سمنان: بخش‌های مختلف برای تحقق مشارکت حداکثری وظیفه‌ دارند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق مشارکت حداکثری، گفت: هر بخش و نهادی که دارای مخاطب است، برای تحقق مشارکت قوی وظیفه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رضا هاشمی عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در استانداری افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با ۲۴ هزار مخاطب و آموزش و پرورش استان با ۱۱۰ هزار مخاطب برای تحقق مشارکت حداکثری و اقناع افکار عمومی وظیفه دارند.

وی تصریح کرد: بخش‌های مختلف مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند و باید دست‌کم ۸۰ درصد مردم به پای صندوق رای بیایند و برای تحقق این رویکرد همه وظیفه دارند.

استاندار سمنان گفت: سمنان جزو استان‌های پیشرو در روایت‌گری و اقناع افکار عمومی در تحقق مشارکت حداکثری است.

وی افزود: مردم وفاداری خود را در عرصه‌های مختلف با مشارکت حداکثری نشان دادند و در مقابل این حضور مسوولان وظیفه دارند.

وی با اشاره به حضورش در بیش از ۹۹ نشست تبیینی در زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات، بیان کرد: مشارکت اندک در استان سمنان پذیرفتنی نیست.

هاشمی با اشاره به در پیش‌بودن عید نوروز، افزود: اجرای طرح‌های عمرانی در شهرهای استان مدیریت شود تا در نوروز سیما و منظر شهری برای پذیرایی از گردشگران مهیا باشد.

برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه بهاره در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: تمرکز بر تامین کالای اساسی و توجه به حوزه اجتماعی برای تحقق مشارکت حداکثری مورد توجه ویژه است.

محمدرضا صادقی در این نشست افزود: نرخ‌گذاری برای کالاها در عیدنوروز و ماه مبارک رمضان انجام شد و از فردای انتخابات، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در دستور کار است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بهاره در سمنان از چهاردهم اسفند برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها در زمینه تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان سمنان همراهی خوبی داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به سرمای هوا گفت: واحدهای تولیدی این استان با وجود فصل زمستان در زمینه تأمین انرژی برق و گاز کمتر دچار مشکل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

۲۵۲ داوطلب ثبت‌نام خود را در استان سمنان نهایی کردند و در بررسی صلاحیت‌ها ۱۴۸ نفر برای رقابت در چهار حوزه انتخابیه این استان نامزد شدند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۴۳ نفر شامل ۳۷ مرد و ۶ خانم، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۴۴ نفر شامل ۳۶ آقا و هشت خانم، در حوزه انتخابیه دامغان ۳۴ نفر شامل ۲۹ آقا و پنج خانم و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۲۷ نفر شامل ۲۴ آقا و سه خانم نامزدها را تشکیل می‌دهند.

۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی محسوب می‌شوند.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر با تغییر حوزه انتخابیه استان اصفهان، به نامزدهای استان سمنان افزوده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha