۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85400673
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایستگاه انتخاب؛ گاه حضور پرشور جامعه ورزش گیلان

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبر: 85400673
ایستگاه انتخاب؛ گاه حضور پرشور جامعه ورزش گیلان

رشت - ایرنا - اینک زمان انتخاب است و جامعه ورزش گیلان عزم شان را جزم کرده اند تا با حضور موثر خود در پای صندوق‌های رای قدرتمندترین ها را از نظر دانش، تخصص به مجلس بفرستند آنانی که گره ای از مشکلات شان و جامعه باز کنند و تعهد و تخصص را توامان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، چنانکه شهید چمران می‌گوید :می پذیرم که تقوا از تخصص لازم‌تر است، اما می‌گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد بی تقواست و امروز همه می دانیم که تخصص و تعهد باید توامان باشد وگرنه می شود فساد، می شود ظلم، می شود منفعت طلبی، می شود فرصت طلبی و هزاران می شود دیگر.

ورزشی ها تاثیر زیادی بر جامعه دارند و اغلب ورزشکاران شناخته شده و رکوردداران، الگوهای نوجوانان، جوانان و حتی سایر اقشار هستند و رفتار، گفتار و عملکردشان بر جامعه اثرگذار است از اینرو آنان را جزو گروه های مرجع برمی شمارند.

جمعیتی که در تاریخ این سرزمین و نیز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همیشه در عرصه های مهم و حوادث کشور دلیل جایگاهی که دارند، همدوش و همگام و چه بسیار پیشتر از سایر اقشار حضور یافته اند و نقش موثر خود را ایفاء کرده اند.

فرقی نمی کند کجا باشد از پیش قدم شدن در خدمت رسانی به مردم در حوادث تا حضور گسترده در راهپیمای‌هایی همچون روز قدس، ۲۲ بهمن که اغلب ورزشکاران با لباس‌های مخصوص به رشته خود در این راهپیمایی‌ها حضور می‌یابند تا حضور گسترده در انتخابات حضورشان پررنگ است، اینبار هم همه حضور دارند و جامعه ورزش گیلان به عنوان بخشی از این جامعه آماده شده‌اند تا در این شور حضور، همپای مردم سرزمینشان، حضوری ماندگار را رقم بزنند.

حضور در انتخابات؛ نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌های کلان

رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان دراین باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است که باعث می‌شود در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش داشته باشیم.

مسعود محرابی افزود: خوشبختانه این شرایط مهیا و فراهم است که مردم در تصمیم‌گیری های مهم و کلان کشور نقش ایفاء کنند از اینرو باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم و اصلح‌ترین نمایندگان را برای شهر خود انتخاب کنیم آنان که دانش لازم را برای مشارکت در تصمیمات کلان داشته باشند و در عین حال خود را پایبند به حفظ منافع مردم و مصالح کشور بدانند.

مسعود محرابی افزود: خوشبختانه این شرایط مهیا و فراهم است که مردم در تصمیم‌گیری های مهم و کلان کشور نقش داشته باشند و به همین دلیل باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم و اصلح‌ترین نمایندگان را برای شهر خود انتخاب کنیم. وی ادامه داد: اگر مشارکت زیاد باشد، بی‌شک بهترین و لایق‌ترین نفرات شانس حضور در مجلس شورای اسلامی را می یابند تا بتوانند نسبت به بهبود وضعیت شهر، استان و کشور خود تلاش کنند.

رئیس هیات وزنه برداری گیلان به اهمیت حضور پررنگ ورزشکاران در انتخابات اشاره و بیان کرد: این قشر همیشه یک الگوی مناسب در جامعه بوده و هستند و حضورشان باعث می‌شود تا اقشار مختلف جامعه همسو با ورزشکاران نقش شایسته شان را ایفاء کنند.

محرابی اظهار کرد: نباید این فرصت مناسب را از دست داد و امید است که با حضور حداکثری مردم، بهترین نفرات برای حضور در مجلس انتخاب شوند و مردم نیز در سونوشت خود شرکت همه جانبه داشته باشند.

شرکت در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند

یکی از رشته‌های ورزشی که جایگاه خاصی در کشور دارد و پهلوانان آن در مناسبت های مختلف حضور خیرخواهانه و گسترده دارند، ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی است که رئیس این هیات در گیلان دهم به ایرنا گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی بر خود تکلیف می‌دانم که در انتخابات شرکت کنم.

سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی افزود: گرچه مشکلاتی وجود دارد اما با شرکت نکردن در انتخابات و انتخاب افرادی که صلاحیت لازم را ندارند، این مشکلات بیشتر خواهد شد و به همین دلیل مردم باید در این دوره مشارکت گسترده تری در پای صندوق ها داشته باشندد تا بتوانند افرادی دارای توان و دانش لازم را روانه مجلس کنند.

رئیس هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گیلان بیان کرد: به دلیل مشکلات موجود به خصوص در بخش معیشت، افرادی هستند که برای شرکت در انتخابات تردید دارند اما باید به خاطر آرمانهای انقلاب در انتخابات شرکت کنیم.

وی ادامه داد: از سویی حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان است و مردم هم باید درک کنند که فقط انتخابات ایران است که مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد و با تبلیغات گسترده سعی دارند تا حضور مردم کمرنگ شود.

ابراهیمی بیان کرد: برای دشمنان ما چندان فرقی ندارد که چه کسی انتخاب شود؛ زیرا آنان فقط تلاش می‌کنند که حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد تا جایگاه ایران را در جهان و منطقه، کمرنگ جلوه دهند.

وی که رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان هم هست، اضافه کرد: به طور حتم مردم آگاهانه و با حضور گسترده در انتخابات شرکت می‌کنند تا بار دیگر دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کنند و با حضور چشمگیر در انتخابات به آینده‌ای بهتر امیدوار باشند.

ابراهیمی بیان کرد: البته به دلیل مشکلات موجود به خصوص در بخش معیشت، افرادی هستند که برای شرکت در انتخابات تردید دارند اما باید به خاطر آرمانهای انقلاب و هزاران شهیدی که برای حفظ نظام و ارزش های آن دادیم در انتخابات شرکت کنیم.

نمایندگان نگاه ویژه به ورزشکاران داشته باشند

پرمدال‌ترین ورزشکار گیلانی در بازی‌های آسیایی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به لزوم حضور همه اقشار مختلف جامعه در انتخابات اشاره و اظهار کرد: حضور پررنگ مردم اثر مستقیم بر فشارهای جهانی بر کشور و مردم ما دارد از اینرو برای عقب راندن دشمنان همه باید در انتخابات شرکت کنیم.

محمد رهبری عضو تیم ملی شمشیربازی که برای حضور در مسابقات ایتالیا آماده می‌شود، افزود: مردم باید با مشارکت در انتخابات بهترین‌ها را انتخاب کنند زیرا این موضوع انتخابی برای سرنوشت جامعه است.

رهبری خاطرنشان کرد: البته نمایندگان منتخب باید نگاه و توجه ویژه‌ای به ورزشکاران داشته باشند و در مجلس قوانینی را تصویب کنند که از مشکلات ورزشکاران نیز کاسته شود و فقط هنگام انتخابات به فکر ورزشکاران نباشند.

دارنده ۲ مدال بازیهای آسیایی هانگژو چین بیان کرد: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند هم باید قدردان مردم و پاسخگوی آنان باشند و همه همت خود را برای مردم و گره گشایی از امور آنان به کار بندند زیرا این مردم در سخت‌ترین شرایط پای آرمان های نظام ایستاده‌اند و اینگونه نشود که وقتی پایشان به مجلس و کرسی نمایندگی می رسد مردم را به فراموشی بسپارند.

وی که دهها مدال طلا، نقره و برنز مسابقات مختلف قهرمانی آسیا را دارد، بیان کرد: حضور گسترده ورزشکاران نیز در انتخابات تاثیر مثبتی در جامعه دارد زیرا ورزشکاران همواره الگوهای مناسبی در جامعه و بین اقشار مختلف مردم بشمار می‌روند.

رهبری خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب باید نگاه و توجه ویژه‌ای به ورزشکاران داشته باشند و در مجلس قوانینی تصویب کنند که از مشکلات ورزشکاران نیز کاسته شود و فقط هنگام انتخابات به فکر ورزشکاران نباشند.

بانوان ورزشکار: با قدرت پای آرمانهای انقلاب هستیم

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گیلان هم ضمن دعوت از همه بانوان و اقشار مختلف مردم برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما باید در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشیم که مهمترین راه آن، حضور و شرکت در انتخابات است.

مربی سابق تیم ملی کاراته بانوان کشور خاطرنشان کرد: انتظار این است که همانند گذشته جامعه ورزش به خصوص بانوان ورزشکار نقش تعیین کننده و پررنگی برای شرکت در انتخابات داشته باشند.

فاطمه قاسمی افزود: به طور قطع اقشار مختلف مردم در انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت که در این راستا نقش ورزشکاران به عنوان یکی از مهمترین الگوهای جامعه به خصوص بانوان ورزشکار، بسیار حائز اهمیت است.

مربی سابق تیم ملی کاراته بانوان کشور خاطرنشان کرد: ما با حضور پرشور در انتخابات به کل جهانیان به ویژه دشمنان این مرز و بوم نشان خواهیم داد که همچنان پای آرمان های انقلاب ایستاده‌ایم و همانند گذشته با قدرت از کشور خود حراست و حمایت می‌کنیم.

وی در خاتمه بیان کرد: روز ۱۱ اسفندماه شاهد حضور همه جانبه اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود و انتظار این است که همانند گذشته جامعه ورزش به خصوص بانوان ورزشکار نقش تعیین کننده و پررنگی برای شرکت در انتخابات داشته باشند.

حضور همیشه در صحنه جامعه نخبگان ورزش و جوانان گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز از جامعه ورزش استان خواست: بار دیگر دشمنان انقلاب و نظام را با حضوری موثر مایوس کنند.

جهانبخش آرمان اظهار کرد: جامعه بزرگ ورزش و جوانان گیلان برخلاف تلاش‌های رسانه‌ها و جریانات سیاسی مخالف و خارج‌نشین که به دنبال بی‌انگیزگی مردم هستند در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه آفرینی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha