داوطلب مجلس:برچسب محرومیت را از پیشانی استان بوشهر بر می‌دارم/برای رفع چالش‌ها برنامه دارم

بوشهر- ایرنا- داوطلب حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی از حوزه بوشهر، گناوه و دیلم اظهار کرد: وجود این همه ابرصنایع در استان بوشهر نباید برچسب محرومیت را در پیشانی خود احساس کند که برای زدودن این لکه و برخورداری از امکانات، برنامه های وسیعی در صورت اعتماد مردم برای راه یابی به مجلس به شکل کارشناسی شده دارم.

پروین دشتی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فراوانی است که در کنار پارس‌جنوبی، بخش عمده ای از آن در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم قرار گرفته است.

وی افزود: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که در جنوب استان بوشهر قرار دارد به تنهایی می تواند استان بوشهر را در زمینه اشتغال، تولید ثروت برای به روز رسانی مبلمان شهری، بی نیاز کردن خانواده های محروم از پوشش نهادهای حمایتی، تیم داری در سطح لیگ های ملی و بین المللی و همچنین رفع مشکل مسکن جوانان رفع کند.

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم تصریح کرد: این در حالی است که در بوشهر نیروگاه اتمی، در جزیره خارگ یکی از بزرگترین پایانه های نفتی خاورمیانه، در گناوه شرکت های نفتی و بازارهای تجاری و قطب اقتصاد جنوب غرب کشور و در دیلم شرکت نفت بهرگان و سواحل زیبای گردشگرپذیر وجود دارد که هر کدام می تواند این حوزه انتخابیه را در بخش هایی مانند اشتغال و رفاه اجتماعی بی نیاز کند.

دشتی زاده ادامه داد: به دلیل این که طی سال ها نتوانستیم حق خود را از این مجموعه ها بگیریم، نه تنها هنوز برچسب محرومیت به شکل قانونی بر پیشانی داریم بلکه روز به روز در خیلی از بخش ها همچون اشتغال جوانان دچار مشکل شده ایم.

پدیده شوتی حاصل بیکاری جوانان تحصیل کرده است

وی ادامه داد: پدیده ای که به نام خودروهای قاچاق بر یا به اصطلاح شوتی در ادبیات زندگی مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم ورود کرده حاصل همین کنش های بد در حوزه اشتغال بوده که یک جوان حتی با تحصیلات دانشگاهی را برای یک لقمه نان به استرش و نگرانی تبدیل کرده و زمینه ساز خطرات جبران ناپذیر برای خود و دیگران شده است.

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم ادامه داد: اجداد ما در همین سه شهرستان حوزه انتخابیه از دیرباز تجارت دریایی و صید و صیادی پیشینه انها بوده اما امروز می بینیم که هزاران مشکل در این بخش وجود دارد.

دشتی زاده ادامه داد: نخست این که ما را قاچاقچی فرض کرده و به جای این که در حوزه ته لنجی و کالای همراه مسافر زمینه ساز قوانین تسهیل گر باشیم با بخشنامه های یک شبه آن هم بدور از کارشناسی و اخذ نظریات ملوانان و لنج داران، کاری می کنند که در یک سال اخیر فقط یک بار زمینه رفتن لنج های صفاری به کشورهای حوزه خلیج فارس برای آوردن ته لنجی مجوز داده شده است.

وی گفت: معتقدم که تا زمانی که ته لنجی فاقد یک قانون مشخص باشد همیشه درب بر روی یک پاشنه می چرخد و این در به نفع ساحل نشینان، ملوانان و لنج داران نیست.

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم یادآور شد: حتی همین ملوانان که از طبقات بسیار سخت کوش جامعه هستند یک بیمه تامین اجتماعی درستی ندارند و در حالی که از سنین ۱۸ سال وارد حرفه دریانوردی می شوند اما پس از ۳۰ تا ۴۰ سال کار سخت دریانوردی میزان پرداختی حق بیمه آنها کمتر از ۱۰ سال است.

دشتی زاده ادامه داد: در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم موضوعاتی مانند فاضلاب، مبلمان شهری مناسب، زیرساخت ها در زمین جاده و توسعه بنادر برای ورود کشتی های بالای ۵۰ هزار تن در کنار امکانات ایمنی بنادر مانند سیستم های اعلان و اطفا حریق دچار همچنان دارای ضعف های فراوان است که می تواند اثرات جبران ناپذیری را پس از هر سانحه و اتفاقی بر جای گذارد.

وی گفت: با استفاده از یک تیم مشورتی کارشناس، برای همه این چالش ها برنامه دارم و در صورت همراهی مردم و اعتماد آنها برای ورود به مجلس سعی و تلاش خواهم کرد زمینه رفع این چالش ها را فراهم سازم.

چالش جدی تیم های ورزشی استان در نبود حمایت مالی صنایع بزرگ

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم یادآور شد: در حوزه ورزش جایی بسی تاسف است که با این همه پتروشیمی های فراوان که تعداد آنها بین ۴۵ تا ۵۰ واحد در استان بوشهر برآورد می شود و همچنین دیگر شرکت های بزرگ، تیم های ورزشی بدون حامی باید به مسابقات اعزام و گاهی در بدترین شرایط ناچار هستند شب را در خارج از هتل ها و در مکان هایی غیر ایمن به سر ببرند.

دشتی زاده عنوان کرد: چگونه است که همین وزارت نفت در چند استان در حد حرفه ای تیم داری می کند اما به استان بوشهر که می رسد می گوید محدودیت قانونی دارم ، مگر قانون نباید یکسان باشد پس این همه تبعیض از کجا نسات می گیرد.

وی ادامه داد: طبیعی است که داشتن یک نماینده کاربلد پیگیر و مدافع حقوق مردم، می تواند نه تنها وزارت نفت بلکه سایر وزارتخانه ها را نسبت به وظایفشان بیشتر مسئولیت پذیر کند.

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم گفت: البته میزان مطالبات مردم نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده و دیگر اجازه نمی دهند که یک نفر پس از گرفتن رای اعتماد آنها وارد خانه ملت شده و دیگر کاری به حوزه انتخابیه اش نداشته باشد.

دشتی زاده گفت: در حوزه بانوان، مشکلات آنها وسیع تر بوده و در زمینه اشتغال، حضور در سمت های مدیریتی و کارآفرینی گرفتاری های دو چندانی دارند اما به حول و قوه خداوند و با اعتماد مردم می توان با برنامه و پیگیری زمینه مشکلات آنها را اگر نتوان صفر کرد بلکه در حد قابل قبولی کاهش داد.

در حوزه بهداشت و درمان مردم حوزه انتخابیه ام کلافه هستند

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان مردم حوزه انتخابیه ام کلافه هستند و نه تنها به کمترین امکانات پزشکی و تخصصی دسترسی ندارند بلکه حتی برای یک جواز دفن و رفع مشکل در پزشکی قانونی ناچار به تحمل سختی های فراوان نیز هستند که به خصوص در شهرستان های گناوه و دیلم به خوبی این مسائل وجود دارد.

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم عنوان کرد: درآمد سازمان تامین اجتماعی از محل دریافتی حق بیمه کارگران در استان بوشهر با توجه به صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع جزو برترین های کشور است اما شاهد استقرار کمترین حد از امکانات پزشکی توسط این سازمان در استان هستیم .

از قانون برای استیفای حقوق فراموش شده مردم استفاده می کنم

دشتی زاده یادآور شد: درست است که یک نماینده وظایفی از جمله قانون گذاری و نظارت بر قانون بر عهده دارد اما در کنار این وظایف به دنبال ریل‌گذاری برای دولت در جهت رفع مشکلات کشور است و در بخشی نیز برای پیگیری همین حقوق مردم که ذکر شد می تواند از اسباب قانونی برای استیفای حقوق ملت و موکلانش بدون زیرسوال بردن اصل تفکیک قوا ورود کند.

وی با دعوت مردم به حضور حداکثری در حماسه انتخابات پیش رو در روز جمعه ۱۱ اسفندماه گفت: برنده واقعی این انتخابات مردم هستند و هر نفر از داوطلبان امروز که بتوانند اعتماد مردم را جلب و به مجلس راه یابد موظف به صیانت از خواسته ها آنها است و باید در محضر خداوند و مردم پاسخگو باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha