۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85400826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیردفاع روسیه از تشدید فعالیت‌های ضد روسی طرفداران غرب در آسیای مرکزی خبر داد

تهران- ایرنا- سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که سازمان‌های غیردولتی طرفدار غرب در آسیای مرکزی فعالیت‌های ضد روسیه را تشدید کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای آسیا پلاس، شویگو در نشست هیات عالی وزارت دفاع روسیه که به مناسبت «روز نیروهای عملیات ویژه» برگزار شد، به تشریح وضعیت پیچیده در آسیای مرکزی پرداخت.

وی در این نشست مطرح کرد که بزرگترین تهدید مربوط به افغانستان است. وزیر دفاع روسیه گفت: طی یک سال گذشته، شمار اعضای داعش ۱۵ درصد افزایش یافته است. هدف اصلی آنها گسترش ایدئولوژی افراطی و انجام فعالیت‌های سرکوبگرانه در مرزهای جنوبی سازمان پیمان امنیت جمعی است.

شویگو در ادامه تاکید کرد: علاوه بر این، بیش از ۱۰۰ سازمان غیردولتی طرفدار غرب با بیش از ۱۶ هزار نمایندگی و شعبه فعال در منطقه وجود دارد. این سازمان‌های غیردولتی در پشت صحنه عملیات ویژه نظامی فعالیت‌های ضد روسیه خود را بمنظور کاهش همکاری فرهنگی، اقتصادی و فنی-نظامی کشورهای آسیای مرکزی با مسکو تشدید کردند.

وزیر دفاع روسیه ابراز داشت که آنها در حال انجام اقدام‌های فعال هستند.

مصداق اظهارات شویگو را می‌توان در تحولات اخیر در قرقیزستان جست. ماه گذشته این کشور آسیای مرکزی دست کم ۱۰ خبرنگار وابسته به غرب را دستگیر کرد و پیش از آن نیز حکم به تعطیلی یک تارنمای خبری به آدرس Kloop.kg داده بود.

بیشکک به تازگی قانونی را تایید کرده مبنی بر اینکه سازمان‌هایی که پول از خارج دریافت می‌کنند را ملزم به معرفی و ثبت نام تحت عنوان «نمایندگان خارجی» می‌کند.

برخی از گروه‌های حقوق بشری مدعی هستند که این قانون می‌تواند مقدمه‌ای برای منع رسانه‌ها و یک روند برای عقب نشینی از اصول دموکراتیک در این کشور باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha