جمهوری اسلامی بهترین انتخابات را در بین نظام‌هایی دارای نهاد انتخاباتی دارد

قزوین - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به اینکه تا ۲ روز آینده تعداد برگزاری انتخابات در کشور به عدد ۴۱ خواهد رسید، گفت: برای جمهوری اسلامی این مساله یک دستاورد بسیار عظیم در حوزه مردم سالاری و فرهنگ سیاسی خواهد بود چرا که کشور ما در بین نظام های دارای نهاد انتخاباتی، بهترین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی روز چهارشنبه در همایش ستاد اجرایی انتخابات استان که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، انتخابات را اصلی ترین و مهمترین ماموریت ویژه نظام دانست و اظهار کرد: جمع اعضای هیات های اجرایی و نظارت ضامن سلامت انتخابات خواهند بود.

وی، جایگاه انتخابات را بسیار حساس و مهم برشمرد و تصریح کرد: این روزها و کمتر از ۴۸ ساعت به یکی دیگر از آزمون های بزرگ تاریخ انقلاب باقی مانده و بایستی همه ما نسبت به همه چیزی که در پیرامون ما رخ می دهد، حساس باشیم تا شاهد کمترین خطا و خلل در امر برگزاری این رویداد مهم باشم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در خصوص بهره مندی از فناوری های نوین در امر برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: قزوین قابلیت این را دارد که انتخابات را به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار کند، اما در نهایت چهار حوزه برای انتخابات الکترونیکی مشخص شده است.

وی تاکید کرد: همکاران ما در حوزه های انتخابیه دقت لازم را داشته باشند که به عنوان یک اصل از مسوولیت هایشان توجه کنند که افراد حاضر در شعب اخذ رای نهایت بی طرفی را داشته باشند، چرا که از این مساله نمی شود چشم پوشی کرد.

کاظمی با اشاره به اینکه سلامت انتخابات در هر شعبه اصلی ترین کار ما است، یادآور شد: کوچکترین خطایی را تحمل نخواهیم کرد و از این رو درخواست جدی داریم که روی این موضوع تمرکز کنید که هیچ عنصری برای فرآیند انتخابات مساله ایجاد نکند و در نهایت اینکه با افتخار اعلام می کنیم که در تمامی انتخاباتی که تاکنون پشت سر گذاشته ایم، سلامت کامل وجود داشته است.

وی افزود: دشمن تلاش می کند تا اعلام کند این انتخابات امنیتی است و حوادثی در آن رخ خواهد داد و تهدیدات و حرکاتی هم برای برهم زدن و آسیب رساندن به جمعیت کرده اما به برکت اقتدار، توانمندی و ظرفیت عظیمی که در ما نهاده شده، کوچکترین مساله امنیتی در امر برگزاری انتخابات پیش رو نخواهیم داشت.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: به لحاظ تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شرایط قابل قبولی در سطح استان داریم و بدون شک شاهد گرمی تنور انتخابات نیز خواهیم بود و در ۱۱ اسفندماه هم مشارکت گسترده مردم را در پای صندوق های شعب اخذ رای خواهیم دید.

یک هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای در سراسر قزوین داریم

محمدتقی صفری، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: بهترین کار آن است که در کارنامه اصلی برایمان بنویسند، عملکرد ما در انتخابات جهادی بود و اگر اینطور عمل کنیم، برنده اصلی میدان هستیم.

وی در رابطه با ناظران انتخابات حاضر در این جلسه تاکید کرد: یک هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای در سراسر استان داریم و سه هزار و ۸۴۳ ناظر نیز در ساختار نظارتی انتخابات حاضر هستند و این یعنی برای هر شعبه اخذ رای به طور میانگین ۳.۵ ناظر وجوددارد.

وی پنج اصل قانون مداری، بی طرفی، حرفه ای بودن، جامعیت و استقلال را برای ناظران انتخابات برشمرد و تاکید کرد: در موضوع اجرا و نظارت ما، بی طرفی اصل بسیار حایز اهمیتی به شمار می رود.

صفری بر آغاز به موقع انتخابات راس ساعت ۸ روز جمعه تاکید کرد و افزود: تاخیر در اخذ رای، جرم انگاری شده و یکی از نکاتی است که مدیران انتخابات براساس آن عملکرد شهرستان ها را ارزیابی خواهند کرد.

وی بر اعتماد افزایی در موضوع انتخابات نیز تاکید کرد و یکی از راه های افزایش اعتماد را شفافیت خواند و توضیح داد: باید حداکثر شفافیت را برای نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای ایجاد کنیم و زمینه حداکثر نظارت را هم برایشان فراهم کنیم چرا که هرچه با شکایات کمتری مواجه باشیم، اعتماد افزایی بیشتری انجام داده ایم و انتخابات آبرومندی را برای نظام رقم خواهیم زد.

گفتنی است دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه، ۱۱ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha