مسوولان استان یزد، مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند

یزد- ایرنا - مسوولان و ادارات استان یزد با صدور پیام‌ها و بیانیه های جداگانه، مردم این استان را به حضور پرشور و گسترده در انتخابات روز ۱۱ اسفندماه دعوت کردند.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در پیامی ضمن دعوت از مردم ولایتمدار، بصیر و غیور استان یزد که در همه صحنه‌ها خوش درخشیدند و تحسین همگانی را برانگیختند گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است.

جلال علمدار افزود: هجمه بی سابقه تبلیغاتی دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران اسلامی برای کاهش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نشان دهنده اهمیت حضور مردم در این رویداد بزرگ است که حق آنهاست و ضامن ارتقای قدرت و امنیت ملی به شمار می‌رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد هم در پیامی آورده: قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه‌ از زمان در همه‌ی زمینه‌ها وابسته‌ به عملی است که مردم ایران انجام خواهند داد؛ یعنی شما با حضور خود سرنوشت کشور را در عمده ‌مسائل رقم میزنید. به نقل از رهبرم که می گوید:هر که به عزّت ایران اسلامی علاقمند است، در این انتخابات باید شرکت کند و می‌کند.

محمدعلی حاتمی زاده افزوده: دنیا خواهد دید که مردم ایران مشتاقانه به‌سمت انجام وظیفه و احقاق حق که هم وظیفه است، هم حق است حرکت میکند. نکته دیگر اینکه انتخابات نشان‌دهنده‌ حضور مردم در صحنه است؛ «حضور مردم در صحنه» یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه‌ی مردمی دارد.

وی اظهار کرد: انتخابات در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور تأثیر بی‌نظیری دارد؛ یعنی هیچ ابزار قدرتی به اندازه‌ی حضور مردم، برای کشور قدرت‌افزا نیست ؛آنچه که مهم است، حفظ راه شهداست یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اوّلِ ماست.

عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد هم ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری دانشگاهیان و آحاد مردم در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و شرعی است و هر عملی که باعث خشم کافران شود قطعا مصداق عمل صالح است و شرکت در انتخابات نیز یکی از مصادیق عمل صالح است چون باعث خشم دشمنان می‌شود. شرکت در انتخابات باعث تقویت اقتدار ملی کشور است.

جمعی از استادان دانشگاه یزد هم در بیانیه ای آوردند: از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تعیین سرنوشت مردم بدست خودشان است. در طول تاریخ انقلاب‌های دنیا سابقه ندارد که نظامی بطور متوسط هر سال خود را در معرض آراء عمومی قرار دهد و این نشان دهنده آن است که انتخابات یک امر نمایشی نیست بلکه پایه و اساس نظام است و لذا می‌طلبد که ملت بزرگ ایران در این آزمون الهی همچون گذشته سرافراز بیرون بیایند و برگ زرین دیگری را به تاریخ پر افتخار کشور خود بیفزایند.

هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد هم ضمن دعوت مردم پرشور مردم در انتخابات در بیانیه ای آوردند:پس از برگزاری جشن تولد چهل‌وپنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی که با شکوه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ بار دیگر عزت این نظام در بیعت پر شور و شعور آحاد مختلف مردم به منصه‌ ظهور رسید؛ اکنون عرصه‌ مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، پیش‌روی ملت همواره سربلند ایران اسلامی قرار گرفته است.

این بیانیه می افزاید: عرصه‌ انتخابات، میدانی مهم و پرجولان برای رقابتی مهیج بین کاندیداهای کرسی‌های پراهمیت مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است تا مشارکت گسترده‌ مردم پای صندوق‌های رای را در پی داشته و فصل جدیدی پیش‌روی دشمنانی که با خیالی خام در صدد ضربه زدن به نظام هستند؛ گشوده و حماسه‌ ماندگار مردم‌سالاری را در دفتر تاریخ این خطه انشاء نموده و فرازی دیگر از تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران به ثبت برساند.

استاندار سابق یزد نیز ضمن دعوت از مردم استان برای حضور در انتخابات ،آورده: انتخابات، مظهر مشارکت و جلوه ای بی‌بدیل از نقش‌آفرینی ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش است و چه تلخ که در کشور ما برخی سیاست‌های اشتباه، این مکانیزم ارزشمند را از کارکرد اصلی خود دور ساخته است.

محمدعلی طالبی در این پیام افزوده : انتخابات مجلس می‌توانست و می‌بایست به گونه‌ای برگزار شود که مردم، هم نمایندگان واقعی خود را در صحنه ببینند و هم به اثرگذاری رای و کارکرد مجلس برای تحول آفرینی و تغییر در روند حرکت کشور باور داشته باشند. افسوس که این مهم تحقق نیافته و بخش‌هایی از این جامعه‌ هم‌ سرنوشت خود را در تعیین مسیر آینده کشور سهیم نمی‌بینند.

"لذا با احترام به همه کسانی که آگاهانه مشارکت یا عدم مشارکت را انتخاب کرده‌اند اعتقاد دارم شرایط روز کشور ایجاب می‌کند که هم وزن مشارکت ملی را ارتقاء دهیم و هم در جهت رقم زدن حداقل تغییراتی که استان‌مان از آن نفع می‌برد، نقش آفرینی نماییم."

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha