۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85400923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۱ کاروان از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۱۳۱ کاروان زیارتی در ۱۱ ماهه سال جاری از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند.

محمدباقر قاصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این کاروان ها به صورت زمینی بوده است و تعدادی نیز از کاروان ها هوایی به عتبات و عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته ۶ هزار و ۲۶۰ زائر از این استان به عتبات عالیات اعزام شده بودند افزود: این کاروان ها به نجف، کربلا، سامرا و کاظمین برای زیارت قبور مشرف شدند و مدت اقامت آنان در این سفر ۶ و هفت روزه بوده است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: ۲ شرکت مجری از سال گذشته در این استان ایجاد شد که تمام هماهنگی های لازم را در خصوص هتل، حمل و نقل و ارایه خدمات را بر عهده دارد که این مهم باعث استقبال زائر از این خطه به عتبات عالیات شده است.

وی گفت: شهروندانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا در بهره مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی اطمینان خاطر داشته باشند چرا که این مدیریت از تمامی خدمات شرکت ها به زائران بازدید خواهد کرد و آنان را رصد می کنیم.

قاصری تصریح کرد: علاوه بر آمار اعزامی زائران به صورت ساماندهی شده امسال بیش از ۲۳ هزا نفر نیز از شهروندان این استان در اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند.

آمادگی هشت کاروان برای سفر نوروزی عتبات عالیات

وی افزود: هشت کاروان شامل ۴۰۰ نفر از این استان برای سفر زیارتی نوروزی و ماه مبارک رمضان آماده اعزام به عتبات عالیات شدند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: همه ساله سازمان حج و زیارت برای عتبات نوروزی برنامه ریزی ویژه ای انجام می دهد تا خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بتوانند سال نو را در کنار بارگاه منور و نورانی اهل بیت(ع) آغاز کنند.

وی با بیان اینکه اگر از سوی شهروندان استان استقبال وجود داشته باشد تعداد کاروان ها را افزایش خواهیم داد افزود:‌ اعزام های نوروزی و ماه مبارک رمضان از ۲۳ اسفند ماه آغاز می شود و این دوره از اعزام ها تا ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ است.

قاصری تصریح کرد: متقاضیان می توانند برای نام نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا دفتر زیارتی مراجعه کنند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند. و

وی گفت: تعداد دفاتر زیارتی استان ۲۴ مورد است که از ابتدای پیش ثبت نام زائران همکاری لازم را داشته اند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha