۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85400926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه‌های صهیونیستی: موعد توافق برای تبادل اسیران نزدیک است

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی نزدیک بودن موعد امضای توافق آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از النشره، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: میانجیگران تاکید کرده‌اند که توافق آتش بس و مبادله اسیران قبل از دهم مارس (۲۰ اسفند) امضا خواهد شد.

محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیشتر گفته بود: احتمال دستیابی به توافق درباره نوار غزه پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان وجود دارد ولی رژیم صهیونیستی از خود لجاجت و سرسختی نشان می دهد.

وی افزود: مقاومت درباره توافق مرحله به مرحله به جای توافق فراگیر از خود نرمش نشان داد ولی رژیم صهیونیستی تعلل و وقت کشی می کند.

الهندی تصریح کرد: رژیم اشغالگر برای فرار از توافق با مقاومت فلسطین، به فریبکاری روی آورده است و از سیاست گرسنگی دادن شهروندان نوار غزه و هرج و مرج برای سلطه بر این منطقه استفاده می کند.

الهندی گفت: مسئله اصلی برای ما ورود کمک های انسانی نیست بلکه خواستار فشار بر اسرائیل به منظور توقف جنگ و لغو محاصره هستیم.

وی تصریح کرد: آزادسازی اسیران اسرائیلی خواسته اصلی رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی رژیم های منطقه است.

در همین راستا، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اعلام کرد: در حال رقابت با زمان برای توافق مبادله اسیران و پیشبرد دیپلماتیک امور در راستای توقف آتش بس در غزه هستیم.

وی در جریان سفر به فرانسه افزود که پاریس و دوحه به شکل گسترده در راستای تحرکات دیپلماتیک مربوط به غزه حرکت می کنند.

امیر قطر از از حجم بالای کشتار غیرنظامیان در غزه به دست رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان جامعه جهانی سخن گفت و گفت که این رژیم از سلاح گرسنه نگه داشتن، کوچاندن اجباری و بمباران وحشیانه علیه ساکنان غزه استفاده می کند.

وی همچنین به ناتوانی جامعه جهانی در اتخاذ موضع واحدی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه و حداقل حمایت از کودکان، زنان و غیرنظامیان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha