خطیبان نماز جمعه «راهیان نور» را تبیین می‌کنند/ برگزاری نماز جمعه در یادمان شلمچه

تهران- ایرنا- معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: خطیبان نماز جمعه تا پایان سال پیش از نماز، موضوع «راهیان نور» را تبیین می‌کنند تا جوانان و مردم برای سفر به این اماکن مقدس در جنوب و جنوب‌ غرب کشور تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، حجت الاسلام عباس رضوانی‌نسب روز چهارشنبه - نهم اسفند ۱۴۰۲- در نشست خبری با موضوع عملکرد ائمه جمعه در حوزه راهیان نور که به صورت ویدوئو کنفرانس با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: یک هفته بعد از انتخابات (روز جمعه ۱۱ اسفند)، نماز جمعه خرمشهر از مصلا به یادمان شهدای شلمچه منتقل و در این مکان اقامه می‌شود.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: برپایی نماز جمعه در یادمان شهدای شلمچه چند پیام دارد، یکی اینکه برپایی نخستین نماز جمعه طبق دستور خدا به پیامبر (ص) در مدینه است و پس از آن برپایی این فریضه برای مسلمان واجب شد، تا امروز هم هر هفته برگزار شده است، نکته دیگر اینکه برگزاری نماز جمعه در یادمان شلمچه، اهمیت این مکان را نشان می‌دهد.

فعالیت بیش از ۹۰۰ پایگاه اقامه نماز جمعه در کشور

حجت الاسلام رضوانی‌نسب ادامه داد: ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور وجود دارد که یکی از آنها مسجد جامع خرمشهر است که به عنوان پایگاه مهم در دفاع مقدس استوار و پابرجاست؛ در خطبه‌های پیش از نماز جمعه به خصوص در ایام آخر سال بحث راهیان نور توسط خطبا مطرح می شود تا جوانان و مردم برای رفتن به این مکان مقدس تشویق شوند.

حجت الاسلام رضوانی‌نسب خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و روحانیون با همکاری سپاه پاسداران و بسیج در فرایند راهیان نور در جنوب و غرب کشور فعالیت خوبی را از حیث تبلیغی و تبیینی در زمینه یاد شهدا و ایثارگران و تلاش‌های مخلصانه آنها در دوران دفاع مقدس انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته شاهد حضور رهبر معظم انقلاب در برنامه‌های مختلف دفاع مقدس و یادمان‌های راهیان نور بودیم که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد. ایشان از یادمان شهدا به عنوان حسنه بزرگ نام بردند و یکی از وظایف ما تببین نظام، انقلاب و عرصه دفاع مقدس است.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ائمه جمعه، مسئولان و خانواده های آنان مانند دیگر مردم به راهیان نور می روند، گفت: ائمه جمعه، روحانیون، دست اندرکاران و افرادی که با راهیان نور مانوس هستند، می توانند با محوریت مساجد، پایگاه‌های نماز جمعه و حسینیه‌ها درباره دفاع مقدس و سرزمین نور نقش روشنگری داشته باشند و برای راهیان نور تبلیغ کنند.

خیال خام دشمن برای انتخابات مجلس/ مردم پرشور مشارکت می کنند

حجت الاسلام رضوانی‌نسب خاطرنشان کرد: در مجموعه راهیان نور دو شبکه راویان و مُبلغان فعالیت می‌کنند که علاوه بر برنامه‌های تبیینی، برای کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه های خاصی را در زمینه دفاع مقدس برگزار می‌کنند.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تعداد شهدای روحانی در دفاع مقدس نسبت به سایر اقشار جامعه بالاتر است و این موضوع نشان می دهد روحانیت در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند.

حجت‌الاسلام رضوانی با بیان اینکه نمایندگان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و حوزه علمیه در راهیان نور فعال هستند، گفت: ائمه جمعه و روحانیون می تواند باعث تداوم شبکه راهیان نور شوند.

وی در مورد انتخابات نیز ابراز امیدواری کرد: دشمن با خیال خام خود فکر می‌کنند مردم حضور کمی در انتخابات دارند؛ اما مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشت محکمی بر دهان آنان می‌زنند، با حضور و مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نمایندگان اصلح، مجلس موفقی برای تصمیم‌گیری درباره مسائل کلان کشور خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha