نامزد انتخابات: مجلس محل تضارب آراست نه محفلی برای اقشار خاص

تبریز- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مهم قوه مقننه در تامین مطالبات عمومی، یادآور شد: مجلس محل تضارب آرا است نه محفلی برای اقشار خاص و ویژه.

محمدحسین فرهنگی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، افزود: باید توجه داشت که مجلس شورای اسلامی به عنوان محور قانون گذاری کشور باید اولویت های کلان ملی را در کنار مسایل محلی پیگیری کند تا عموم مردم از آثار و نتایج مصوبات آن برخوردار شود که متاسفانه عده ای از دوستان با چشم پوشی از این رسالت بسیار مهم اولویت خود را مسایل محدود قشری قرار داده اند و این به ضرر کشور تمام خواهد شد.

وی یکی از کارکردهای مهم مجلس را کنکاش و چکش کاری طرح ها و لوایح عنوان و اظهار کرد: در هر حال باید نسبت به لوایحی که از سوی دولت ارایه می شود با استنادات قانونی موضع گرفت و نمایندگان نظرات خود را اعلام کنند تا آنچه که به نفع و صلاح کشور و استان ها است، تصویب شود که بنده در طول دوران نمایندگی مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو همواره در این مسیر بوده و از حق و حقوق موکلان خود دفاع کرده ام.

فرهنگی ارتباط مرتب و منظم با اهالی حوزه انتخابیه و حضور موثر در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس شورای اسلامی را از جمله فعالیت های خود در پنج دوره نمایندگی عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت تلاش کرده ام با دغدغه های مردم به قشر خاص همراهی کرده و نسبت به احقاق حقوق آنها اقدام کنم و چنانچه مردم منطقه در انتخابات روز جمعه نیز به فرزند خود اعتماد کنند، در همین مسیر و با دقت بیشتر گام بر می دارم.

نامزد انتخابات: مجلس محل تضارب آراست نه محفلی برای اقشار خاص

معاش مردم چالش اصلی کشور است

وی مهمترین و بزرگترین چالش کنونی کشور را مسایل اقتصادی و معاش مردم دانست و با بیان اینکه اولویت مجلس آینده باید معطوف به رفع این مشکلات زیربنایی شود، یادآور شد: مجلس آینده باید در این زمینه اهتمام داشته باشد که در این راه پرداختن به سه موضوع مهم که دغدغه اصلی آحاد مردم است باید در اولویت قرار بگیرد.

فرهنگی افزایش مالیات بی رویه را یکی از موارد فوق برشمرد که باید در مجلس دوازدهم نسبت به آن تصمیمات کارشناسی و مثبت گرفته شود، چون این نوع افزایش ها در سالجاری چشم گیر بود برای اقشار مردم قابل تحمل نیست، در حالی که قرار است سال آینده این افزایش ها شیب بیشتری به خود بگیرد.

وی کنترل میزان نقدینگی را از دیگر مسایل و برنامه های خود در صورت پیروزی در انتخابات برای مجلس آینده عنوان و اضافه کرد: در این خصوص کشور دچار مشکلات جدی است که تزریق پول جدید به جامعه باعث تورم شده و ارکان اقتصادی کشور را متزلزل می کند که البته دولت در ماه های اخیر اقداماتی را برای کاهش نقدینگی انجام داده است که آثار در قیمت برخی از اقلام قابل مشاهده است.

فرهنگی تجدید نظر در خصوص حذف یارانه کالاهای اساسی و نهاده های دامی و کشاورزی را اولویت سوم برنامه های خود برای مجلس آینده اعلام کرد و افزود: این اقدام در سال های اخیر باعث افزایش بی رویه قیمت ها شده است که باید در این رابطه تغییراتی در قوانین مربوطه ایجاد شود.

به گفته وی بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز به بروز تورم های ناشی از تحریم ها و مسایل سیاسی مربوط می شود.

این نامزد مجلس دوازدهم به توفیقات دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم برای رفع برخی محدودیت ها اشاره کرد و گفت: البته با وجود اینکه فعالیت های خوبی در این خصوص مثل عضویت در پیمان های منطقه ای و بین المللی شانگهای و بریکس و نیز توسعه روابط با کشورهای مختلف منطقه، آفریقا، خاور دور و حتی اروپایی صورت گرفته است، اما آثار ملموس اقتصادی این اقدامات در داخل کشور هنوز آشکار نیست.

تعدد و تنوع استخدام ها دغدغه کارمندان است

فرهنگی یکی از مهمترین دغدغه های مردم و به خصوص کارمندان را مربوط به تعدد و تنوع نوع استخدام ها دانست و با اشاره به طراحی ماده واحده به قانون مربوطه مبنی بر قطع رابطه شرکت های مختلف با سازمان ها، اظهار کرد: در این ماده واحده ارتباط کاری مستخدمین به جای شرکت ها به خود ادارات و سازمان ها واگذار می شد که مورد موافقت شورای نگهبان و دولت نیز قرار گرفت، اما در کمیسیون مربوطه موادی به تعداد ۱۰ مورد به آن افزوده شد که باعث مخالفت دولت و شورای نگهبان گردید.

وی ادامه داد: البته قانون فوق اصلاح شد و به شورای نگهبان برگشت که امیدواریم با نهایی شدن آن ، این دغدغه عموم از بین برود.

در دفاع از حقوق مردم آذربایجان هرگز کوتاهی نمی کنم

این حقوقدان تلاش برای تصویب قانون جرم انگاری توهین به ترک ها و اقوام را یکی از دستاوردهای دوران نمایندگی خود عنوان و اضافه کرد: از زمان توهین روزنامه ایران به ترک ها در سال ۱۳۸۵ به شدت دنبال این موضوع بودم که در نهایت اصل جرم انگاری به اقوام تبدیل به قانون شد و در قانون مجازات اسلامی جای گرفت.

فرهنگی یکی از آثار مهم قانون فوق را پایین آمدن میزان توهین و افترا به قومیت ها و به خصوص ترک زبانان و آذربایجانی ها برشمرد.

وی پیگیری برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی را از دیگر فعالیت های دوران نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی دانست و ادامه داد: کمیسیون مربوطه نیز در این خصوص اصلاحات خوب و جامعی برای اجرایی شدن تدریس به زبان های محلی در دوران دبیرستان انجام داد و وزارت آموزش و پرورش نیز موافقت و امادگی خود برای اجرای این اصل مهم را اعلام کرده است که در صورت اجرا گام مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ و ادب قومیت ها و زبان های محلی به شمار خواهد رفت.

فرهنگی با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق فرهنگی مردم آذربایجان و حوزه انتخابیه خود را جزو رئوس برنامه های خود قرار داده است، همکاری با رسانه ها و خبرنگاران را از عوامل دستاوردهای حاصل شده در این زمینه خواند و گفت: بر همین اساس توهین های مختلف از جمله یکی از شبکه های رادیویی سراسری به هواداران فهیم تراکتور را که با شدیدترین الفاظ مردم آذربایجان را خطاب می کردند، را داده و مسئول مربوطه مجبور به عذرخواهی شد.

وی پیگیری مسایل راه و ترابری، بزرگراه تبریز - بازرگان و ارتباط آذربایجان شرقی با مرز ترکیه، دریاچه ارومیه، ساماندهی مقبره الشعرای تبریز، توسعه صنایع و ساختار سازی برای معدن مس سونگون، نوسازی و بازسازی صنایع فرسوده و تلاش برای پیگیری مسایل و مشکلات عموم مردم را از برنامه های خود برای مجلس آینده بیان کرد.

فرهنگی با بیان اینکه نگاه من به حوزه انتخابیه توسعه همه جانبه است، گفت: توسعه زمانی پایدار است که تمام بخش ها از جمله فرهنگ، اقتصاد، صنعت، تجارت،دانشگاه و فناوری را شامل شود.

* معرفی محمدحسین فرهنگی:

متولد: سال ۱۳۴۰ در تبریز

کد انتخاباتی: ۷۳۷

مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی

سوابق: استاد دانشگاه، عضو هیات علمی دانشگاه، قائم مقام و ریاست ستاد لشکر عاشورا، فرمانده بسیج آذربایجان شرقی، رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور، دبیر منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی و فرهنگی لشکر عاشورا و پنج دوره متوالی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن تعداد ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی پس از تهران دومین استان دارای بیشترین تعداد کرسی است و حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با داشتن ۶ کرسی پس از تهران دومین حوزه انتخابیه بزرگ کشور به شمار می رود.

این استان با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، وسعت بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مربع، ۲۲ شهرستان، ۱۴۶ دهستان و بیش از سه هزار آبادی جزو استان های مهم و بزرگ ایران به شمار می رود.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۲۷۹ نامزد، کلیبر و هوراند با ۴۵ نفر، مراغه و سراجو با ۳۰ نفر، هشترود و چارایماق با ۴۰ نفر، مرند و جلفا با ۳۹ نفر، میانه با ۳۸ نفر، شبستر با ۳۶ نفر، ورزقان با ۳۴ نفر، اهر و هریس ۳۴ نفر، سراب با ۲۸ نفر، ملکان با ۲۷ نفر، بستان آباد با ۲۳ نفر و بناب با مجموع ۱۳ نفر به ترتیب دارای بیشترین داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی هستند.

آذربایجان شرقی تعداد ۱۳ حوزه انتخابیه دارد و افزون بر سه میلیون نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha