۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85401084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزنامه انگلیسی مدعی افشای شاخص‌های واکنش هسته‌ای روسیه شد

تهران – ایرنا – یک رسانه انگلیسی با استناد به اسناد در اختیار منابع آگاه غربی ادعا کرد که روسیه شاخص‌هایی را برای نشان دادن واکنش هسته‌ای در برابر تهاجم احتمالی قدرت‌های دیگر در نظر گرفته و آنها را تمرین کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز امروز نوشت که بر اساس این اسناد نظامی، روسیه سناریوهایی را برای بکارگیری از سلاح‌های هسته ای ضعیف تر در برابر تهاجم قدرت‌های دیگر پیش‌بینی کرده است.

به نوشته این روزنامه، در این ۲۹ سند سری ارتش روسیه که در خلال سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ تهیه شده، سناریوهایی برای انجام تمرین های جنگی و آموزش اصول عملیاتی کاربرد سلاح های هسته‌ای به افسران نیروی دریایی نیز دیده می شود.

فایننشال تایمز نوشت که بر اساس این اسناد، روسیه در پاسخ به محرک هایی از جمله نفوذ دشمن به خاک این کشور و یا انهدام ۲۰ درصد از زیردریایی های حامل موشک های بالستیک دوربرد دست به واکنش هسته ای خواهد زد.

اگرچه این اسناد دستکم ۱۰ سال پیش تنظیم شده اند با این وجود کارشناسان ادعا می کنند که همچنان با دکترین نظامی فعلی روسیه تطابق دارند.

یک فایل آموزشی برای افسران نیروی دریایی، معیارهای دیگری را نیز برای نشان دادن واکنش هسته ای از سوی روسیه بر شمرده که ورود دشمن به خاک روسیه، شکست یگان های مسئول تامین امنیت مناطق مرزی یا حمله قریب الوقوع دشمن با استفاده از سلاح های متعارف از جمله آنهاست.
در دیگر سناریوها، از مواردی چون انهدام ۳۰ درصد زیردریایی های تهاجمی هسته ای، نابودی دستکم سه فروند از رزم ناوها، تخریب سه فرودگاه یا حمله همزمان به مراکز فرماندهی ساحلی اصلی و احتیاط روسیه نام برده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha