۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85401095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لحظه شماری تا خلق حماسه سیاسی دیگر در زنجان

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبر: 85401095
لحظه شماری تا خلق حماسه سیاسی دیگر در زنجان

زنجان - ایرنا - شهروندان استان زنجان با پایان یافتن مهلت تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی همچون مردم سرافراز ایران اسلامی برای رقم زدن حماسه‌ای دیگر در بزرگترین رویداد سیاسی سال جاری کشور لحظه شماری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پس از سپری شدن ماهها و روزهای آمیخته به رنگ انتخابات، اکنون موعد حضور مردم برای انتخاب فرا رسیده و روز جمعه ۱۱ اسفند برگ زرین دیگری در دفتر مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ورق می خورد.

در استان زنجان نیز همچون سایر نقاط کشور، ‌ شهروندان مهیای حضور حداکثری در پای صندوق های رأی هستند؛ مردم این دیار همواره در صحنه مشارکت انتخاباتی پیشتاز بوده اند و این بار نیز چنان که از شور و حال انتخاباتی روزهای گذشته در حوزه های انتخابیه بر می آید، ‌حضور گسترده ای در پای صندوق های رأی خواهند داشت.

در چند روز گذشته اشخاص، گروه ها و تشکل های مختلف سیاسی، اجتماعی، دانشگاهی، فرهنگی و ورزشی در استان با انتشار پیام های مختلف تصویری و مکتوب از عموم مردم برای حضور گسترده در انتخابات دعوت کردند.

تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز با پیوستن به پویش های دعوت به حضور حداکثری در انتخابات و نیز با به اشتراک گذاشتن مضامینی در خصوص اهمیت مشارکت انتخاباتی برای تحقق حماسه سیاسی دیگری در استان تلاش می کنند.

شور و شوق ۴۰ هزار رأی اولی در استان زنجان نیز برای پیوستن به کاروان حماسه سازان ۱۱ اسفند حکایت دیگری دارد.

زنجان به عنوان استانی مهم و تاثیرگذار در همه عرصه ها به خصوص صحنه های سیاسی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که به طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار شده، مشارکت بالایی را در کشور به ثبت رسانده و همواره جزو استانهای در رده بالا به این لحاظ بوده است.

پنج کرسی از صندلی های مجلس شواری اسلامی متعلق به نمایندگان مردم زنجان است و اقشار مختلف این استان سعی دارند با حضوری پرشور در انتخابات سهمی در شکل گیری مجلسی قوی و با اقتدار داشته باشند.

۸۵۰ هزار نفر در زنجان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان زنجان طبق آمار حدود ۸۵۰ هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

ابوالفضل رفیعی افزود: از مجموع کل واجدان شرایط رای دادن در استان بیش از ۳۹ هزار نفر رأی اولی هستند.

وی با بیان اینکه همه شرایط و امکانات برای برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی و باشکوه در ۱۱ اسفندماه امسال مهیا شده است، اظهار کرد: رای گیری انتخابات پیش رو در یک هزار و ۱۴۳ محل در استان زنجان در قالب ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات به عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب حاضر خواهند بود.

رفیعی افزود: برای حوزه انتخابیه زنجان - طارم ۳۳۱ شعبه، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۱۸۴ شعبه، ماهنشان و ایجرود ۹۷ شعبه و خدابنده ۱۶۰ شعبه ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.

لحظه شماری تا خلق حماسه سیاسی دیگر در زنجان

رقابت ۲۰۰ نامزد در چهار حوزه انتخابیه استان زنجان

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: زمان انصراف از نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایان رسید و در نهایت ۲۰۰ نامزد از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان وارد مرحله پایانی انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

ولی الله رحیمی افزود:‌از این تعداد ۱۷۳ نفر را آقایان و ۲۷ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان زنجان افزود:در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۳۰ نفر، خدابنده ۲۴ نفر و ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان زنجان هستند.

رحیمی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان اندیشیده شده است، ‌افزود: انتخابات در این دوره در تمامی حوزه‌های استان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می شود.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان ۱۱ اسفند برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha