تکاپوی تبلیغی و تبیینی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان

سمنان - ایرنا - مجلس خبرگان رهبری از بالاترین و مهمترین نهادهای شورایی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که اعضای این شورا در تصمیم‌سازی‌های ملی کشور طی هشت‌سال آینده نقشی مهم دارد. آیت الله فقیهی سرشکی یکی از نامزدهای انتخاباتی در استان سمنان است که طی روزهای گذشته با حضور در نشست‌های مختلف به معرفی و اهداف خود پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق ماده سه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان برای مدت هشت سال انتخاب می‌‏شوند و بر اساس ماده یک این قانون، تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفر است که از این تعداد ۱۶ نماینده مربوط به استان تهران، ۶ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های خراسان رضوی و خوزستان، پنج نماینده مربوط به هر یک استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس، چهار نماینده مربوط به هر یک از استان‌های گیلان و مازندران، سه نماینده مربوط به هر یک از استان‌های آذربایجان غربی و کرمان، ۲ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های اردبیل، البرز، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و یک نماینده مربوط به هر یک از استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد است.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر با تغییر حوزه انتخابیه استان اصفهان، به نامزدهای استان سمنان افزوده شد.

«محسن فقیهی سرشکی» فرزند احمد و «سیدمحمدمهدی میرباقری» فرزند سید حسن، ۲ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان برای تنها کرسی این استان در ششمین دوره این مجلس هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین کمک به شناساندن بهتر نامزدها و برنامه‌هایشان به مردم، زمینه ای فراهم کرد تا داوطلبان این دوره از انتخابات در این رسانه حضور پیدا کنند و یا برنامه‌هایشان را در اختیار این رسانه قرار دهند که آیت الله فقیهی از این فرصت استفاده کرد.

آیت الله فقیهی سال ۱۳۵۳ شمسی در خانواده ای روحانی دیده به جهان گشود. پدرش آیت الله حاج شیخ احمد فقیهی، از علمای شناخته شده و از فعالان عرصه های فرهنگی و اجتماعی در چند استان کشور است.

اکنون در سن ۴۹ سالگی از استادان مشهور فقه و فلسفه و دروس سطح عالی است. در کارنامه علمی‌اش حدود ۳۰ سال تدریس در شاخه‌های گوناگون علوم اسلامی همچون تفسیر قرآن کریم، فقه و اصول، کلام، منطق، فلسفه، ادبیات عرب، رجال الحدیث، و درایه الحدیث در حوزه و به ویژه مراکز آموزش تخصصیِ آن و دانشگاه به چشم می خورد.

یکی از دغدغه های آیت الله فقیهی بنا بر سفارش رهبر معظم انقلاب، ترویج فلسفه اسلامی و علوم عقلی به عنوان فقه اکبر و پاسخ به شبهات بخشی از جوانان است و در همین راستا او هم اکنون عضو منتخب شورای اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی است. آیت الله فقیهی در دهه اخیر یک دوره‌ کامل از اسفار اربعه را که در حوزه علمیه به ندرت ارائه می‌شود، تدریس کرد. در سوابق اجرایی او حدود ۱۵ سال عضویت در شورای عالی آموزش حوزه و هشت سال مدیریت یکی از حوزه های علمیه دیده می شود.

تکاپوی تبلیغی و تبیینی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان

دشمنان وحدت‌بخشی ولی فقیه را برنمی‌تابند

آیت‌الله فقیهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد که ملت در صحنه‌های مختلف وفاداری و حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان دادند، امید می‌رود در انتخابات پیش‌رو بار دیگر حماسه حضور خلق کنند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران حکومت مردم سالاری دینی است که این نظام خیلی از بحران‌ها را با رهنمودها و وحدت بخشی ولی فقیه پشت‌سر گذاشته است و دشمنان این موضوع را برنمی‌تابند و همواره به دنبال مایوس کردن مردم و کاهش مشارکت هستند و در این شرایط رای دادن یک وظیفه است.

این نامزد انتخاب مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان سمنان با آرزوی طول عمر با عزت، صحت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب، بزرگمرد حکیمی که بعد از رحلت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را رهبری، راهبری و هدایت کردند، گفت: این مجلس برای تشخیص فردی دارای شرایط رهبری و ولایت فقیه است و این موضوع از متون روایی و دستورات دینی گرفته شده است، به امید خدا هیچ‌گاه نیاز به تشکیل این مجلس همانند ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ نداشته باشیم.

تکاپوی تبلیغی و تبیینی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان سمنان در راستای برنامه تبلیغی خود، با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان دیدار کرد و گفت: امسال انتظار می‌رفت بزرگانی از جمله آیت‌الله شاهچراغی در انتخابات حضور یابند، اما به دلایلی از جمله کسالت حضور نیافتند و گفتند جوانان وارد شوند.

آیت‌الله فقیهی بیان کرد: با احساس مسوولیت وارد عرصه انتخابات مجلس خبرگان شدم و امید می‌رود آنچه صلاح است پیش بیاید و عاقبت همه ختم به خیر باشد.

تکاپوی تبلیغی و تبیینی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان

آیت‌الله فقیهی در برنامه‌ای دیگر به همراه حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه‌ شاهرود با هیات‌های مذهبی شهرستان شاهرود دیدار کرد و به بیان اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات و اثرگذاری تمدن و تفکر اسلامی و به ویژه مکتب اهل بیت(ع) در شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران پرداخت.

تکاپوی تبلیغی و تبیینی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان

این نامزد مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان، در برنامه‌ای دیگر با رییس و جمعی از استادان دانشگاه دامغان دیدار کرد و به پرسش‌های برخی از استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه پاسخ داد.

تکاپوی تبلیغی و تبیینی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان

آیت الله فقیهی در یکی دیگر از برنامه‌های تبیینی و تبلیغی خود در جمع حاضران در نماز جمعه شهر گرمسار، به آثار و نتایج حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اهمیت این مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

تکاپوی تبلیغی و تبیینی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان سمنان شب میلاد با سعادت امام زمان(عج) با حضور در مسجد پنج تن آل عبا(ع) شهر سمنان ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر سمنان، برای جمع نمازگزاران این مسجد سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر با تغییر حوزه انتخابیه استان اصفهان، به نامزدهای استان سمنان افزوده شد و اکنون طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، آیت الله محسن فقیهی سرشکی فرزند احمد و آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری فرزند سیدحسن، ۲ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha