۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85401135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی شد

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85401135
سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ و استقرار سامانه بارشی و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از امروز، برای عصر و شب تا اواخر وقت پنجشنبه بارش برف و باران در منطقه تشدید می‌شود.

جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها از امشب تا پنجشنبه عمدتا به صورت برف خواهد بود.

وی گفت: تا صبح جمعه رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و صاعقه برای مناطق مستعد و کوهپایه‌ای قابل پیش‌ بینی است.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: لغزندگی و یخ زدگی سطح جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال لغو پروازها، احتمال خسارت به تاسیسات زیربنایی و راه‌های روستایی با ورود سامانه جدید بارشی وجود دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به کاهش دما از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده احتمال خسارت به بخش کشاورزی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی نیز پیش‌بینی می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه کاهش دید در اثر تشکیل مه از دیگر مخاطرات جوی است گفت: هم استانی‌ها از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، استفاده بهینه و مدیریت مصرف انرژی به ویژه منابع گاز و برق نیز در دستور کار باشد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره گسترش و تقویت توده هوای ناپایدار جوی به صورت وزش باد شدید موقتی، بارش باران و برف شدید از روز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha