۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85401182
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هشت طرح تحقیقاتی با موضوع جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری تصویب شد

شهرکرد- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در بیستمین جلسه کمیته علمی قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت استان، انجام هشت طرح تحقیقاتی در زمینه جوانی جمعیت به تصویب رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سید محمد عمرانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: بر این اساس طرح تحقیقاتی با عنوان "بررسی تاثیر مدل مراقبت مستمر بر امید زندگی و سازگاری با ناباروری در زنان تحت درمان روش‌های کمک باروری مراجعه‌کننده به مرکز ناباروری شهرکرد" انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح تحقیقاتی با عنوان "بررسی جامع عوامل مرتبط با ازدواج و فرزندآوری در استان چهارمحال و بختیاری: مطالعه کوهورت گذشته‌نگر با پیگیری مشارکت‌کنندگان تا سال ۱۴۰۲" از دیگر طرح‌های مصوب این نشست بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به دیگر طرح‌های مصوب نیز اشاره کرد و گفت: "بررسی ارتباط بین درک زوجین در آستانه ازدواج از ارزش فرزند با تمایل به فرزندآوری در شهرستان شهرکرد در سال ۱۴۰۳" هم به عنوان طرح تحقیقاتی جوانی جمعیت تصویب شد و اجرا می‌شود.

عمرانی یادآور شد: طرح تحقیقاتی با عنوان "مقایسه‌ الگوی سبک زندگی زنان با سابقه سقط‌ خودبه‌خودی و زنان بدون سابقه سقط خودبه‌خودی در شهر شهرکرد در سال ۱۴۰۲" و طرح دیگر با عنوان "بررسی ارتباط نوبت کاری با شاخص‌های باروری در بانوان پرستار شاغل در بیمارستان‌های شهرکرد" نیز به تصویب رسید.

وی یادآور شد: طرح‌های تحقیقاتی "بررسی رابطه هوش هیجانی با میزان تمایل جوانان به ازدواج در دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد ۱۴۰۳"، و همچنین طرح "تعیین عوامل مرتبط با تاخیر فرزندآوری در خانواده‌های تک فرزند و مقایسه آن در چهار استان در سال ۱۴۰۳" از دیگر طرح‌های مصوب دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای تحقق جوانی جمعیت بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح‌های تحقیقاتی و علمی از سوی اعضای هیات علمی، اساتید، پزشکان و متخصصان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، متوسط نرخ باروری در چهارمحال و بختیاری ۱.۷۱ فرزند به ازای هر زن است و در همه شهرستان‌های استان نرخ باروری از ۲.۵ ( نرخ استاندارد) کمتر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha