۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85401261
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظامیان صهیونیست و ادوات نظامی آنها زیر آتش مقاومت فلسطین + فیلم

تهران - ایرنا - گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اشاره به پیروزی‌های خود در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی، از هدف قراردادن نظامیان صهیونیست و یک دستگاه نفربر آنها در جنوب نوار غزه خبر داد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری «شهاب»، گردان های شهید عزالدین القسام امروز چهارشنبه اعلام کرد: رزمندگان ما نظامیان پیاده نظام رژیم صهیونیستی را در شرق شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه هدف قرار داده و کشته یا زخمی کردند.

این گردان ها افزود: رزمندگان ما پس از بازگشت از میدان نبرد با اشغالگران اعلام کردند که یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی با بمب های «شواظ» و «جانبیه» که قبلا در منطقه «عبسان الکبیره» در شرق خان‌یونس کار گذاشته بودند، منهدم کردند.

گردان های القسام امروز همچنین از حمله موشکی خود از جنوب لبنان به ۲ مرکز نظامی ارتش رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

همزمان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تصاویر حملات خمپاره ای مشترک خود با رزمندگان تیپ ناصر صلاح الدین به محل های تجمع نظامیان و ادوات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را منتشر کردند.

یک فرمانده مقاومت فلسطین نیز امروز با اشاره به دست برتر رزمندگان مقاومت در نبرد با نظامیان صهیونیست در شهر غزه تاکید کرد که منطقه الزیتون در این شهر به گورستان تانک های مرکاوا تبدیل شده است.

این فرمانده مقاومت افزود: رزمندگان ما از همه محورها همچنان در مواضع رزمی خود هستند و طبق برنامه های تعیین شده، وظایف خود را انجام می دهند و منطقه الزیتون به گورستان تانک های مرکاوا تبدیل شده و نظامیان صهیونیست دچار سرگردمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه نیز به کشته شدن دو افسر خود از تیپ گیواتی در درگیری در منطقه «الزیتون» در شهر غزه و در شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه اعتراف کرد و افزود که ۷ نفر از نظامیان صهیونیست از همان تیپ نیز طی این درگیری ها به شدت زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha