۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85401379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت تجهیز جایگاه های سوخت البرز به سامانه جمع آوری بخار بنزین

کرج - ایرنا - سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز اعلام کرد: تمام جایگاه های عرضه سوخت این استان باید به سامانه ،کاهش ، هدایت ، انتقال و بازیافت بخار بنزین مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید امیر فتاحیان" روز چهارشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز افزود: اکنون ۸۶ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان البرز فعال است که تنها ۱۳ جایگاه آنها به سامانه کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین (کهاب) مجهز هستند.

وی بیان کرد: مدیریت و کاهش آلودگی هوا نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب و بهره مندی از فناوری های نوین است.

فتاحیان خاطر نشان کرد: اختصاص خودروهای برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی برای ایجاد یک زیست‌بوم پایدار در موضوع حمل و نقل شهری از جمله راهکارهایی است که امروزه مورد توجه دولت قرار گرفته است بطوریکه در کلانشهر کرج نیز شاهد خرید اتوبوس های برقی برای تحقق قانون هوای پاک بوده ایم.

وی افزود: در راستای تکمیل زنجیره استفاده از سوخت پاک و هیربدی شایسته است شهرداری کرج طرح مطالعاتی جایگاه های شارژ موتور سیکلت های برقی را ارائه دهد تا شهروندان بتوانند از این ظرفیت بهره لازم را ببرند.

بخش دیگری از سخنان سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز به الزام کارخانه سیمان آبیک به ارایه طرحی به منظور استفاده از سوخت پاک با همکاری شرکت های دانش بنیان اختصاص یافت.

وی یادآور شد: کارخانه سیمان آبیک به عنوان بزرگترین کارخانه تولید سیمان خاورمیانه ملزم به رعایت تکالیف قانونی در خصوص هوای پاک است که باید با استفاده از ظرفیت علمی شرکت های دانش بنیان از سوخت های پاک جایگزین استفاده کند.

استقرار صنایع ریخته گری در شهرک های صنعتی البرز از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این کارگروه بود که فتاحیان بر ضرورت آن تاکید کرد.

فتاحیان گفت: بر اساس آمار شرکت پخش فرآورده های نفتی استان البرز، میزان مصرف سوخت نفت کوره تا پیش از این ۱۵۷ میلیون لیتر بوده که طی سالهای اخیر به ۹ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی افزود: به صفر رسیدن این آمار نیازمند استقرار صنایع ریخته گری در شهرک های صنعتی با هدف دسترسی به سوخت گاز است که باید در دستور کار مسوولان استان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha