من اگر نماینده مجلس بودم...

سمنان - ایرنا - این روزها نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وعده‌ها و برنامه‌های خود را برای آبادانی حوزه انتخابیه و کشور برجسته می‌کنند. مردم به عنوان رای‌دهندگان، حق انتخاب واقعی از بین این افراد دارند و باید دید چه اولویت‌هایی مدنظر آنهاست و اگر نماینده بودند، به چه اولویت‌ها و مسایلی می‌پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری فردا جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود. در روزهای گذشته کارزارهای انتخاباتی دوره فعالی را پشت سرگذاشتند و هر یک از نامزدها وعده و برنامه‌هایی برای پیشرفت و آبادانی حوزه انتخابیه خود و نقش‌آفرینی در عرصه ملی در زمینه قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون ارایه دادند که در این بین گفته‌های شهروندان در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان، مبنی بر اینکه «شما اگر نماینده مجلس بودید چه می‌کردید؟» قابل توجه است.

من اگر نماینده مجلس بودم...

با رسیدگی به جوان‌ها، به آنها جرات ازدواج می‌دادم

رحمان صیفی یکی از جوانان سمنانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر نماینده بودم فکری به حال جوانان امثال خودم می‌کردم.

وی ادامه داد: جوانان نیازمند تسهیلات و بسته حمایتی در زمینه اشتغال، ازدواج، مسکن و فرزندآوری هستند، اکنون توجه به قشر جوان کافی نیست، چرا که اگر توجه‌ها و اقدام‌ها کافی بود، نرخ ازدواج پایین نمی‌آمد، جوان چه دختر و چه پسر، با توجه به شرایط معیشتی جرات ازدواج ندارد.

این جوان سمنانی با صدایی مصمم تاکید کرد: اگر جوانان حمایت شوند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، فساد و فحشا کاهش می‌یابد.

معیشت مردم را بهبود می‌بخشم

یکی از افرادی که از چهره و سخنانش نشان می‌داد اهل ادب، فرهنگ و عرفان است در پرسش معرفی خود لبخندی زد و سکوت کرد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر فقر از دری وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می شود، این جامعه نیازمند جراحی اقتصادی به نفع مردم و فقرزدایی است.

وی تاکید کرد: تقویت معیشت و اقتصاد مردم ریشه بسیاری از مشکلات از جمله نارضایتی‌های مدنی، آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند و دشمن را در رسیدن به اهدافش در زمینه القای ناامیدی و ایجاد فاصله بین مردم و حکومت مایوس می‌کند.

این فرد اهل ادب، فرهنگ و عرفان با بالابردن انگشت اشاره خود به نشانه تاکید، افزود: من اگر نماینده بودم گام نخست با وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن بهبود معیشت را اولویت هر چیزی می‌دانستم.

من اگر نماینده مجلس بودم...

بازنشستگان را درمی‌یافتم

مردی که گرد پیری بر چهره‌اش رخ‌نمایی می‌کرد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بازنشستگان یا بهتر بگویم سالمندان قشری از جامعه هستند که در جوانی در دوره‌ای که پرجنب و جوش و پرهیاهو بودند، کار کردند و اکنون پیر و فرتوت شدند که گاه حتی در انجام ساده‌ترین کارها در می‌مانند. بازنشستگان هزینه‌های جانبی زیادی در بخش دارو و درمان خود دارند، پدربزرگ و مادربزرگ‌های یک خانواده و کانون صمیمیت هستند که با آغوش باز میزبان فرزندان و نوه‌ها هستند، چگونه می‌توانند از پس هزینه‌ها بربیایند.

اسماعیل رحیمی ادامه داد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران افرادی هستند که ممکن است سرپرست خانوار و دارای دختر و پسر مجرد در سن ازدواج باشند، با حقوق بازنشستگی چطور می‌توانند هزینه‌های خود را با میزان حقوق دریافتی خود هماهنگ کنند.

وی اضافه کرد: بازنشستگان دیگر توان اشتغال جدید ندارند و تمام درآمدشان حقوق بازنشستگی است. اگر نماینده بودم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را با اهتمام تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کردم.

این آقای بازنشسته تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر نماینده بود بهبود معیشت را که با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق می‌شود، در اولویت کاری قرار می‌دادم.

من اگر نماینده مجلس بودم...

در قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از معلولان غافل نمی‌شدم

مهدیه مرادبیگی، خانمی که پروتز دستش نشان می‌داد از جامعه معلولان باشد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: من یک معلول هستم، افراد معلول نیازمند ترحم دیگران نیستند، معلولان نیازمند شغل هستند تا آبرومندانه با حفظ کرامت انسانی زندگی کنند.

وی ادامه داد: اگر نماینده مجلس بودم فکری به حال اشتغال معلولان می‌کردم، گویی در جامعه شغلی برای معلولان تعریف نشده است، تا اسم معلول می‌شنوند این موضوع به ذهنشان خطور می‌کند که معلولان بهره‌وری کافی ندارند و نمی‌توانند از عهده مسوولیت برآیند.

وی اضافه کرد: اشتغال معلولان یک طرف، تامین هزینه هایی مانند پروتز یک طرف، قیمت تجهیزات مورد نیازشان از جمله پروتزهای دست و پا بسیار گران است که امکان تامین هزینه خرید برای یک معلول با کمترین میزان درآمد یک دغدغه جدی است.

این خانم معلول اظهار کرد: داشتن پروتز برای معلول مانند غذا برای رفع گرسنگی ضروری است، باید در این بخش نیز راهکارهای گره‌گشا و عملیاتی اجرایی شود. قانون‌هایی وجود دارد، اما نظارت بر حسن اجرا وجود ندارد.

من اگر نماینده مجلس بودم...

تامین آب و هوای پاک اولویتم در مجلس بود

مهدی کاشفی یکی از کاسب‌های سمنان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آب مایه حیات و آبادانی است، اگر آب نباشد تمام تلاشها بی مفهوم است، من اگر نماینده بودم انتقال آب از دریا برای سمنان را در اولویت قرار می‌دادم.

زهرا دختر این کاسب‌کار که همراه پدرش بود، در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هوا و اشتغال از مسایل مهم هستند، هوای پاک تضمین سلامت جسم و سلامت جسم تضمین‌کننده تلاش پویایی و پیشرفت است و من اگر نماینده بودم برای توسعه صنایع پاک مبتنی بر دانش و فناوری به منظور داشتن هوای پاک و تامین اشتغال جوانان تحصیل‌کرده تلاش می‌کردم و در اولویتم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر با تغییر حوزه انتخابیه استان اصفهان، به نامزدهای استان سمنان افزوده شد , و اکنون طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، آیت الله محسن فقیهی سرشکی فرزند احمد و آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری فرزند سیدحسن، ۲ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان هستند.

۲۵۲ داوطلب ثبت‌نام خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان نهایی کردند و پس از بررسی صلاحیت‌ها و دوره تبلیغات انتخاباتی و انصراف ها، اکنون ۱۰۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه این استان به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha