نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی: مطالبه اصلی مردم مبارزه با فساد است

اردبیل - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان گفت: امروز مطالبه اصلی مردم مبارزه با فساد است و در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی تحقق این مطالبه را در دستور کار جدی قرار خواهم داد.

امید علی رعنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز فساد اداری و اقتصادی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود اصلاحات اقتصادی و توزیع عادلانه امکانات در جامعه صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مردم از بروز و شیوع فساد مالی و اختلاس در کشور ناراضی هستند، افزود:انتخابات منشاء تغییر و تحول است و راه و مسیر اصلاح و حل مشکلات از انتخابات می‌گذرد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دنبال تغییر در وضع موجود هستیم، چاره‌ای جز حضور در انتخابات نداریم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر توزیع عادلانه امکانات تاکید کردند و این امر قطعا از طریق مجلس امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه اصلاحات در جامعه به دست خود مردم انجام می‌گیرد، گفت: من بعنوان یک کاندیدا در صورت انتخاب شدن، تلاش خواهم کرد به عنوان نماینده ای در تراز ملی ، صدای مردم و فریاد مردم در مجلس ظاهر شوم.

رعنایی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران دستگاه‌های اجرایی افزود: نماینده باید جایگاه قانونی و وظایف خود را به خوبی بشناسد و باید نماینده مردم باشد نه نماینده دولت. نماینده و اساسا مجلس باید به وظایف خود عمل کند نه اینکه آن صرفا به دنبال عزل و نصب مدیران باشند.

وحدت و یکپارچگی در بین نمایندگان ایجاد می‌کنم

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان گفت: در گذشته بین نمایندگان استان وحدت و یکدلی برای پیشبرد اهداف استان وجود نداشت و در صورت راهیابی به مجلس سعی خواهم کرد انسجام و یکپارچگی را بین نمایندگان ایجاد کنم.

رعنایی خاطرنشان کرد: نبود وحدت و یکپارچگی بین نمایندگان مانع توسعه استان شده و حتی بسیاری از طرح‌ها در اثر نبود وحدت نمایندگان به نتیجه نرسیده و نمونه بارز آن منطقه آزاد تجاری و صنعتی است که بلاتکلیف رها شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های توسعه استان و بهره ‌نگرفتن از این ظرفیت‌ها بیان کرد: مردم نقاط مختلف استان به ویژه شمال این استان از ضعف مدیریت برخی از مدیران استانی رنج می‌برند این در حالی است که ما در پارس‌آباد و بیله‌سوار روی ثروتی نشسته‌ایم که قدر و نعمت آن را نمی‌دانیم.

رعنایی بیان کرد: به جای آنکه کاندیداهای مجلس به فکر خرج کردن پول و وابستگی به کانون‌های ثروت و قدرت باشند تا در صورت راهیابی به مجلس نیز خواسته‌های صاحبان این کانون ثروت و قدرت را برآورده کنند بهتر است، خدمت صادقانه در سرلوحه کارشان باشد.

منطقه آزاد تجاری و صنعتی حق قانونی منطقه مغان است

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی حق قانونی مغان است و تعلل در راه اندازی طرح منطقه آزاد تجاری و صنعتی پذیرفتنی نیست و مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای سریع مصوبه مربوط به آن هستند.

رعنایی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه متوازن در کشور و استان ادامه داد: منطقه مغان با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی، داشتن مرزهای طولانی با جمهوری آذربایجان و نزدیکی به بازار قفقاز و روسیه دارای ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد است، خاطرنشان کرد: توسعه تجارت خارجی و گسترش صنایع صادرات محور از مولفه‌های اساسی توسعه منطقه است و در صورت کسب رای مردم در این زمینه تلاش خواهم کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بستر و زمینه مناسب برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل با وجود ظرفیت‌هایی از جمله شرکت کشت و صنعت مغان، اراضی پایاب سد خدا آفرین، فرودگاه پارس‌آباد مغان و اراضی حاصلخیز در بیله‌سوار و پارس‌آباد مهیا شده و راه‌اندازی این طرح اقتصادی و تجاری توسعه همه‌جانبه و متوازن مناطق استان را بدنبال خواهد داشت.

مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه بیله سوار در دوران دفاع مقدس و پس از آن، مسؤل امور مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کرج، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان، مسئول سیاسی تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) سپاه استان، سردبیر ماهنامه سبلان سپاه استان ، عضو هیات علمی مرکز فرهنگی قفقاز استان، عضو انجمن علمی انقلاب اسلامی، عضو نخبگان و سرآمدان ایثارگر استان، عضو کانون بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی، عضو هیئت رئیسه شرکت تعاونی بازنشستگان سپاه استان، عضو کارگروه علمی ـ پژوهشی سپاه استان و دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی امید علی رعنایی است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب هفت نماینده مجلس شورای اسلامی و دو نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) ، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha