بهترین شرکت‌های پیک موتوری تهران + مزایا و معایب

پیک‌های موتوری نقش مهمی در جابه‌جایی مرسوله‌های مختلف در شهرهای شلوغ دارند. با وجود مسیرهای طولانی پایتخت، ترافیک سنگین و شلوغی شهر، پیک‌های موتوری از مهم‌ترین عناصر کلیدی تردد در شهر به شمار می روند. در این مقاله با بهترین شرکت‌های پیک موتوری تهران و مزایا و معایب آن آشنا می شوید.

پیک موتوری تهران

با وجود مسیرهای طولانی پایتخت، ترافیک سنگین و شلوغی شهر، پیک‌های موتوری از مهم‌ترین عناصر کلیدی تردد در شهر شده‌اند. بدون وجود آنها، جابه‌جایی مرسوله‌های مختلف در سطح شهر بسیار دشوار می‌شد. به‌واسطه نیاز زیادی که به حضور چنین خدماتی در سطح تهران وجود دارد، شرکت‌های مختلفی اقدام به استخدام پیک موتوری و راه‌اندازی سرویس در این زمینه کرده‌اند. در این مقاله از بهترین شرکت‌های پیک موتوری تهران برایتان می‌گوییم.

بهترین شرکت‌های پیک موتوری چه ویژگی‌هایی دارند؟

پیک‌های موتوری نقش مهمی در جابه‌جایی مرسوله‌های مختلف در شهرهای شلوغ دارند. با بهره‌مندی از ویژگی‌های زیر، شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات در شمار بهترین‌ها قرار می‌گیرند:

  • فرایند آسان استخدام پیک موتوری و جذب بهترین نیروها؛
  • ایجاد مسیری ساده و سریع برای ثبت درخواست مشتریان؛
  • سرعت ارسال بسته‌ها و حفظ ایمنی آن‌ها در مسیر؛
  • ارائه بستر و سامانه‌ای کاربردی و آنلاین؛
  • تعیین تعرفه‌های منصفانه برای خدمات؛
  • وجود تیم پشتیبانی مؤثر در کنار کاربران.

مزایای شرکت‌های پیک موتوری چیست؟

از مزایای وجود شرکت‌های پیک موتوری در هر شهر باید به این‌ها اشاره کنیم:

سرعت‌بخشیدن به فرایند جابه‌جایی مرسوله‌ها در سطح شهر؛

وجود اطمینان خاطر بابت حفظ امنیت بسته‌های پستی ارسالی با پیک موتوری؛

صرفه‌جویی در وقت و انرژی با وجود اپلیکیشن‌های کاربردی ثبت سفارش شرکت‌های پیک؛

کم‌کردن از ترافیک ناشی از حضور افراد با خودرو در سطح شهر برای جابه‌جایی بسته‌هایشان.

معایب شرکت‌های پیک موتوری چیست؟

ایرادات احتمالی شرکت‌های پیک موتوری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه بالای احتمالی در زمان اوج ترافیک شهرهای شلوغ؛
  • طولانی‌شدن زمان درخواست پیک؛
  • احتمال بیشتر بروز تصادفات رانندگی برای موتورسواران و در خطر قرارگرفتن پیک و مرسوله.

آشنایی با بهترین شرکت‌های پیک موتوری در تهران

۱. الوپیک

بهترین شرکت‌های پیک موتوری تهران + مزایا و معایب

الوپیک

الوپیک از مجموعه‌های معروفی است که با ارائه خدمات پیک موتوری به جابه‌جایی مرسوله‌های پایتخت کمک شایانی می‌کند. این شرکت با ثبت نام راننده و استفاده از موتورسیکلت‌ها، امکان ارسال انواع بسته را در سطح شهر فراهم می‌کند.

با الوپیک، امکان استفاده از خدمات حمل‌ونقل با وانت‌بار هم وجود دارد. کافی است که اپلیکیشن این برند را روی تلفن همراهتان نصب کنید و سفارش‌هایتان برای جابه‌جایی در تهران را به‌ثبت برسانید. پشتیبانی این شرکت به‌طور ۲۴ساعته فعال است و به کاربران خدمات ارائه می‌دهد.

الوپیک در چند شهر دیگر هم شعبه دارد و با سازمان‌ها هم برای فعالیت در سطح گسترده همکاری می‌کند. نرخ خدمات الوپیک مشابه شرکت‌های فعال دیگر در بازار است و زیاد برنامه‌ها و کمپین‌های تخفیفاتی برای ارائه خدماتش در نظر نمی‌گیرد.

مزایا

  • تعداد زیاد پیک‌های فعال؛
  • ارائه اپلیکیشن برای ثبت سفارش؛
  • وجود پشتیبانی ۲۴ساعته.

معایب

  • توزیع غیریکپارچه پیک‌ها در نقاط مختلف شهر؛
  • هزینه زیاد در اوج ترافیک.

۲. میاره

میاره یکی از شرکت‌های پیک موتوری معروف در سال‌های اخیر است. این شرکت خدمات انفرادی به مشتریان ارائه نمی‌کند، یعنی مشتریان آن فقط رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هستند.

پیک‌های مجموعه میاره پرشمارند و در سطح شهر حضور دارند. این پیک‌ها در ظرف مدت‌زمانی اندک بسته‌های غذا یا خرید را به‌دست مشتریان کسب‌وکارها می‌رسانند.

مزایا

  • سرعت‌عمل پیک‌ها در رساندن مرسوله؛
  • آسان‌شدن رساندن مرسوله مشتریان کسب‌وکارها.

معایب

نبود سرویس برای مشتریان انفرادی از ایراداتی است که به این مجموعه وارد می‌شود و شاید در آینده خدمات‌رسانی به تمام کاربران در آن فعال شود.

۳. پیک بادپا

خدمات پیک بادپا هم در طول سالیان زیادی در اختیار شهروندان تهران قرار گرفته است. پیک بادپا از زمانی که هنوز ثبت درخواست سرویس‌های پیک اینترنتی رایج نبود، فعالیت کرده است.

هنوز هم می‌توانید درخواست پیک از شرکت بادپا را به‌طور تلفنی به‌ ثبت برسانید. این شرکت هم پیک‌های موتوری دارد و هم سرویس‌های حمل‌ونقل با وانت‌بار سبک و سنگین را ارائه می‌دهد.

مزایا

  • روش‌های مختلف ثبت سفارش و درخواست پیک؛
  • اعتبار زیاد و اعتماد مشتریان به شرکت.

معایب

این شرکت هم توانسته در طول زمان به فعالیت خود ادامه بدهد، اما شاید بهتر باشد که کمی روند خدمات‌رسانی‌اش را پابه‌پای فناوری‌های تازه به‌روزتر و بهینه‌تر کند و استخدام پیک موتوری با وسعت بیشتر را در نظر داشته باشد.

۴. تپسی

شاید تپسی را بیشتر با خدمات تاکسی‌های اینترنتی‌اش بشناسید، اما این شرکت پیک‌های موتوری فعال هم دارد. با خدمات پیک موتوری تپسی هم می‌توانید مرسوله‌های گوناگون را در سطح پایتخت جابه‌جا کنید.

تپسی هم مسیر سرویس‌دهی را با ارائه خدمات آنلاین راحت کرده است. برای ثبت سفارش استفاده از پیک و پرداخت هزینه آن می‌توانید از اپلیکیشن مخصوص شرکت تپسی بهره ببرید. برای پیگیری هرگونه مشکل یا طرح هر سؤالی هم می‌توانید با پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید.

مزایا

  • شیوه ثبت سفارش آسان؛
  • ارائه خدمات با اپلیکیشنی کاربرپسند.

معایب

کمتربودن شمار پیک‌های موتوری در سطح شهر نسبت به شرکت‌های دیگر از جمله ایراداتی است که به سرویس پیک موتوری تپسی وارد می‌شود.

۵. تی‌نکست

بهترین شرکت‌های پیک موتوری تهران + مزایا و معایب

تی‌نکست

این شرکت هم خدمات پیک موتوری را در اختیار شرکت‌ها و کسب‌وکارها قرار می‌دهد. به‌عبارت دیگر، مشتری انفرادی و معمولی ندارد. تی‌نکست ارسال لحظه‌ای ندارد و برای فرستادن مرسوله با آن باید روی رسیدن و تحویل مرسوله در روز حساب کنید. یعنی بسته‌ها در مقایسه با شرکت‌های دیگر کمی دیرتر به‌ مقصد می‌رسند. از مزایای تی‌نکست باید به امکان پرداخت در محل اشاره کنیم. با این سرویس می‌توانید بسته‌هایتان را بیمه هم کنید.

مزایا

  • بیمه‌کردن مرسوله‌ها؛
  • دقت در ارسال بسته‌های حساس و با ویژگی‌های متنوع.

معایب

  • انحصاری‌بودن ارائه خدمات تی‌نکست به کسب‌وکارها می‌تواند یکی از نقاط ضعف و منفی آن باشد. البته مدل کسب‌وکار هر برندی با دیگری متفاوت است، اما در مقایسه با شرکت‌های دیگر که خدماتشان را برای تمام کاربران ارائه می‌کنند، این موضوع می‌تواند یک امتیاز منفی بگیرد.
  • نداشتن سرویس ارسال در همان ساعت و استفاده از سیستم ارسال در همان روز به‌جای آن؛ یعنی با تی‌نکست نمی‌توانید در ساعتی مشخص درخواست ارسال بسته‌تان را داشته باشید و تحویل مرسوله فقط در روزی مشخص امکان‌پذیر است.

۶. تیپاکس

شبکه حمل‌ونقل تیپاکس بسیار وسیع و مشهور است. خدمات این شرکت فقط مخصوص تهران نیست و در سراسر کشور شعبه‌های پرشماری دارد. با تیپاکس می‌توانید بسته‌های پستی‌تان را از شهری به شهر دیگر هم انتقال بدهید.

این شرکت علاوه بر استخدام پیک موتوری از وانت‌بارها هم برای جابه‌جایی مرسوله‌های مختلف درون و برون‌شهری بهره می‌برد. تیپاکس هم با اپلیکیشن‌ مخصوصش، ثبت درخواست پیک را برای مشتریانش راحت‌تر کرده است.

مزایا

  • سرعت بالا در ارسال؛
  • داشتن شعب فراوان.

معایب

  • وجود محدودیت‌هایی در ارسال بسته‌ها (برخی مرسوله‌ها از سوی این شرکت برای ارسال پذیرفته نمی‌شوند)
  • محدودیت‌های زمانی در ارائه خدمات

۷. تی‌پی‌جی

درمیان شرکت‌های حمل‌ونقل با پیک موتوری، تی‌پی‌جی هم از گزینه‌های سرشناس با خدمات متنوع است. تی‌پی‌جی سرعت بالایی در ارائه خدمات دارد و مرسولات را به خارج از کشور هم می‌فرستد. این شرکت هم حمل‌ونقل زمینی دارد و هم از ناوگانی ریلی و هوای برای پیش‌برد ارائه خدماتش بهره می‌برد.

مزایا

  • سرعت بالای ارائه خدمات؛
  • ارسال بسته به نقاط مختلف ایران و جهان.

معایب

  • شمار مشتریان کمتر؛
  • شمار شعبه‌ها و پیک‌های کمتر.

۸. چاپار

شرکت چاپار هم با ثبت نام پیک موتوری موفق به راه‌اندازی سیستمی مطلوب برای دریافت و ارسال بسته‌های مختلف کرده است. خدمات این شرکت قدیمی فقط محدود به سرویس‌های ارسال موتوری نیست و در ابعاد بزرگ‌تری برای جابه‌جایی مرسوله‌های هوایی هم خدماتی دارد.

امکان پیگیری اینترنتی مسیر حرکت پیک موتوری از روی نقشه هم برای کاربران چاپار وجود دارد. روش‌های پرداخت خدمات این شرکت هم متنوع است و برای مثال، امکان پرداخت در محل هم برای مشتریان وجود دارد.

مزایا

  • پیگیری مسیر پیک در طول مسیر؛
  • روش‌های پرداخت متنوع.

معایب

اپلیکیشن چاپار می‌تواند طراحی بهتری داشته باشد و برای کاربران بهینه‌تر شود. باوجود سوپراپلیکیشن‌هایی که در این روزها بازار را از آن خود کرده و با ارائه محیطی جذاب برای کاربر، به‌سادگی در دسترس‌اند، اپلیکیشن‌های دیگر از جمله چاپار نیاز به ارتقا دارند.

۹. اسنپ باکس

بهترین شرکت‌های پیک موتوری تهران + مزایا و معایب

اسنپ باکس

بعید است که کسی ساکن تهران باشد و دست‌کم یک‌بار از خدمات اسنپ استفاده نکرده باشد. این سامانه وسیع و معروف خدمات مختلفی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. یکی از این سرویس‌ها هم خدمات پیک موتوری با عنوان اسنپ باکس است.

اسنپ با راه‌اندازی سامانه ثبت نام رانندگان در مسیری دقیق و مناسب اقدام به گزینش نیروهای کار خبره در این زمینه می‌کند. شمار پیک‌های اسنپ بسیار زیاد است و نقش مهمی در جابه‌جایی بسته‌های پستی مختلف و انواع مرسوله در طول روز در پایتخت دارند.

https://digitalsignup.snapp.ir/

امکاناتی از جمله ردیابی پیک از روی نقشه به‌طور آنلاین، تخفیف‌های مختلف در ارائه خدمات، اعلام زمان تقریبی تردد پیک و امکان پرداخت به روش‌های مختلف خدمات از جمله مزایای شاخص اسنپ است.

اسنپ سامانه وسیعی است و امتحان خود را بارها و بارها در ارائه خدمات مختلف پس داده است. اسنپ باکس هم از محبوب‌ترین سرویس‌های این برند است که حضورش توانسته باری از دوش شهروندان برای برنامه‌ریزی دریافت و ارسال محصولاتش بردارد و همچنین، با استخدام پیک موتوری شغل ثابت با درآمد مطلوبی برای بسیاری از افراد جویای کار ایجاد کند.

مزایا

  • پیک‌های پرشمار؛
  • تنوع در سرویس‌دهی (پیک جعبه‌دار، بی‌جعبه و...)
  • امکان پیگیری مسیر پیک روی اپلیکیشن
  • روش‌های پرداخت متنوع؛
  • ارائه تخفیف‌های جذاب.

معایب

گاهی‌اوقات، در اوج ساعت‌های ترافیک امکان دارد که قیمت‌ها کمی بالا بروند. درخواست برای پیک‌های موتوری اسنپ در طول روز بسیار زیاد است و همین موضوع می‌تواند قیمت‌گذاری رقابتی برای ارائه خدمات را با افزایش‌هایی روبه‌رو کند.

در آخر

توسعه خدمات پیک موتوری در تهران موجب شده که دریافت و ارسال بسته‌های مختلف بسیار ساده و آسان پیش برود. ضمن اینکه ثبت نام راننده موتور برای فعالیت در پُست پیک موتوری هم زمینه‌ای برای کارآفرینی به‌وجود آورده است. بسیاری از افراد می‌توانند با همکاری با شرکت‌های پیک موتوری معروف مانند اسنپ به درآمدی مناسب برسند. به‌ویژه که با وجود فرآیند ثبت نام راننده اینترنتی روند ارائه درخواست پیچیده و زمان‌بر نیست. آشنایی با خدمات پیک موتوری در شهری مانند تهران ضروری است. مرور این فهرست به شما کمک می‌کند که برای برنامه‌ریزی دریافت و ارسال بسته‌هایتان ابتکار عمل را به‌دست بگیرید و یا برای کار به‌عنوان پیک به‌سراغ بهترین‌ها بروید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha