۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85401545
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امین زاده: تعاملات بین المللی را در جهت گسترش صلح جهانی تقویت کنیم

تهران - ایرنا- معاون بین الملل دانشگاه تهران گفت: در جهانی که نهادهای رسمی بین المللی بی تفاوت به نسل کشی بیش از ۳۰ هزار شهروند بی گناه فلسطینی هستند، ما باید تعاملات بین المللی را در جهت گسترش صلح جهانی و عدالت تقویت کنیم.   

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، الهام امین زاده روز چهارشنبه در جشنواره روز بین الملل مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران افزود: این جشنواره بین المللی که به همت دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران چند سال است برگزار می شود، اکنون تبدیل به جایگاهی برای تعاملات بین المللی و علمی شده است.

وی افزود: امروز آموزش عالی در جهان به سمت بین المللی شدن پیش می رود. بر این امر واقف هستیم که تسهیلات لازم برای تعاملات با دانشگاه های جهان با یکدیگر، نیازمند سرمایه گذاری است.

معاون بین الملل دانشگاه تهران تصریح کرد: علم در هر نظام و تفکری یک موضوع فرهنگی و تمدنی است، نیازها و ارزش های اجتماعی مسیر علم را تعیین می کند، بنابراین دانشگاه های ایران یر تولید و مشارکت علم با سایر دانشگاه های جهان تاکید دارند که در این میان دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران به اهداف خوبی از جمله تبادلات استاد و دانشجو و انجام پروژه های علمی و تاسیس شعب در خارج از کشور دست یافته اند.

امین زاده یادآور شد: در نظام جهانی مشارکت خلاقانه می تواند تولید دانش، صلح و امنیت را برای همه مردم به همراه داشته باشد. شعار جشنواره امسال همکاری های علمی برای صلح جهانی است. در جهانی که نهادهای رسمی بین المللی بی تفاوت به نسل کشی بیش از ۳۰ هزار شهروند بی گناه فلسطینی نظاره می کند، ما باید تعاملات بین المللی را در جهت صلح عادلانه تقویت می کنیم.

امین زاده: تعاملات بین المللی را در جهت گسترش صلح جهانی تقویت کنیم

وی افزود: در راستای بیانات مقام معظم انقلاب اسلامی برای دیپلماسی علمی از هرگونه همکاری با تمام نهادهای خارجی مقیم ایران برای ارتباط با دانشگاه های مهم در این کشورها استقلال می کنیم.

معاون بین الملل دانشگاه تهران تاکید کرد: این معاونت همیشه با آغوش باز میزبان دانش پژوهان بین المللی است.

جشنواره روز بین الملل مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز با شعار همکاری های علمی برای صلح جهانی با حضور سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پژشکی تهران، جمعی از سفیران، دانشجویان بین الملل و شخصیت های علمی و فرهنگی داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این جشنواره از ۱۱۰ برگزیده بین المللی دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha