نامزد انتخابات: مهاباد نیازمند توسعه اقتصادی بیشتر است

مهاباد- ایرنا- «سیدسیامند جوان‌بخت» از داوطلبان حوزه انتخابیه مهاباد گفت: مهاباد در میان شهرستان های منطقه جایگاه فرهنگی و هنری ویژه‌ای دارد اما نیازمند توسعه اقتصادی بیشتر است.

«سیدسیامند جوان‌بخت» روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا دفتر مهاباد به منظور تشریح برنامه های خود اظهار کرد: آمار های چند سال قبل نشان می دهد که مهاباد به سبب داشتن پتانسیل های مختلفی مانند بازارچه های تجاری ، بازارچه ساحلی (تاناکورا)، طبیعت بکر و زیبا، آثار تاریخی و طبیعی مانند مسجد جامع و غار سهولان و تالاب کانی برازان یکی از قطب های گردشگری در منطقه است.

وی اضافه کرد: این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرهای منطقه نیز میزبان شمار زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است و هر سال میزبان جشنواره های فرهنگی و هنری است که از هنرمندان زیادی میزبانی می کند.

کاندیدای مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مهاباد اظهار کرد: در کنار این توانمندیهای فرهنگی از نظر اقتصادی با وجود پتانسیل های زیاد، اما به رشد و شکوفایی نرسیده است و تولیدات بخش های مختلفی مانند پتروشیمی، معادن متعدد و حتی محصولات باغی و کشاورزی آن به صورت خام عرضه می شود.

وی افزود: در حالی که سرمایه زیادی برای احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد هزینه شده اما محصولات این شرکت به صورت خام به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود هنوز خبری از صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد نیست.

جوان‌بخت گفت: در بخش معادن نیز با وجود معادن بسیاری متعدد و متنوعی که در این شهرستان وجو دارد، اما سنگ های برداشت شده برای فرآوری به کارخانه هایی در استان های مرکزی کشور فرستاده می شود.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز عمده محصولات به صورت خام به بازار عرضه می شود و به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی بویژه در محصولات باغی بیشتر این محصولات به صورت خام به بازار عرضه می شود.

کاندیدای مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات خود گفت: در مدتی که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد مسوولیت داشتم ، تعداد انجمن های فرهنگی و هنری در مهاباد ۷۰ درصد بیشتر شدند.

وی اضافه کرد: با انتقال کتابخانه فرهنگ و ارشاد به یکی از مناطق حاشیه ای شهر، علاوه بر بهره‌مندی مردم این مناطق از فضای کتابخانه‌ای، زمینه برای فعالیت گروه های فرهنگی هنری در مجتمع مهاباد نیز افزایش یاقت.

وی اظهار کرد: در این مدت قدیمی ترین سالن آمفی تئاتر مهاباد که قدیمی و فرسوده بود، تحهیز و به یکی از مدرن ترین سالن های استان تبدیل شد و زمین مورد نیاز برای یک مجتمع فرهنگی هنری بزرگتر در مهاباد تامین شد.

وی در زمینه توسعه کتابخانه ها نیز گفت: در این مدت ۲ بار مهاباد عناوین شهر خلاق کتاب ایران را کسب کرد و چهار روستا هم روستای دوستار کتاب معرفی شدند و ۱۷ باب کتابخانه روستایی به کمک انجمن حامی در این شهرستان راه اندازی شد.

وی با دعوت مردم این شهرستان برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: حضور پرشور مردم در این انتخابات و انتخاب یک نماینده با رای بالا می تواند جایگاه این شهرستان را در بحث های مختلف ارتقا دهد.

وی در پایان از اقدام سنجیده و درست خبرگزاری ایرنا مبنی بر ایجاد یک فرصت برابر برای داوطلبان به منظور بیان نظرات و دیدگاه های آن از یک تریبون قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، «سیدسیامند جوان‌بخت» دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی، مدرس دانشگاه و مدیریت اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد و پیرانشهر آموزش دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد، بخشداری بخش‌های خلیفان و مرکزی مهاباد و چندین مقاله و تالیف در حوزه‌های فرهنگی و هنری را در کارنامه خود دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

با انصراف یکی از کاندیداهای انتخاباتی حوزه مهاباد، تعداد نامزدهای این حوزه به ۱۵ نفر کاهش یافت و برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۱ شعبه اخذ رای در شهرستان مهاباد پیش‌بینی شده که نسبت به دوره قبل ۲۱ شعبه افزایش پیدا کرده‌است.

مهاباد دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس است؛ ۱۷۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه مهاباد واجد شرایط رای‌دادن در این دوره از انتخابات مجلس هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha