هر شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی یک بازرس دارد

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85401599
هر شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی یک بازرس دارد

بیرجند - ایرنا - دبیر هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: برای هر شعبه اخذ رای یک بازرس داریم و برای هر شهرستان هم یک بازرس ویژه خواهیم داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، عباسعلی ملکی در گفت و گویی اظهار کرد: ۷۶۶ بازرس، ۴۹ سربازرس و ۱۲ بازرس ویژه در انتخابات امسال داریم.

وی با اشاره به اینکه هیات بازرسی انتخابات استان از مرداد ماه با حضور پنج عضو تشکیل شد افزود: تمامی فرآیندهای انتخاباتی از زمان ثبت نام نامزدها تا پایان شمارش آرا تحت نظارت قرار دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرآیندهای روز اخذ رأی مهمترین مرحله انتخابات است و امسال اولین بار مراحل بازرسی انتخابات الکترونیکی است و بازرسان به یک سامانه در وزارت کشور دسترسی دارند لذا رصد و پایش‌ها به موقع انحام می‌شود.

وی با بیان اینکه موارد حین، قبل و بعد از انتخابات را تحت نظارت داریم ادامه داد: تا مرحله ارسال نتایج شمارش آرا که به صورت الکترونیکی است هم بازرسی‌ها انجام می‌شود.

ملکی گفت: از شهریور امسال، هیات بازرسی انتخابات شهرستان‌ها که متشکل از سه نفر است نیز تشکیل شده و تا پایان انتخابات موارد را رصد می‌کنند.

وی افزود: بیشتر موضوعات رصد شده، تخلفات و جرایم انتخابات است لذا زمان تبلیغات و رأی گیری موارد و تخلفات را بیشتر رصد و پایش می‌کنیم.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان با اشاره به فعالیت کارکنان دولتی در روند انتخابات گفت: کارکنان دولتی نمی‌توانند در ساعت اداری فعالیت‌های انتخاباتی له یا علیه فرد یا جریان سیاسی خاصی داشته باشند البته افراد می‌توانند با استفاده از مرخصی، شور انتخاباتی را رقم بزنند.

وی متذکر شد: این افراد تنها می‌توانند خارج از ساعت اداری و با شخصیت حقیقی خود و بدون استفاده از مقام و موقعیت اداری فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی داشته باشند.

ملکی گفت: استانداران، فرمانداران، شهرداران، ناظران و بازرسان انتخابات که مشمول ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس هستند در ساعات اداری و غیر اداری هم نمی‌توانند از نامزد یا جریان خاصی حمایت کنند.

وی ادامه داد: مردم بهترین ناظران انتخابات هستند و اگر مردم گزارشی را در این خصوص داشتند، می‌توانند به هیات بازرسی انتخابات شهرستان یا دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات استان با شماره ۳۲۳۸۶۵۲۱ گزارش دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی گفت: سامانه ۱۱۱ (سامد) هم در روز ۱۱ اسفند قبل از شروع رأی گیری فعال خواهد شد و افراد می‌توانند تخلفات و جرایم انتخاباتی را منعکس کنند تا پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای روز انتخابات، داشتن کد ملی الزامی است افزود: افراد می‌توانند با همراه داشتن هر یک از مدارک شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه به شعب اخذ رأی مراجعه کنند و رأی بدهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha